Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hos endel er det mannen som er grunnen til at et par ikke får barn så lett. Derfor lurer jeg på om det er flere/mange her inne som har en brokkoperert(lyskebrokk o.l) mann og dermed vil ha større problemer med å få barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest trolllmor
Skrevet

Hei!

Mannen min har 0 sædceller i sædvæsken. Sædlederne er tette/blokkerte. Han ble brokkoperert som barn, og vi tror grunnen ligger der. Men har ikke noe "bevis" for det. :-?

Siden opertaivt uttak av sædceller ikke var lov i norge, måtte vi til Danmark for behandling. Etter 3. forsøk har vi nå en nyyyyydelig gutt på 7 mnd.! :D

Hilsen fra Trollmor

Gjest Hulderjenta
Skrevet
Hos endel er det mannen som er grunnen til at et par ikke får barn så lett. Derfor lurer jeg på om det er flere/mange her inne som har en brokkoperert(lyskebrokk o.l) mann og dermed vil ha større problemer med å få barn?

Vi er rimelig ferske prøvere og må gi naturen en sjans, men vi vet på forhånd at det kan bli et problem, nettopp pga. brokk-operasjon som barn hos Huldermannen. Han har fått tatt sædprøver, så vi vet at det står dårlig til i leiren...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også samboer som er brokkoperert når han var liten.En gang som baby,deretter når han var ti..og nå for ett år siden(29 år) Han hadde lenge mistanke om at dette hadde innvirkning på fruktbarheten. Sædprøven viste desverre for lavt antall til at vi kan bli gravide på egen hånd...men kvaliteten på cellene var heldigvis gode nok til icsi-forsøk her i Norge. :) Vi starter opp tredje forsøk denne måneden...Brokk har helt klart innvirkning på sædantallet. Sambo til ei venninne av meg hadde og mann som måtte brokkopereres for ca halv annet år siden.De hadde prøvd å få barn i fire år før operasjonen...To måneder etter de hadde fjernet brokket var hun gravid!!!

klem linda

• 7 år senere...
Skrevet

hmm dette var ny informasjon for meg. Mannen min er heldigvis ikke brokkoperert, men jeg har brokk i magen.

Noen som vet om dette vil ha noe å si på graviditet? eller gjelder det bare gutta?

Skrevet

Hmm.. Har visst lært noe nytt idag jeg da :sjenert: Vi prøver nå, og typen er operert ikke mindre enn 2 ganger for lyskebrokk. Håper det ikke gjelder oss da :sukk: Men er det noen som vet om typen kan teste seg nå, for å finne ut hvordan det ligger ann? Eller må vi ha prøvd i et år og få en henvisning først?

Skrevet

Prøvd å google litt, men finner ikke noe svar.. Noen som vet dette, evt haqr vært oppi en slik situvasjon?

Skrevet

Hmm.. Har visst lært noe nytt idag jeg da :sjenert: Vi prøver nå, og typen er operert ikke mindre enn 2 ganger for lyskebrokk. Håper det ikke gjelder oss da :sukk: Men er det noen som vet om typen kan teste seg nå, for å finne ut hvordan det ligger ann? Eller må vi ha prøvd i et år og få en henvisning først?

Jeg er ikke sikker, men siden han har en mulighet for dårlig/null sædceller så vil jeg tro at han kan få sjekket det før dere har prøvd i ett år. Om det ikke går så koster nok ikke det så mye å gjøre privat.

Skrevet

hmm dette var ny informasjon for meg. Mannen min er heldigvis ikke brokkoperert, men jeg har brokk i magen.

Noen som vet om dette vil ha noe å si på graviditet? eller gjelder det bare gutta?

Nei, det er på gutta det kan bli problemer. Om man kutter sædlederen når man skal fjerne brokken f.eks. Det er jo ikke meningen, men mange blir operert når de er små og da er alt så lite der nede.

Den kan også gi problemer om man har lyskebrokk som går ned til pungen.

For oss damer har det ingenting å si for å bli gravid, men jeg vet ikke hvordan det er å være gravid med brokk. Mulig det ikke har noe å si.

Skrevet

Takk for svar :jepp: Skal få typen til å ringe legen snart. Han kan jo si det slik det er, så får det være opp til legen om han vill ta han inn nå, evt når det har gått et år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...