Giacomo_P Skrevet 17. juli 2011 #21 Skrevet 17. juli 2011 Hvis hinnen er veldig tykk gjør det garantert helt jævlig vondt. Bare tanken på å ha sex da jeg hadde septate hymen gjorde meg dårlig. Jeg er klar over det. Se post #3.
Gjest BabyBlue Skrevet 17. juli 2011 #22 Skrevet 17. juli 2011 Hmmm, så da har du en idé om hvordan det ser ut der nede? Vil anbefale deg å gå over til større tamponger sakte men sikkert, bare sånn at du blir vant til å strekke på hinnen. Jeg kan ikke understreke hvor viktig det er å slappe av, for det blir bare vanskeligere å føre inn tamponger om du spenner deg. Og tampongen satt faktisk fast på meg første gangen (den minste), men det var fordi jeg ikke visste at jeg hadde noen jomfruhinne og blødde for lite. Hvis tampongen er full av blod og skikkelig våt glir den lett ut om du lirker den forbi jomfruhinna. Det virker som et skikkelig pes, men du blir vant til det. Er 17 nå, så har vært klar over "situasjonen" min der nede over en lengre periode : p Blir en vane. Men er allikevel greit å bli kvitt det, så skjønner meg på frustrasjonen din. Hvis du allikevel over tid ser at hinnen er for sleip til at du kan gjøre noe med den selv, anbefaler jeg deg å snakke med fastlegen slik at han/hun muligens kan henvende deg til en gynekolog. Siden du er såpass ung er de nok ekstra forsiktige med deg, og du får 100% sikkert en kvinnelig gynekolog. Det er ikke så uvanlig, og gynekologer har jo sett rarere ting enn en septate hymen =)
Gjest BabyBlue Skrevet 17. juli 2011 #23 Skrevet 17. juli 2011 Jeg opplevde svaret ditt som litt anklagende. Det var kanskje ikke ment sånn, og jeg er ikke hårsår. Jeg ønsket faktisk bare å hjelpe. Oi, beklager. Mente ikke å virke krass! Utover kvelden mister jeg bare evnen til å være kritisk til hvordan andre kan tolke hva jeg skriver : ) Ville bare informere om hvordan forholdet til tamponger og sex kan bli om man har en jomfruhinne som er i veien. Er kanskje ikke så lett for folk med "vanlige" jomfruhinner å forstå slikt, om du skjønner...?
johoo Skrevet 17. juli 2011 #24 Skrevet 17. juli 2011 Tampongbruk er jo et must så lenge du har mensen. Jeg hadde det samme som deg, Det var helt jævlig. Jeg ante ikke hva det var for no. Jeg snakkte med mine veninnger om tampong fordi jeg ikke fikk det til, de tegnet til meg og jeg prøvde og prøvde men det nyttet ikke. Den ene gangeen fikk jeg en inn men ikke ut, jeg satt på bade i to timer for å prøve å få den ut og måtte etterhvert rope på min mor, noe som sellfølgelig var kjempe flaut! Snakk med din mor, få bestillt time hoss lege eller kvinnelig gynokolog. Ingrepet er virkleig ingenting, du sovner, våkner opp igjen og kjenner så godt som ingenting. Etter det jeg har forstått brenner de den av. Det er ingenting å være flau over, selv om jeg forstår at det er det. Jeg tviler forresten veldig sterkt på at du treffer noen du kjenner på venteværelse til gynokologen og om du gjør er de mye eldre enn deg, og de vil isåfall ikke tenke på hvorfor du er der i det hele tatt.. Du fikser dette:)
Giacomo_P Skrevet 17. juli 2011 #25 Skrevet 17. juli 2011 Oi, beklager. Mente ikke å virke krass! Utover kvelden mister jeg bare evnen til å være kritisk til hvordan andre kan tolke hva jeg skriver : ) Ville bare informere om hvordan forholdet til tamponger og sex kan bli om man har en jomfruhinne som er i veien. Er kanskje ikke så lett for folk med "vanlige" jomfruhinner å forstå slikt, om du skjønner...? Alt i orden. Jeg er ikke hårsår. Jeg tenkte kanskje du var litt irritert over at en mann kommer inn her og liksom "vet" noe om noe som er såvidt privat og sensitivt. Da er jeg glad for at det bare var jeg som overtolket svaret ditt. At de som har en vanlig semilunar eller annulær hymen ikke forstår dette, har jeg den største forståelse for. Men selv for to som begge har septate, kan godt den ene få problemer, mens den andre ikke nødvendigvis har det. Det finnes ikke to som er helt like. Jeg er i hvert fall glad på dine vegne for at du fikk orden på det, og håber TS også får det til på beste mulige måde.
megselv1 Skrevet 17. juli 2011 #26 Skrevet 17. juli 2011 skjønner godt at du ikke vil møte noen i venterommet...
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2011 #27 Skrevet 4. august 2011 Ta her.. Det jeg har bynt med er å ta et kondom utenpå en tom foundagionflaske å sette meg forkikti oppå til deg strekker i hinnA. Tror dere dette vil Hjelpe til slutt?
Gjest Anonym Skrevet 2. januar 2012 #28 Skrevet 2. januar 2012 Ts her igjen.. Lirer på om det er noen i trondheim som har gjort dette? Hvilken gynekllog var du til? Åhh dummt hymen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå