Gå til innhold

Utslitt, utmattet,legen tar meg ikke på alvor..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har i en god del måneder nå hatt vondt i hodet så og si hver dag. Det kan være små perioder hvor jeg ikke har det, men har det ofte..

Hodepinen sitter fremme i pannen og under øynene, litt like ovenfor kinnbeina mot nesen..

Den er ofte verst om kvelden. Ibux, paracet og slike smertestillende hjelper ikke. Har migrene tabletter og de tar det av og til. Men tror egentlig ikke det er migrenen, eller kan det tyde på det? Har vært halvveis utredet for migrenen for noen år siden, men tror ikke jeg har det. Har vært mer plaget med stresshodepine egentlig.

Får av og til litt uklart syn når jeg skal fokusere på noe, feks når jeg kjører bil. En slags "sauestirre" / blikket fester seg på en måte, vanskelig å forklare..

Er ingenting gale med synet mitt, sjekket det også for 2 år siden..

Må også nevne at for to mnd siden var jeg helt tappet for alt som heter energi, kom meg så vidt fra sengen til do, kvalm, svimmel,var hos legen, hadde lavt blodtrykk og lav puls. Blodprøvene viste ingenting. Dette varte i ca en uke. Men har etter dette vært ekstra sliten, litt skjelven, slags svimmel innimellom, tung i bakhodet. Vet ikke om dette har en sammengeng med hodepinen, hadde slik hodepine før dette begynte.

Legen bryr seg ikke, virker som om han ikke klarer gjøre mer enn ta blodprøver, de viste nemmelig ikke noe spes, så da har han ikke gjort noe mer...

Noen som har noen råd til hva det kan være, hva jeg kan si til legen osv?

EDIT: Overskrift, da utmattelse er det jeg virkelig vil finne ut av.. Er relativt ofte helt utslitt, ør, små kvalm, dårlig matlyst.. Vil bare sove.. Orker ikke gjøre noe særlig, blir bare verre av å gå ut.. Dette kan komme "ut av det blå" uten at jeg har anstrengt meg noe særlig.. Men også om jeg har fått lite søvn, eller hatt mye på meg.. nå har jeg begynt på skolen, og er virkelig redd for at dette skal gjøre at jeg ikke klarer å fullføre..

Skal til legen om en uke, hva skal jeg be han se etter? Be om hendvisning til nevrolog?

Noen som har noen idèr?

Endret av forum88
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ut fra hvordan du beskriver smertene, så er det første jeg tenker at det kan ha en sammenheng med bihulene dine. Men- du burde da absolutt fått en henvisning til MR av hodet? Hodesmerter over lengre tid, i tillegg til andre symptomer du nevner, burde taes på alvor mener jeg. Ville ringt legen og bedt om enm MR, jeg. Ville dessuten bedt om en CT av bihulene.

Håper du finner ut hva som er årskaen til smertene, må være slitsomt å gå med dette så lenge som du har gjort.

Endret av StellinaX
Skrevet

Takk for svar.. Er utrolig frustrerende og slitsomt å ha konstant vondt i hodet.. Føler legen ikke tar meg på alvor, men er ikke så mange leger ledige her, så hjelper ikke å bytte..

Sist lege time sa han til meg da jeg kom inn på kontoret: "Jeg har ikke så mye tid, så dette må gå fort".. Da var han forsinket i 40 min, noe som IKKE var min skyld...

Alt han gjør er å ta blodprøver igjen og igjen..

• Liker 1
Gjest idakaroline
Skrevet

Det høres akkurat slik ut som jeg hadde det i mange, mange år! Tok smertestillende uten virkning, men ingen effekt. Jeg var så dårlig til tider at jeg ikke kunne gjøre dagligdagse ting. Jeg var til diverse undersøkelser både for synet og hodet, men de fant ingenting helt til en lege plutselig ville sende meg til en spesialist på ØNH for å se om det kunne være noe der som utløste hodepinen min. Der tittet de inn i bihuelen mine, og de kom frem til at jeg hadde svært trange og tette bihuler. Derfor ga de meg en spesiell nesespray som skulle løse opp det meste i bihuelene. Hva denne nesesprayen het, husker jeg ikke.

Jeg syns du skal komme deg til legen og si at du ønsker utredning for hodepinen din. Det å gå med hodepine så lenge, er hverken godt eller bra!

Skrevet

Men jeg er ikke tett i nesen eller noe slikt, ville jeg ikke vært det om det var bihullene?

Skal uansett nevne det for legen!:)

-Ts

Gjest idakaroline
Skrevet

Men jeg er ikke tett i nesen eller noe slikt, ville jeg ikke vært det om det var bihullene?

Skal uansett nevne det for legen!:)

-Ts

Jeg var aldri tett i nesen da det sto på som verst.

Skrevet

Jeg var aldri tett i nesen da det sto på som verst.

Ok, da så. Da er det iallfall verdt å nevne til legen! Håper det er bihullene, slik at jeg kan få ordnet det og ikke bekymre meg.. Blir jo bekymret også når det aldri gir seg..

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg en tur til tannlegen, tannproblemer kan ofte utløse hodepine, uten at man er klar over det selv.

Skrevet

Dette er høyst sannsynlig knyttet til bihulene dine.

Om en CT (du får neppe MR på denne indikasjonen) er negativ, kan det være at du har oppvekst av bakterier bak i nesehulen. Det kan ofte gi slike symptomer. Du behøver ikke være tett i nesen. Dersom det er dette som foregår, er behandlingen sannsynligvis en enkel kur med antibiotika, avhengig av hvilken bakterie det er snakk om.

Har du hovne mandler?

Be om rekvisisjon til ØNH-spesialist.

I mellomtiden bør du skylle nesen med saltvann (NaCl, 9 mg/ml - du får det på apoteket, men kan også lage det selv). Bruk et nesehorn, eller et lite glass, og snufs det i deg (ett nesebor av gangen) til du kjenner at det renner ned i halsen på baksiden. Litt ubehagelig, men vil ofte hjelpe. Bestill ny legetime, og skyll med saltvann 2 ggr. daglig i 2 uker.

Gjest Tammie
Skrevet

Stiv nakkemuskulatur kan være en årsak til hodepine. Og en skal ikke kimse av det! Min far har i lang tid hatt intens hodepine og har tømt brett på brett med smertestillende uten at det hjalp nevneverdig, fysio med massasje derimot gjorde alt mye bedre!

Skrevet

Hodepine kan komme av flere årsaker f.eks.: Problemer i tann eller tannkjøtt, dehydrering (får i deg for lite vann i løpet av en dag?), usunne kostholdsvaner som fører til at du mangler noen næringsstoffer eller vitaminer, problemer med synet eller øynene generelt - det kan ha noe med at du fokuserer synet for mye på f.eks. en pc eller en annen skjerm. Eller det kan være noe alvorlig inni hodet.

Du kan aldri vite hva det er før du oppsøker lege. Det er oppsiktsvekkende at du ikke har oppsøkt lege allerede i og med at du har hatt disse plagene såpass lenge.

Skrevet

Stiv nakkemuskulatur kan være en årsak til hodepine. Og en skal ikke kimse av det! Min far har i lang tid hatt intens hodepine og har tømt brett på brett med smertestillende uten at det hjalp nevneverdig, fysio med massasje derimot gjorde alt mye bedre!

Jeg har gått til fyseo og akupunktur, uten at det har hjulpet.. Så det er nok ikke det som er grunnen..

Skrevet (endret)

Hodepine kan komme av flere årsaker f.eks.: Problemer i tann eller tannkjøtt, dehydrering (får i deg for lite vann i løpet av en dag?), usunne kostholdsvaner som fører til at du mangler noen næringsstoffer eller vitaminer, problemer med synet eller øynene generelt - det kan ha noe med at du fokuserer synet for mye på f.eks. en pc eller en annen skjerm. Eller det kan være noe alvorlig inni hodet.

Du kan aldri vite hva det er før du oppsøker lege. Det er oppsiktsvekkende at du ikke har oppsøkt lege allerede i og med at du har hatt disse plagene såpass lenge.

