Gå til innhold

brudemsinke - så utrolig i tvil..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kommende brud og har nylig hatt prøvetime på sminke for den store dagen. Jeg er så i tvil!

Selv bruker jeg egentlig ganske mye sminke og har fått litt påpek for dette, jeg mørkner til øynene mine og bruker en lys leppestift - mye pudder og godt med øyeskygge.

Var så hos en makeup artist som jeg regner med kan tingene sine. Hun sminket meg uten å spørre hvordan jeg ville ha det, men sa at hun brukte en naturlig brudemakeup og tilpasset fargene etter meg. Da jeg så meg selv i speilet var jeg veldig naturlig, jeg var godt sminket, men allikevel "ren" og naturlig. Hun sa at hun ønsket ikke å fremheve øynene mine og bruke mye sminke på dem fordi de skulle være "åpne" denne dagen. Derimot ville hun legge oppmerksomheten over på leppene mine og malte dem mer røde enn jeg noen gang har gjort. Det var veldig uvant og se meg selv i speilet.

Så sitter jeg her og tenker, hva gjør man denne dagen? Jeg har sagt at jeg kan sminke meg selv, men mange sier at da må jeg passe på å ikke oversminke meg. SÅ lurer jeg på, skal man sminke seg slik som man til vanlig pleier å sminke seg, altså skal man være lik på den store dagen som alle andre dager? Eller skal man bruke en litt annen sminke? Skal man heller bruke litt for mye enn for lite? Jeg ble jo vant med å se meg selv slik, men det var veldig uvant med engang og jeg ville så gjerne fremheve øynene mer, unngå rød leppestift og gjerne ha (egentlig ganske mye) mer øyenskygge men makeup artisten mente at dette ble helt feil fokus...

Hjelp...frustrert brud..Heldigvis har jeg litt med tid, for den store dagen er ikke før i oktober - men allikevel..stresset allerede nå, så tar gjerne imot råd for hva dere gjør og tenker omkring dette.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo gjerne prøvesminke deg hos en annen stylist? Gjerne si litt hvordan du ønsker det.

Men om du får påpek for at du bruker for mye sminke bør du IKKE sminke deg selv, det er helt sikkert og visst.

Personlig hadde jeg hørt på stylisten, men samtidig vil jeg ikke har brudebilder med alt for røde lepper.

Du har nok sikkert sett deg blind på hvordan du sminker deg til vanlig, og du bør kanskje vurdere å tone det ned..

• Liker 2
Skrevet

Hmmm....vanskelig dette. Man vil jo gjerne se enda bedre ut enn til vanlig, altså ikke hverdagssminke. Men samtidig vil man være gjenkjennelig.

Jeg tror jeg hadde tatt en prøvetime til hos make up artist, og bedt vedkommende ta et nærbilde av deg. Så ville jeg gått hjem, sminket meg selv og tatt et nytt nærbilde. Se på bildene og spør gjerne folk som står deg nær hva de synes. Lettere å ta en avgjørelse om man kan bruke litt tid.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...