Gå til innhold

Termometer til bruk i stekeovn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger et termometer til stekeovnen. Ikke til kjøttet, men et som går til iallfall 300 grader og som skal stå inni ovnen for å ha full kontroll på temperaturen.

Har noen peiling på hvor man kan få tak i en sånn?

Skrevet

Jernia har iverfall, kjøpte selv et der for noen måneder siden. Bra kvalitet.

Tror de har på biltema også :)

Skrevet

Jeg har ikek funnet det på Jernia. Alt de hadde var steketermometer i forskjellige varianter.

Skrevet

Ja, jeg fant også det, men jeg ville foretrukket å kjøpe i vanlig butikk. Jeg kan sjekke en Jernia eller to til, selvsagt. Traktøren, Kitch'n eller lignende burde vel også ha det? Har noen sett sånt der?

Skrevet

Ja, jeg fant også det, men jeg ville foretrukket å kjøpe i vanlig butikk. Jeg kan sjekke en Jernia eller to til, selvsagt. Traktøren, Kitch'n eller lignende burde vel også ha det? Har noen sett sånt der?

Rart om de ikke har det, du får se etter, eller ringe og høre.

Rart at ikke den jernia butikken du var i hadde det :klo:

Jeg fant da min i Elverum, og det ikke akuratt noe stor by. Men det er noen måneder siden da, kanskje de har sluttet og selge de :unsure:

Skrevet

Jeg tror de kan velge litt av hva de tar inn, etter størrelse på butikken, kanskje?. Dette var i Oslo, men i en relativt liten Jerniabutikk. Ekspedtøren hadde aldri hørt om det heller, så...

Skrevet

Er det ikke enklere å kjøpe et digitaltermometer hvor ledningen går fra maten og ut gjennom døren til den lille monitorien som kan stå på kjøkkenbenken? Mitt er kjøpt hos Traktøren.

Skrevet

Nja, poenget er å ha kontroll på temperaturen i selve ovnen, og ikke maten som står i den.

• Liker 1
Skrevet

Ah, skjønner. Du har problemer med ovnen? Da kan du få låne et kontrolltermometer hos en elektriker.

Skrevet

Nope, ingen problemer. Jeg trenger bare å kontrollere temperaturen mens jeg lager noe, termostater i stekeovner kan sjelden stoles på. Skal ovnen være på 60 grader i flere timer så nytter det ikke å sette den på 60 grader og tro at den faktisk holder 60 grader. :)

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med deg, Zzyzx (hva kommer det navnet av forresten?). Stekeovner kan ikke stoles på. Jeg melder meg på jakten.

Skrevet (endret)

Jeg har nå prøvd flere Jernia, en Kitch'n (de hadde ikke engang hørt om det) og Traktøren (der de kikket uforstående på meg og foreslo trådløst steketermometer...).

Det finnes en storkjøkkenbutikk i sentrum, tror det er i nærheten av Youngstorget), jeg skal inn der en dag og spørre etter. Egentlig synes jeg det er merkelig at kjøkkenutstyrsbutikker ikke har noe som for oss som er genuint opptatt av matlaging faktisk er en nødvendighet.

Nicket er egentlig en by i USA, og navnet på en av platene til Zeromancer.

Endret av Zzyzx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...