AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #1 Skrevet 17. juli 2011 Har vært på to båtturer med en kompis nå (ca 3 timer ene dagen og 6 timer andre dagen), både sakte kjøring og nesten full fart med bølgehopping. Båten er vel omtrent 20 fot med innebygd motor og kjører opptil 45 knop. Han nekter å si hva bensin koster fordi han ikke vil ha bensinpenger, men jeg føler det er feil å sitte på uten å gi noe for det, så jeg tenkte å bare sette over penger uten å spørre først. Men jeg har virkelig null peiling på dette med bensinutgifter, jeg har ikke en gang billappen, så dette er gresk for meg. Hva er en fin sum å gi til en som egentlig ikke vil ha bensinpenger for disse to turene?
Gjest Thefainter Skrevet 17. juli 2011 #2 Skrevet 17. juli 2011 Hva med 0kr? Eller 100kr hvis du absolutt MÅ gi noe Hadde jeg vært kompisen din og sagt at du ikke skulle betale noenting så hadde jeg blitt fornærma om du ga meg penger allikevel. Det må jo være lov å være snill/gavmild/vennskapelig? 1
Fanta Exotic Skrevet 17. juli 2011 #3 Skrevet 17. juli 2011 Enig med Thefainter. Du kan eventuelt invitere han på middag, eller betale neste gang dere skal på byen e.l 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #4 Skrevet 17. juli 2011 Har vært med på båtturer tidligere år og, og da har vi som har vært med tvunget ham til å ta imot litt penger til slutt, og han ble så klart ikke sur. Klart det skal være lov å være snill og gavmild, men det å ha båt er utrolig dyrt, og han er alt for snill!
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #5 Skrevet 17. juli 2011 Enig med Thefainter. Du kan eventuelt invitere han på middag, eller betale neste gang dere skal på byen e.l Det hadde vært supert det, om jeg hadde mulighet til middagsbesøk eller om han var typen til å dra på byen... Finner liksom ingen måter å snikbetale ham tilbake på via spandering.
-Moesha- Skrevet 17. juli 2011 #6 Skrevet 17. juli 2011 Er det noe godt han liker å drikke? Da kan du jo kjøpe en flaske til han, som takk for turene, for å vise at du setter pris på det, og ikke tar det som en selvfølge 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #7 Skrevet 17. juli 2011 Er det noe godt han liker å drikke? Da kan du jo kjøpe en flaske til han, som takk for turene, for å vise at du setter pris på det, og ikke tar det som en selvfølge Tusen takk for tips, men han drikker ikke. Hvis ikke hadde det faktisk vært en veldig god idé
Gjest Bjørn82 Skrevet 17. juli 2011 #8 Skrevet 17. juli 2011 Med noe "reskjøring" så går det fort 20liter i timen. Selvfølgelig går det ikke så mye med saktekjøring da. Men du kan fort regne med at det har gått en 80liter bensin om det er litt motor på båten. 400kr. Det er vel fornuftig.
Fanta Exotic Skrevet 17. juli 2011 #9 Skrevet 17. juli 2011 Det hadde vært supert det, om jeg hadde mulighet til middagsbesøk eller om han var typen til å dra på byen... Finner liksom ingen måter å snikbetale ham tilbake på via spandering. Hva med et fenalår?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2011 #10 Skrevet 20. juli 2011 Takk for tips! Basert på innlegg #8, men med et lite trekk fordi det virker som at så mange mener det er frekt å betale likevel, endte jeg opp med å sette over 300 kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå