AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Om man kjøper en billig charterbillett, til syden i vinter for to-tre uker. Stedet er billig og har billig mat. Det virker for meg, veldig lurt å gjøre. Da bruker man ikke strøm, noe som er svindyrt på vinters tid, man bruker mindre penger på mat og man shopper ikke så mye varme klær som trengs på vintern. Og så sparer man bensin, noe som brukes mer av når det er kaldt og man aldri orker å gå noe sted til fots. Har jeg rett? Er det økonomisk å ta seg en ferie i et par-tre uker på vinters tid?
Gjest Spinell Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 Ting du må ta med i beregningen: Du trenger vinterklær resten av vinteren og du er borte to-tre uker. På sydenferie spiser man gjerne mye oftere ute enn man gjør når man ikke er på ferie. Restaurantmat i Syden er uansett dyrere enn matbutikkmat i Norge. Du er nødt til å ha noe strøm stående på hjemme mens du reiser bort, slik at vannet ikke fryser, fryseren ikke tiner osv. Tror neppe noen klarer å spare penger på denne måten.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #4 Skrevet 17. juli 2011 Men det er ikke helt dumt heller, er det vel?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #5 Skrevet 17. juli 2011 Men det er ikke helt dumt heller, er det vel? Det er lurt å kjøpe tur når du får den billig. Rent bortsett fra det sparer du neppe noe særlig på det. Men man drar vel ikke på ferie for å spare penger uansett.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #6 Skrevet 17. juli 2011 Nei, men det er ikke så dyrt heller. Når reise og opphold kommer seg på kun 4000,- så er det en fin pris. Så jeg mener at det er økonomisk. Strømprisene er jo forferdelige på vinteren.
Gjest strykebrett Skrevet 17. juli 2011 #7 Skrevet 17. juli 2011 Nei, men det er ikke så dyrt heller. Når reise og opphold kommer seg på kun 4000,- så er det en fin pris. Så jeg mener at det er økonomisk. Strømprisene er jo forferdelige på vinteren. Du bruker vel ikke strøm for 4000 på to uker uansett, så man sparer ikke penger på å dra kontra å bli hjemme.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #8 Skrevet 17. juli 2011 Nei, men det er ikke så dyrt heller. Når reise og opphold kommer seg på kun 4000,- så er det en fin pris. Så jeg mener at det er økonomisk. Strømprisene er jo forferdelige på vinteren. Prøver du å rettferdiggjøre noe her eller? Du sparer selvfølgelig ikke penger på å reise. Det gjør man aldri. Som andre her skriver; du må likevel ha varme klær for resten av vinteren, du må ha varme og strøm på hjemme uansett, du vil mest sannsynlig spise mer ute i syden ergo blir maten dyrere. Du vil bruke mer på reise og opphold enn hva du vil spare i strøm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå