Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan si meg om elipsemaskin er "like bra" som tredemølle? Jeg har en nede på gjesterommet jeg ikke bruker, bruker marka nå, men det er greit å ha i backup... Jeg bruker ikke armholderene (kan jeg kalle dem det?) og går veldig fort, i intervall og langkjøring om herandre :) Kan man si at det er like bra trening som løping på mølla?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det går for omtrent det samme. Ellipse er mer skånsomt for leddene.

Skrevet

Jeg lurer på det samme! Jeg pleier å jogge ute, men når det er dårlig vær eller mye snø bruker jeg elipsemaskin. Jeg synes at det vanskeligere å få høy puls med elipsen. Er det flere som har det sånn?

Skrevet

Jeg lurer på det samme! Jeg pleier å jogge ute, men når det er dårlig vær eller mye snø bruker jeg elipsemaskin. Jeg synes at det vanskeligere å få høy puls med elipsen. Er det flere som har det sånn?

Ja! Derfor jeg ikke føler det er likeverdig trening...

Skrevet

Jeg jogger for det meste, men må av og til ha kortere eller lengre opphold for å skåne leddene. Da bruker jeg crosstraineren, den typen uten håndtak til armene, og pleier å tråkke på ganske høy intensitet i 45 min. Jeg har ingen problemer med å komme opp i puls, jobber stort sett i 85-95%. Stiller alltid crosstraineren inn på maks stigning, dvs. 20% på den jeg bruker, og varierer motstanden mellom 6 og 15. Veksler mellom å holde/støtte med henda; 10 min. uten støtte - 5 min. med støtte - 10 min uten osv. Så om du sliter med å få opp pulsen:

Sett stigning på maks

Sett motstanden høyt

Ikke støtt deg med armene

Hold bra tempo

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...