Om du leser nedover så ser du at jeg har oppsøkt lege.. Flere ganger... Jeg drikker rikelig med vann, mangler ingen vitaminer ol, (har tatt prøver for det)har perfekt syn..

Hodepinen har tidligere blitt avfeiet som migrenen, eller stresshodepine. Det er i det siste de andre "symptomene" også har kommet, og hodepinen ikke gir seg.. Har ikke vært hos legen ang hodepinen på lenge sånn sett, men pga de andre tingene har jeg det.. Har ikke selv sett en sammenheng før nå..

Endret av forum88
Skrevet

Om du leser nedover så ser du at jeg har oppsøkt lege.. Flere ganger... Jeg drikker rikelig med vann, mangler ingen vitaminer ol, (har tatt prøver for det)har perfekt syn..

Leste det nå. Men har du tatt MR/CT da? Det kan være en årsak som ikke viser seg på blodprøver og ved vanlig undersøkelse.

Skrevet

Leste det nå. Men har du tatt MR/CT da? Det kan være en årsak som ikke viser seg på blodprøver og ved vanlig undersøkelse.

Nei, det har jeg ikke ennå, men skal be om henvisning med engang jeg får time hos legen.. Legen er så avvisende at jeg nesten ikke tørr ta ting opp, derfor hodepinen har blitt utelatt.. Men nå er det nok, det er noe som ikke stemmer..

Skrevet

Nei, det har jeg ikke ennå, men skal be om henvisning med engang jeg får time hos legen.. Legen er så avvisende at jeg nesten ikke tørr ta ting opp, derfor hodepinen har blitt utelatt.. Men nå er det nok, det er noe som ikke stemmer..

Hvis du ikke har muligheten til å bytte lege, må du bare mase på den du har nå så mye du klarer. Ikke gi opp. Hvis du bare kommer til det punktet hvor han har booket deg for MR/CT, slipper du den legen en stund fremover etter det.

Gjest idakaroline
Skrevet

Du er nødt til å stå på ditt og ikke gi deg selvom legen sier at det ikke er nødvendig med henvisning videre! Gir han seg ikke, må du gå til en annen lege.

Forresten, bruker du hormonprevensjon?

Skrevet (endret)

Hvis du ikke får henvisning, skal du be om et skriftlig avslag. De fleste leger pleier å gi seg da.

Forøvrig er det ikke helt uvanlig efter en infeksjon, at noe ken "henge igjen" i nesehulen.

Det du beskriver for 2 mnd. siden får jeg ikke helt greb om, men det er ikke usannsynlig at det kan være en sammenheng. Jeg har ikke nok informasjon til å trekke noen konklusjoner rundt dette, men registerer at du ikke hadde noen kliniske funn. Det kan evt. være indikasjon for en senere MR, men det er nok lurt å forsøke å eliminere nese og bihuler først.

Endret av Giacomo_P
Skrevet

Du er nødt til å stå på ditt og ikke gi deg selvom legen sier at det ikke er nødvendig med henvisning videre! Gir han seg ikke, må du gå til en annen lege.

Forresten, bruker du hormonprevensjon?

Jeg skal stå på mitt å be om ct/mr !:) men er redd for at om det ikke viser noe (må jo tilbake til fastlegen for svar) så bare lar han det være med det og ikke prøver mer å finne ut av det...

Men må finne ut av det, for noe er det..

Går ikke på noe hormonprevensjon nå, sluttet på p-piller for ca 6 mnd siden å har ikke brukt noe hormonelt siden det.. Hodepinen var ikke noe særlig bedre da..

Skrevet

Jeg skal stå på mitt å be om ct/mr !:) men er redd for at om det ikke viser noe (må jo tilbake til fastlegen for svar) så bare lar han det være med det og ikke prøver mer å finne ut av det...

Men må finne ut av det, for noe er det..

Går ikke på noe hormonprevensjon nå, sluttet på p-piller for ca 6 mnd siden å har ikke brukt noe hormonelt siden det.. Hodepinen var ikke noe særlig bedre da..

En ØNH-spesialist vil nok også ta en prøve fra nesehulen til dyrkning. Finnes det bakterievekst her, vises ikke den på en vanlig blodprøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...