AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #1 Skrevet 16. juli 2011 Jeg skal snart på ferietur med familien, skal på cruise og da blir det trangt med 3 personer på et lite bad. Trenger tips til hva som er det viktigste å ta med seg av sminke og hudpleie... Det er to formelle middager på båten, hvilken look bør jeg gå for når det gjelder sminken slik at jeg ikke trenger for mange produkter?
FantasDick Skrevet 16. juli 2011 #2 Skrevet 16. juli 2011 Jeg er på ferie nå, delvis på besøk og delvis på veien (skal på lang kjøretur senere). Jeg har pakket med rens og en dagkrem + brun uten sol som jeg gjerne bruker som nattkrem. En bodylotion og et microfiberhåndkle som kan fungere som vaskeklut til ansiktet. I veska har jeg en liten sminkepung med concealer, foundation, finishing dust, solpudder, koster, brynpudder, en palett med noen skygger i hvitt/grått/sort, maskara, eyeliner, dipliner, primer, pinsett og q-tips. Føler jeg er covered med denne sminken, kan legge alt fra lett dag til full kveldsmake-up.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #3 Skrevet 16. juli 2011 Oi, her bruker folk mer sminke enn meg! ... Men hvorfor ikke bare pakke alt du trenger i toalettmappa/sminkepungen, og så putte det i kofferten? Så kan du ta det med deg inn på badet om morgenen når du skal bruke det. 1
FantasDick Skrevet 16. juli 2011 #4 Skrevet 16. juli 2011 Oi, her bruker folk mer sminke enn meg! Det jeg listet opp er sminken jeg alltid har i sminkepungen som jeg alltid har i veska. Bruker ikke alt, men da har jeg i alle fall alt jeg skulle trenge.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #5 Skrevet 16. juli 2011 Jeg ville bare tatt med et lite palett med nøytrale farger som du kan bruke hver dag, og hvis der er en svart i paletten kan du ta en mørk brunsotet look. Eventuelt ta med en løs svart om du har. Også bør du ha en foundation (og pudder om du trenger det), concealer, eyeliner og maskara. Blush og solpudder kombopalett er også smart. En slik liten palett er et must. De fleste har gjerne en farge som du kan bruke som highligther til ansiktet og en farge som passer til øyenbrynene. Så slipper du to produkt ekstra. Selv bruker jeg det lille og hendige NYX nude on nude natural look kit. Smokey kitet er jo genialt om man trenger en kveldslook også da. Disse er såpass små at de passer i håndflaten din. Rens, krem og toner kan puttes i beholdere i reisestørrelse. Også sminkefjernerservietter er lurt så du ikke bruker all rensen på det.
Jade Skrevet 17. juli 2011 #6 Skrevet 17. juli 2011 Et par must er følgende: Toalettveske som kan henges opp åpen (gjerne med flere lommer oppover lokket innvendig) slik at alt er lett tilgjengelig! Reiseflasker og tuber (Lindex har noen myke og greie!) En god rens siden solkrem overhodet ikke er bra mot huden!
pingalu Skrevet 17. juli 2011 #7 Skrevet 17. juli 2011 Hva du tar med vil nok være veldig avhengig av hvilke behov du har og hva du bruker til vanlig, men jeg kan jo fortelle hva jeg tar med i alle fall - Det aller beste tipset jeg kan gi er nok å fylle de produktene du bruker i små flasker (som du får kjøpt på f.eks Åhlens), dette vil spare masse plass! Evt. kjøpe reiseprodukter av det meste. Hvis du bare skal på en kort reise og det er greit for deg å bytte litt på det du bruker kan det være greit å ta med testere av produkter som du har fått i blader, parfymerier osv. - Vet ikke helt hvor du kan få tak i det i Norge (jeg kjøpte min på Sephora), men parfyme i rollerball-form er genialt (liten tynn flaske der man bare ruller parfymen på huden, som man gjør med en deodorant)! - Som andre nevnte her, en god og basic øyenskyggepalett er et must! En lys highlighterfarge (denne kan også brukes til highlighter i resten av ansiktet også..et produkt spart!), en mellomfarge som du kan brukes til hverdag, og en mørk farge som du kan bygge opp looken til fest med (bruk den til soting, eller, ta litt vann på en tynn kost og bruk den som eyeliner!), og du er good to go! Lag gjerne din egen palett (enkelt og greit på MAC). - Et bra solpudder kan brukes til skyggelegging, rouge, og selvfølgelig som solpudder selv. - Noen leppestifter kan også brukes som en slags kremrouge (i allefall hvis du ikke er typen som lett får urenheter). Evt. finnes det jo egne produkter som er beregnet til å kunne brukes både på lepper og kinn (f.eks Smashbox sin O-glow eller noe) - Altså: med foundation, solpudder, mascara og en øyenskyggepalett kommer du langt! Hvis du går for en litt sota look til de finere anledningene holder det egentlig med enkel skyggelegging og en leppepomade (evt. med litt svak lys farge i), da trenger du ikke å ta med rouge eller leppestift. Generelt - tenk flerbruk når du pakker! - Huden min klikker om jeg ikke følger hudpleierutinen min, derfor har jeg med både rens, toner, serum, fuktighetskrem og peeling (alt fylt i små flasker selvfølgelig). Hvis du ikke er avhengig av de faste produktene dine holder det med renseservietter og fuktighetskrem. - Shampo, og en balsam som også kan brukes som hårkur (anbefaling: Serious Conditioner fra Tigi S-faktor) har jeg med, også har jeg med dust-it fra Osis som enkel styling til håret for å få litt volum. - Neglelakk gidder jeg som regel ikke å ta med, men hvis jeg gjør det tar jeg med en enkel nude lakk og en liten boks med neglelakkfjerner som man bare stikker fingrene nedi. Hvis du skal på en kortere tur kan du gi legge neglelakk samme dagen som du drar - med underlakk, et par lag med neglelakk og overlakk holder det i ei uke, og du slipper å ta noe neglelakk med (her må du selvfølgelig bruke gode produkter for at det skal holde)! Det var det jeg kom på nå (og det ble jo jammen en del..). Jeg vet, det virker som mye pes hvis man bare skal ut på en liten ferietur, men jeg reiser såpass mye at jeg har skaffet meg alt det jeg trenger for å ha en så "smertefri" (plassbesparende og lett) pakning som mulig Håper det var nyttig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå