AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #1 Skrevet 16. juli 2011 Vi har nettopp kjøpt leilighet og skal male stue/gang. Vi vil ha hvit farge, men ikke kritthvit. Jeg vil ha noe med litt varme, så det kan ikke bli eggeskall, den er så kald.. Tror jeg?? Huff, blir nesten litt stressa. Det er så mye å velge i, og jeg har ikke peiling. Hadde tenkt å finne en litt varm hvitfarge i Lady Pure Color, da jeg er glad i matt farge. Men jeg fant ikke noe der. Tips anyone?
Gjest Swipper Skrevet 16. juli 2011 #3 Skrevet 16. juli 2011 Er kjempe fint med alle veggene hvite i stua bortsett fra en som kan ha en annen farge eller en type tapet. Ang hvitfarger så har ikke så mye peiling.
Casall Skrevet 16. juli 2011 #4 Skrevet 16. juli 2011 Vi malte soverommet der vi bodde før i en lys, lys latte farge, og det ble kjempefint. (Det er riktignok ikke hvit da, men..) Her vi bor nå er alle vegger hvite bortsett fra den ene stueveggen, den er lys beige og matcher gardinene og teppet. Elsker det! Kunne sikkert hatt litt mer farger, men jeg liker det nøytralt og pynter heller med møbler osv. Setter på wallstickers og sånn. Mamma og pappa har en nydelig tapet på den ene veggen, det er kjempefint.
Sofie_22 Skrevet 16. juli 2011 #5 Skrevet 16. juli 2011 Hvit/krem hvit, alle veggene i hele huset har samme farge
Sunnshine Skrevet 16. juli 2011 #6 Skrevet 16. juli 2011 Har en farge som heter Teblomst, den er ganske så hvit. Jeg synes den er litt for kald. Har en kontrastvekk i en farge som heter Solid (tror jeg). Disse to passer kjempefint sammen, og kontrastveggen myker opp de andre veggene. Husker ikke hvilket merke, men tror det er Lady. Forøvrig så kunne jeg ha tenkt meg en tapet med en lys og myk farge heller enn de glatte flatene jeg har nå. Det ville blitt litt lunere da
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #7 Skrevet 16. juli 2011 Hvit/krem hvit, alle veggene i hele huset har samme farge Vi har egghvit i hele huset. Samme på hytten. Veldig fornøyd, siden jeg kan boltre meg i farger så mye jeg vil ellers, og det er så lyst og fint. Må ha det lyst, jeg.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #8 Skrevet 16. juli 2011 Noen som har noen fargekoder? Jeg liker det lyst jeg også, men vil ikke ha det for kaldt. Ts.
Namine Skrevet 16. juli 2011 #9 Skrevet 16. juli 2011 (endret) samme som sofie_22, hvit/kremhvit på alle vegger i stua, spisestua og kjøkkenet. I gangen er det tre med sånn "gjennomsiktig" hvit over (aner ikke hva det heter, ikke jeg som har gjort det) :gjeiper: Og i andreetasjen er det bare tre (det er pusset opp myd der før vi kjøpte huset, så de rakk ikke å male/behandle i overetasjen). Planen er nok å ha lyst hele veien, da jeg syntes det er stilig, og heller pynte med møbler, pyntegjenstander, bilder på veggene osv. (slik som det er i stua) I det forrige huset hadde jeg en hvitfarge, som jeg desverre ikke husker navnet på i farta, som hadde et hint av rødt i seg (ikke sånn at en så at den var rød, for den var helt hvit, men varm), den var kjempeflott! Kommer jeg på navnet på den, skal jeg poste det her. Endret 16. juli 2011 av Namine
Gjest Best Skrevet 17. juli 2011 #11 Skrevet 17. juli 2011 S0502-Y bomull, den er fin. Den brukes som standardfarge på alt av lister, dører og vinduer sin blir produsert ferdig hvite. Ønsker du mer farge er 471 lys antikk fin, den er identisk med 5501 latte.
Netten Skrevet 17. juli 2011 #12 Skrevet 17. juli 2011 Vi har lys antikk i hele huset og er veldig fornøyd med den! Vi har åpen kjøkken-stue løsning, og har malt veggene der kjøkkenet er montert i fargen marrakesh - kjempefin kontrast!
Gjest Harriet Skrevet 17. juli 2011 #13 Skrevet 17. juli 2011 Har eggehvit på alle veggene i huset bortsett fra rom med fliser. Synes eggehvit er så fin for det er den samme farge veldig mange bruker i innredningen sin - sånn som HTH bla, dermed er kjøkken innredningen av samme hvite tone som veggene. Salongbordet fra Bolia er også egghvitt. Synes det er en deilig farge som bakgrunn for kunst, møbler og tekstiler.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #14 Skrevet 17. juli 2011 Enn så lenge har jeg noen ekle, blå vegger og gulv på hybelen min. Men den skal bli hvit/kremfarget i løpet av sommern har huseiern lovt. *krysser fingre*
Sweetpea25 Skrevet 17. juli 2011 #15 Skrevet 17. juli 2011 (endret) Hvit stue, hvorav den ene veggen har mønstertapet Endret 17. juli 2011 av Sweetpea25 1
Surriball Skrevet 17. juli 2011 #17 Skrevet 17. juli 2011 Ser at de fleste her er veldig typisk norske, med hvite og lyse farger på veggene Har kremfargede vegger selv!
FantasDick Skrevet 17. juli 2011 #18 Skrevet 17. juli 2011 Vi har "bast" i gangen, "latte" i stua, "eggehvit" (eggeskall?) på kjøkkenet og soverommet. Har også en vegg i stua i "asfalt". Husker ikke fargekoder eller merker så vanskelig å finne fram, men jeg husker navna.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #19 Skrevet 17. juli 2011 Hvit stue, hvorav den ene veggen har mønstertapet Så fint!!
Rosenrød Skrevet 18. juli 2011 #20 Skrevet 18. juli 2011 Jeg har malt hele leiligheten min i en lys, lys gråfarge, Jotuns "Skumring". Må si at jeg er mye mer fornøyd med denne fargen enn da jeg hadde hvite vegger, dette fordi det som er hvitt (enkelte møbler, dører, karmer osv.)kommer mye bedre fram. Hos meg blir det aldi hvite vegger igjen! Karmer og dører er malt i "Bomull", dette pga at denne fargen er standardfarge dersom en bedtiller dører, vinduer el.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå