Gå til innhold

Balsamico og eplecidereddik - hva bruker dere det til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmål i emnefeltet :lur:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

eplesideredikk - bruker for å unngå/behandle uvi.

Skrevet

Balsamico bruker jeg i supper og sauser, den kremete typen også med ost og andre ting på brødskiva.

Eplecidereddik også i supper og sauser, men også til vasking og faktisk til å skylle håret med. Universalmiddel!

AnonymBruker
Skrevet

Er balsamico god å ha over en salat, sånn som den er? som en slags dressing? nysgjerrig på å prøve :spise:

Skrevet

balsamico pleier jeg å ha over pasta, salater og på hvit fisk eller kylling. :)

Utrolig godt å dele perletomater i to og ha kremet balsamico over er godt. mm :)

Skrevet

Jeg bruker eplecidereddik i teen. Honningvann meg ECE er kjempegodt, og skal hjelpe mot forkjølelse :kaffekopp:

AnonymBruker
Skrevet

tenkte å prøve å lage en salat med isbergsalat, paprika, pannestekt løk og gulrot, og egg og balsamico. Tror dere det kan bli noe godt? :wow:

Skrevet

Grove brødskiver med pesto, kyllingfilet i skiver, salat, dressing OG kremet balsamico :)

Skrevet

Jeg har eplecidereddik over salaten, jeg (med litt forskjellig krydder som f.eks. hvitløk, pepper, chili osv). Liker den smaken bedre enn smaken av balsamico.

Skrevet

Jeg bruker en skikkelig tjukk og god balsamico eddik som dressing på salaten. Eplesidereddikk eller hvitvinseddik bruker jeg ofte i diverse sauser og i hjemmelaget majones.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke lage dressing av eddik alene, man blander vinaigrette av 1 del eddik og 3 deler olje. Feks 1 ss balsamicoeddik og 3 ss extra virgin olivenolje, og i tillegg litt salt og pepper.

Jeg bruker eller balsamico når jeg trenger eddik/syre i italiensk-inspirert mat, og eplesidereddik når jeg prøver meg på såkalt ny nordisk mat. :)

Skrevet

Ser mange foreslår balsamico til fisk,kjøtt,salat osv, og det er kjempegodt, men har du prøvd det på jordbær..?mmmm

Bland vanlig balsamicoeddik (ikke den kremete typen) og sukker/evt søtning til du nesten utgjevner det bitre med det søte, deretter dypp eller hell sausen over jordbærene. Helt fantastisk godt, og litt sunnere enn fløte :D (iallefall om du bruker søtning istedenfor sukker)

Gjest Armule
Skrevet

Vi bruker det spesielt i tomatsaus og salater.

Prøvde for en stund siden å ha det sammen med ovnsbakt laks, da blandet med fløte, hvitløk, ingefær og grønn karripasta. Ble fantastisk nydelig!

Skrevet

Utover til salat, bruker jeg balsamico i bringebærcoulis til panna cotta :)

Skrevet

Balsamico bruker jeg i tomatsauser, som dressing, løkkompott, til frukt og is og til sauser. Eplecidereddik bruker jeg ikke til noe, foretrekker litt forskjellige andre eddiker (hvitvin, sherry og andre smakssatte fra Oliviers).

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er eplecidereddik på salat da? verdt å prøve? :lur:

Gjest halebein
Skrevet

Balsamico over salat, eplecidereddik som slankemiddel:) En kork i et glass kaldt vann hver morgen:)

Skrevet

I sted prøvde jeg kremet balsamico på jordbær, det var himmelsk rett og slett!

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt det til å lage balsamic chicken. nam nam.

AnonymBruker
Skrevet

Balsamico over salat, eplecidereddik som slankemiddel:) En kork i et glass kaldt vann hver morgen:)

Oi, er det forstatt folk som bruker det som slankemiddel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...