Redbull Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Noen som kan si meg om elipsemaskin er "like bra" som tredemølle? Jeg har en nede på gjesterommet jeg ikke bruker, bruker marka nå, men det er greit å ha i backup... Jeg bruker ikke armholderene (kan jeg kalle dem det?) og går veldig fort, i intervall og langkjøring om herandre Kan man si at det er like bra trening som løping på mølla?
Tullepia Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Ja, det går for omtrent det samme. Ellipse er mer skånsomt for leddene.
Dancer Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 Jeg lurer på det samme! Jeg pleier å jogge ute, men når det er dårlig vær eller mye snø bruker jeg elipsemaskin. Jeg synes at det vanskeligere å få høy puls med elipsen. Er det flere som har det sånn?
Redbull Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2011 Jeg lurer på det samme! Jeg pleier å jogge ute, men når det er dårlig vær eller mye snø bruker jeg elipsemaskin. Jeg synes at det vanskeligere å få høy puls med elipsen. Er det flere som har det sånn? Ja! Derfor jeg ikke føler det er likeverdig trening...
Retz Skrevet 18. juli 2011 #5 Skrevet 18. juli 2011 Jeg lurer på det samme! Jeg pleier å jogge ute, men når det er dårlig vær eller mye snø bruker jeg elipsemaskin. Jeg synes at det vanskeligere å få høy puls med elipsen. Er det flere som har det sånn? Jeg jogger for det meste, men må av og til ha kortere eller lengre opphold for å skåne leddene. Da bruker jeg crosstraineren, den typen uten håndtak til armene, og pleier å tråkke på ganske høy intensitet i 45 min. Jeg har ingen problemer med å komme opp i puls, jobber stort sett i 85-95%. Stiller alltid crosstraineren inn på maks stigning, dvs. 20% på den jeg bruker, og varierer motstanden mellom 6 og 15. Veksler mellom å holde/støtte med henda; 10 min. uten støtte - 5 min. med støtte - 10 min uten osv. Så om du sliter med å få opp pulsen: Sett stigning på maks Sett motstanden høyt Ikke støtt deg med armene Hold bra tempo Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå