Gå til innhold

Maks 1300 kcal om dagen - hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! En venninne av meg gikk på en diett, hvor hun ikke skulle overstige 1300 kcal dagen. Jeg vil ned et par kilo, snakk om 2-3 kilo, kan jeg da prøve ut dette?

Nå spiser jeg følgende om dagene:

Frokost: 2 knekkebrød eller én skive med skinke eller kalkunfilet og et glass lettmelk.

Lunsj: Det samme som frokost.

Mellommåltid: Frukt eller en yoghurt.

Middag: Både kylling, mager kjøttdeig, torsk ol. Tilbehør er ris eller poteter, men i moderate mengder.

Kvelds: Knekkebrød her og, men spiser litt mer frukt, f.eks en skål med jordbær og melk uten sukker, eller så blander jeg diverse frukt i biter.

Noen som vet ca hvor mange kalorier dette blir? Jeg har ikke så veldig god greie på telling av kalorier, eller hvor mye det er i hver enkel matsort.

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Det er ikke lurt å sette seg det målet selv mo venninnen din gjorde det, 1300kcal er veldig lite, og det kan være at kroppen din ikke tåler det like godt som din venninnes kropp.

2. sjekk din BMR og legg deg et underskudd på 500kcal det vil gi en vektnedgang på 0,5kg i uken :)

unnskyld for at jeg ikke svarte på spørsmålet ditt, men det kan være dårlig for kroppen å ligge på så lite næring i løpet av en dag ...

ellers kan du gå inn på somebody.no for å regne ut kcal i mat :)

Skrevet (endret)

Hvis du bare skal ned 2-3 kilo vil jeg anbefale deg å bare spise sunnere og bevege deg mere.

Men hvis du vil bruke denne metoden så gå inn på http://www.greteroede.no/ og registrer deg(Gratis!) der har de en kalori kalkulator. Det du ikke finner i lista kan du legge til selv.

Ang kalorier må man nesten regne det ut etter aktivitetsnivået. Når jeg gikk etter kalorier skulle jeg spise 1400 om dagen

Endret av mirandaa
Skrevet (endret)

Er ikke glad i trening, så det blir det heller lite av. Har dog en aktiv jobb hvor jeg får beveget meg en del samt løfting av diverse ting. Ellers går jeg tur hver dag ca 1 time med hunden. Vet ikke om dette regnes som moderat mosjon?

Endret av Smores
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke glad i trening, så det blir det heller lite av. Har dog en aktiv jobb hvor jeg får beveget meg en del samt løfte diverse ting. Ellers går jeg tur hver dag ca 1 time med hunden. Vet ikke om dette regnes som moderat mosjon?

Ja, det er moderat mosjon.

Men jeg vil fraråde deg å satse på et strengere kosthold enn du har nå. På lang sikt vil det være mye smartere å heller legge inn litt raskere gange på turene dine, evt. litt løping i intervaller. Fint om du også gjør noen styrkeøvelser 2-3 ganger i uka, skal ikke mye til, en halvtime med varierte øvelser. Sånne kan du fint gjøre hjemme.

Slik vil du både forbrenne mer OG bygge litt muskler som hjelper med å holde forbrenningen oppe døgnet gjennom. Og du slipper å gå opp i vekt igjen, som du garantert gjør når du er ferdig med en slik streng diett som 1300 kcal.

AnonymBruker
Skrevet

Det regnes vel som det som skal til for å regnes som moderat aktiv, ja. Det er mosjon, all den tid det ikke er prestasjonsforøkende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...