Gå til innhold

skal flytte, får liten plass!


Gjest katie

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skal flytte neste uke! Størrelsen på rommet er 15 kvadrat og jeg har liten mulighet til å få hengt opp ting som hyller på veggen... :cry: Skal dele kjøkken og bad. Nå trenger jeg noen tips fra dere fantasifulle KG mennesker :wink: til hvordan jeg skal gjøre rommet mitt til et trivelig sted! Vil ha det litt stueaktig, men hvilke løsninger passer best for et så lite rom? Katie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste råd er loftseng. Da har du sengen som en "hems" med plass under. Der kan du ha en to seter og et bord f.eks.

Jg bodde på 20 kvm og brukte den løsningen. Ikea har bl.a. noen fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten toseters sovesofa på min 12 kvm hybel. Når jeg redde opp om morgenen så rommet ut som en stue, det er helt klart! Det mister du litt ved en loftsseng...

Ellers er jo dette en gylden mulighet til å kvitte seg med unødig stuff (og det er UTROLIG hva man samler på av sånt...). I løpet av hele 90-tallet flyttet jeg hele ELLEVE ganger, så jeg vet hva jeg snakker om. Og en gang flyttet jeg fra en 65 kvm leil til 12 kvm hybel.

Gå gjennom alt du har, tenk på nytteverdi i tillegg til nostalgi (nostalgi tar ekstremt mye plass). Kanskje du vil spare på noe fordi det er gode minner, men noen ting greier man seg faktisk fint uten.

Gå gjennom garderoben din og se hva du har brukt de siste to årene. Klær (og sko) du ikke har brukt på 2 sesonger går til Fretex.

Definèr det du trenger og det du vil spare på, men ikke trenger akkurat nå. Pakk det du vil spare på i esker, de får du kanskje plassert hos f.eks. mor og far? Bøker f.eks. tar mye plass. Det er lov til å kvitte seg med bøker også, de du egentlig ikke likte og ALDRI kommer til å lese igjen (og som ikke er så fine i hylla heller). Loppemarkeder vil ha sånt. Noen bøker kan også legges i esker og tas frem når du har stort hus med mange bokhyller... Ta en gjennomgang av notater fra skoler osv, mye kan kastes.

Når det gjelder innredning må man tenke smått: Et lite stuebord kanskje, en liten stol, mindre pult. Liten tv osv. Og bokhylle er et must. Der kan du putte alt mulig rart i.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg vil først og fremst si meg uenig med imax, hos meg har jeg loftseng (noe jeg synes er innmari praktisk, da blir heller ikke senga sofa, men et sted man bare sover!) og under den (senga altså) har jeg en liten sofa og et lite bord og lampe, ille koslig ser'u:)

Ellers var det masse lurt hos imax, kvitt deg med ting! (men værsåsnill, gi alt brukbart til fretex, el lign...) Det grøsser i meg når jeg tenker på hvor masse brukbart som blir kasta!

Ellers har også ikea mange lure tips i go qubic serien sin, sjekk hjemmesidene deres, eller enda bedre, dra å se selv. Vet de har mange fine utstillinger her i Trondheim i allefall!

Ellers må du ha lykke til (jeg bor på 13 kvadrat, synes det er bra med plass:) og deler bad, kjøkken og stue. (synes det er glimrende, men tror ikke sosiale meg hadde trivdes spesielt godt alene heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...