Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt svart hår ganske lenge nå, og er litt lei. Nå har jeg ikke farget det på en stund så jeg har ca en cm ettervekst og håret har blitt brunsvart. I solen er det rødt skjær i det. Og jeg har kjempelyst til å prøve denne fargen:

http://daninic.files.wordpress.com/2010/03/redhead.jpg

Er det helt umulig for meg å få til denne fargen? Jeg vil egentlig ikke ha det fullt så lyst, men litt mørkere, men omtrent den fargen som er på bildet.

Noen som har noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fable
Skrevet

Om du skal ha den fargen må du nok bleke håret litt først =)

Skrevet

Akkurat den fargen er nok umulig. Men jeg har mørkebrunt hår selv og farget det rødt, og er svært fonøyd med resultatet:)

Skrevet

Jeg har svart/brunt hår og hadde et rødt felt i luggen. Det vi gjorde var å bleke det som skulle være rødt også tok vi rødfarge i.. Funket kjempebra:) Men vi brukte frisørprodukter da..

Gjest Cecilia Lind
Skrevet

Jeg har svart/brunt hår og hadde et rødt felt i luggen. Det vi gjorde var å bleke det som skulle være rødt også tok vi rødfarge i.. Funket kjempebra:) Men vi brukte frisørprodukter da..

Frisørprodukter inneholder vel det samme som butikkprodukter... Men å få hjelp av noen som er litt kyndig kan være lurt, ja. Frisør, eller ikke frisør.

TS: Du må bleke ned håret. Så må du selv vurdere om det er verdt den belastningen på håret ditt. Jeg har selv vært mørkhåret, og blekte det ned og farget det rødt (ikke nylig, vi snakker noen år siden). Det ble fint, men håret behøvde massiv pleie, samt at rødpigmenter forsvinner raskt, så også massivt vedlikehold av fargen.

Skrevet

Frisørprodukter inneholder vel det samme som butikkprodukter... Men å få hjelp av noen som er litt kyndig kan være lurt, ja. Frisør, eller ikke frisør.

TS: Du må bleke ned håret. Så må du selv vurdere om det er verdt den belastningen på håret ditt. Jeg har selv vært mørkhåret, og blekte det ned og farget det rødt (ikke nylig, vi snakker noen år siden). Det ble fint, men håret behøvde massiv pleie, samt at rødpigmenter forsvinner raskt, så også massivt vedlikehold av fargen.

Bleking fra frisør kan man velge %. Hvor sterkt o.l. Det kan man vel ikke på hjemmebleking? :)

Skrevet

En venninne av meg hadde helt svart hår, og avfarget/bleket det veldig og fikk en sånn rødfarge som du er ute etter. Hun har alltid hatt veldig sterkt hår, så håret hennes overlevde det bra :)

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg hadde svart hår og ville ha rødt. Jeg farget bare ettervekstenrød, og ettersom det vokste ut fortsatte jeg å farge det rødt. Jeg orket aldri å avfarge og det styret der... Eneste som gir deg rødt hår når det er så mørkt som det er, er å avfarge håret først.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Jeg hadde svart hår og ville ha rødt. Jeg farget bare ettervekstenrød, og ettersom det vokste ut fortsatte jeg å farge det rødt. Jeg orket aldri å avfarge og det styret der... Eneste som gir deg rødt hår når det er så mørkt som det er, er å avfarge håret først.

det må jo ha sett rart ut mens prosessen pågikk,eller? :klo:

Gjest Heloise
Skrevet

Njaeeeei... Ingen andre jeg snakket med syntes det så rart ut heller, mange sa uoppfordret og overraskende nok at det så bra ut (selvom jeg selv følte meg som en klovn. Men så sitter jeg ikke igjen med tørt og slitt hår etter avfargning så jeg er glad jeg :) )

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Njaeeeei... Ingen andre jeg snakket med syntes det så rart ut heller, mange sa uoppfordret og overraskende nok at det så bra ut (selvom jeg selv følte meg som en klovn. Men så sitter jeg ikke igjen med tørt og slitt hår etter avfargning så jeg er glad jeg :) )

Ja,det kan godt hende det så greit ut på deg :) På meg hadde det sett veldig rart ut tror jeg :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...