muggi Skrevet 19. november 2003 #1 Del Skrevet 19. november 2003 Hej! På fredag får jeg endelig min lille pus. Jeg lurer lidt på det med ormekur. Hvor ofte skal han ha og hvor kan det købes? Dyrelegen eller i dyrebutikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. november 2003 #2 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg ville pratet med veterinæren om ormekur, vaksinering og kastrering/sterilisering. Min kastratpus er voksen og får ormekur to ganger i året. Ormekuren får du på apoteket. Hvordan det er med kattunger kan jeg ikke si, siden jeg fikk samboer og pus på kjøpet. Håper dette hjelper deg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eivissa Skrevet 19. november 2003 #3 Del Skrevet 19. november 2003 Katter som er ute skal ha ormekur inntil 4 ganger i året, mens innekatter skal ha ormekur 2 ganger i året. Dette fikk min mor vite da hun skaffet seg en perser for et år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Petruska offline Skrevet 21. november 2003 #4 Del Skrevet 21. november 2003 En kattunge som ennå ikke har vært ute og prøvd jaktinstinktet sitt trenger vanligvis bare en kur mot spolorm (som overføres via morsmelken). Det finnes en pasta mot spolorm som heter Banminth. Det er lettere å gi små kattunger pasta da de veier lite og pastaen er på en sprøyte så du lett kan se hvor mange "streker" (milliliter) kattungen din skal ha alt etter hva den veier. Når den blir større og begynner å være ute bør du, som andre her også har sagt, gi den ormekur 3-4 ganger i året (ikke mer). Da bør den få en kur som tar rotta på både bendelorm (som den får fra fugler og mus) og spolorm. Den letteste å gi har vært Drontal da kuren kun består av 1 ganske liten tablett. Drontal finnes nå også i pastaform for den som foretrekker det. Pastaen smaker vondt for katten, med litt trening det enklere for både deg og katten å gi en tablett. Men det er jo selvsagt opp til hver enkelt hva man foretrekker. Lykke til med pusen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Petruska offline Skrevet 21. november 2003 #5 Del Skrevet 21. november 2003 En ting til: ormekur kjøpes reseptfritt på apoteket! Du bør forhøre deg hos dem som har fostret katten om de allerede har gitt den ormekur. I så fall bør de vente en stund med neste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå