AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 (endret) Hei jeg er en jente på 15 år fra bærum. Jeg har norsk far og engelsk mor, så det vil si at jeg er altså engelsk, og har engelskt pass, noe som fører til at jeg har STOR tilgang til å studere i london når jeg blir eldre, noe jeg ca. hele livet mitt har drømt om. mamma støtter denne ideen fullt og helt, og har tillogmed sagt at hun kan komme å bo med meg i et år, og betale husleie og alt, men jeg føler at, når jeg er den alderen, at jeg kanskje vil være mer selvstendig og leve uten mamma, hehe:D jeg har veldig lyst til å studere på en god skole (oxford,durham, osv), i nærheten av et område med fine, men ikke alt for dyre eneboliger/leiligheter hvor jeg kan bo med noen andre som studerer på samme skole eller alene. jeg vil ikke høres ut som en typisk bærums-snobb men jeg var i london for et uke siden, og var i abercrombie & fitch butikken i oxford street/regent street å ble helt "blown away". etter det har jeg ikke klart å slutte å tenke på hvilken utrolig opplevelse det ville vært å jobbe der. så jeg tenkte at jeg kunne jobbe på a&f mens jeg gikk på skole, slik at jeg kunne tjene penger. her er noen spørsmål ang. situasjonen min: - er dette en urealistisk drøm? er det mulig å få dette til? -er det noen a&f butikker i nærheten av skolene jeg vil gå på? -er det dyrt å bo i london? håper jeg kan få noen svar før jeg blir 19;) Endret 17. juli 2011 av Ms. Raggsokk
MsQuims Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Syns absolutt at du skal satse på denne drømmen.Å bo i London er steindyrt, så hvis du får deg kveldsjobb når du blir 16 kan du begynne å spare allerede nå. Husk at det ikke er gratis å studere i England slik det er i Norge, så å studere på de beste skolene er kostbart.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 Husk også på at minimumslønna der ikke er stort å skryte av.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #4 Skrevet 17. juli 2011 Jeg studerer i England. Altså jeg jeg studerer litt utenfor London, men det er ikke urealistisk å bo i London. Men jeg ville ikke jobbet mens jeg studerte. Hvis du vil kan du, men man tjener lite og da vil man ha mindre fritid. Som student i England får man mer enn nok penger av lånekassen. Ja, det skal betales tilbake, men du kan jo jobbe om sommeren. Det gjør jeg. Hvis du vil kan du følge litt med på bloggen min. Skriver ikke nå da (har tatt ferie ;D), men du kan jo se på begynnelsen og se hvordan det var for meg osv. Dessuten svarer jeg på alle spørsmål. http://stineintheuk.blogg.no/
Lipstick Skrevet 17. juli 2011 #5 Skrevet 17. juli 2011 Jeg antar at siden du er engelsk og har engelsk pass, slipper du unna med langt mindre tuition fees enn hva vi nordmenn må betale, så sånn sett er du heldig ...eller, nå skal jo skolepengene øke for britene også, så hvem vet. Men jeg synes absolutt du skal gå for det hvis det er det som er drømmen! Begynn å spare tidlig, ekstra lommepenger kommer alltid godt med, ikke minst hvis London er destinasjonen.
snartstudent Skrevet 17. juli 2011 #6 Skrevet 17. juli 2011 Tusen takk for råd og tips:) jeg har familie rett ved London, så jeg kan dra dit hvis nødvendig. Men som sagt, jeg har veldig lyst til å bo med noen andre jenter som vil da gå på westminster university, med meg. Jeg kommer ikke til å begynne på universitet før en alder av 19, så jeg tenker at en jobb på a&f etter skole tid, som en halvtidsjobb. Jeg har tenkt på dette en stund nå, men jeg aner ikke hva jeg skal studere, og har funnet ut at jeg ikke er god til noe som helst, så jeg sliter litt. Jeg har igrunn veldig lyst til å bli en mote jornalist i mote magasin, med det er en fjern plan. Vet dere noen kvalifikasjoner man trenger til å bli det? Er det god lønn? Igjen, tusen takk:D
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #7 Skrevet 17. juli 2011 Du er 15, ikke akkurat "snartstudent." Får du støtte av lånekassen siden du sier du "er engelsk"? Skoler i England er ikke gratis som i Norge, og uten støtte kan det bli vanskelig.
Lipstick Skrevet 17. juli 2011 #8 Skrevet 17. juli 2011 Du er 15, ikke akkurat "snartstudent." Får du støtte av lånekassen siden du sier du "er engelsk"? Skoler i England er ikke gratis som i Norge, og uten støtte kan det bli vanskelig. Det finnes ordninger med stipend og lån i England også Jeg antar at hvis ikke hun får ta opp lån i Norge, har hun sikkert sine rettigheter i det landet hun faktisk tilhører.
Chiyo Skrevet 17. juli 2011 #9 Skrevet 17. juli 2011 Du er 15, ikke akkurat "snartstudent." Får du støtte av lånekassen siden du sier du "er engelsk"? Skoler i England er ikke gratis som i Norge, og uten støtte kan det bli vanskelig. Men hun bor jo i Bærum, og faren er norsk.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 17. juli 2011 #10 Skrevet 17. juli 2011 Tråden er ryddet ihht. KGs bilderegler. Ms. Raggsokk, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå