Gå til innhold

Myggstikk


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei!

Er litt usikker her, så tenkte høre om noen andre har opplevd det samme som meg. Jeg har alltid pleid å hovne opp og klø mye av myggstikk, noe jeg ser på som helt normalt.

Den siste uka har vi fått endel mygg inn på soverommet (av den store typen), og disse har forsynt seg godt av både meg og sambo. Men så fikk jeg et stikk nede ved ankelen da, og det har bare blitt verre og verre. Jeg hovnet godt opp over hele ankelen, og ikke bare der hvor stikket er. Det har klødd noe helt sykt, da spesielt på selve hevelsen som har gått nedover mot hælen, og ikke bare på selve stikket. Huden er knudrete rundt stikket, og det har bare blitt mørkere i farge, noe som også har spredt seg. Så nå har jeg i tillegg til hevelse et stort blåmerke som brer seg fra stikkmerket og nedover. Har også syntes at foten har vært vond å gå på iblant.

Dette er nå ihvertfall 4 dager siden, og det klør enda veldig i hevelsen.. Så da lurer jeg på om det bare er en allergisk reaksjon som går over av seg selv, eller om jeg bør ta en tur til legen? Kommer nok til å ringe fastlegen imorgen uansett, men vil gjerne høre om noen har opplevd noe slikt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Applestore

Jeg har noen ganger hovnet skikkelig opp etter myggstikk, og har bare tatt noen zyrtec og så har det gått ned igjen :) Det kan man kjøpe reseptfritt på butikker (og sikkert apotek)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur til legen du. Det er dumt å la det gå for langt hvis du har en autoimmun reaksjon eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Girly92

Det er mulig du er allergisk mot myggstikk?

Jeg er det, og får store hudreaksjoner som følge av det, blant annet slik som du beskriver nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt å dra til legen, men husk på at det finnes mange forskjellige typer mygg. Noen gir ganske enkelt stikk som hovner/klør mye mer. Man er ikke nødvendigvis allergisk mot alle typer mygg heller. Jeg reagerer stort sett mer enn andre jeg kjenner, og der de får en bitteliten kul får jeg en kjempestor en. At du har fått blåmerke og stor hevelse kan tyde på at myggen har truffet rett på en stor blodåre. Jeg opplever det samme hver gang myggen treffer rett på, og sitter fortsatt med et gulaktig blåmerke der myggen stakk meg på leggen for 2 uker siden. Stikket er borte, men blåmerket sitter litt lenger. Den første uken var det veldig hovent rundt stikket, og området var også mye varmere enn normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du reagerer litt på myggstikk. Jeg reagerer selv med kløe og mye hevelse og gjerne rød/blåmerker som bruker lang tid på å gå bort. Det er vondt rundt myggstikket, feks hadde jeg et på siden av kneskålen, og da var det vondt å bruke kneet.

Det går heldigvis bort, men er veldig plagsomt så lenge man har det.

Har du elveblest? Det har jeg, så jeg tenker at det ikke hjelper på med tanke på reaksjoner på myggstikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar dere:)

Tror jeg tar en tur til legen ja, bare for sikkerhets skyld. Har hørt en kan få medisiner en skal bruke under hele myggperioden (dersom en virkelig er allergisk da). Er enig i at det nok kommer helt an på type mygg og hvor en blir stukket. Er ganske sikker på at det er den samme typen som kommer inn på soverommet vårt så snart den får mulighet, er en våken kan en kjenne stikket deres ganske godt egentlig..og kommer de nær ansiktet hører en hylelyden deres (som egentlig bare kommer fra vingene vel?), uansett: ufyselige vesener det der! :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du elveblest? Det har jeg, så jeg tenker at det ikke hjelper på med tanke på reaksjoner på myggstikk.

Ja, faktisk har jeg vært plaget av elveblest siden jeg var lita. Under stressende perioder har jeg vært spesielt plaget, og da gjerne på kvelds/nattestid og med utslett over hele ryggen og gjerne nedover rompa og lårene..klør veldig :tristbla: Men heldigvis en stund siden nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...