Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca en uke siden byttet jeg min md rens med en fra iherb desert essense den er naturlig og inneholder tetre i tillegg har jeg begynt å bruke solpudderet chocolate solai fra too faced. Jeg har etter dette begynt å få masse kviser overalt i ansiktet:( Noen som vet hvilken av disse som kan ha gitt meg utbrudd? Blir veldig glad for svar:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kathpus
Skrevet

For en stund siden kjøpte jeg en krem mot kviser, men det endte bare med at jeg fikk flere. Jeg hadde jo egentlig ingen, men det poppet opp dagen etter.

Jeg anbefaler ikke å rense huden om det kun er snakk om litt urenheter. Huden kan bli overfølsom. La huden hvile fra produkter noen dager. :)

Skrevet

For en stund siden kjøpte jeg en krem mot kviser, men det endte bare med at jeg fikk flere. Jeg hadde jo egentlig ingen, men det poppet opp dagen etter.

Jeg anbefaler ikke å rense huden om det kun er snakk om litt urenheter. Huden kan bli overfølsom. La huden hvile fra produkter noen dager. :)

Oh my... Man skal alltid rense huden før man legger seg, slik at man får fjernet sminke, smuss, talg og andre ting som kan skape urenheter. Huden blir definitiv ikke bedre av at man ikke renser huden når man har urenheter.

TS: Jeg holder en knapp på rensen din. Tea tree er kjent for å være veldig rensende, og det kan føre til at all dritten som har vært i huden din nå kommer frem til overflaten. Dersom de ikke er blitt bedre om et par uker ville jeg byttet tilbake til MD rensen du brukte.

Gjest Kathpus
Skrevet

Hvorfor skal man rense huden hele tiden? Huden blir avhengig, og når den ikke får denne fuktigheten, så blir huden tør og ødelagt. jeg har null problemer med urenheter, og jeg bruker ingenting av kremer ect.

Skrevet

Hvorfor skal man rense huden hele tiden? Huden blir avhengig, og når den ikke får denne fuktigheten, så blir huden tør og ødelagt. jeg har null problemer med urenheter, og jeg bruker ingenting av kremer ect.

Man skal ikke rense huden hele tiden, man skal rense den før man legger seg. Grunnen er fordi man må fjerne sminke og annet smuss fra huden slik at det ikke blir liggende å tette til porene.

Har man hud som får urenheter så må man bruke hudkremer for at huden ikke skal overstimulere seg selv ved å produsere ekstra mye talg for å kompensere for manglende fuktighet og dermed produsere ekstra mye kviser.

Du er tydeligvis heldig med huden din, det er ikke alle som er det. Meg inkludert. Huden min er forholdsvis fri for urenheter dersom jeg passer på å være flink med hudpleien, og blir full av urenheter dersom jeg ikke gjør det.

AnonymBruker
Skrevet

Oh my... Man skal alltid rense huden før man legger seg, slik at man får fjernet sminke, smuss, talg og andre ting som kan skape urenheter. Huden blir definitiv ikke bedre av at man ikke renser huden når man har urenheter.

TS: Jeg holder en knapp på rensen din. Tea tree er kjent for å være veldig rensende, og det kan føre til at all dritten som har vært i huden din nå kommer frem til overflaten. Dersom de ikke er blitt bedre om et par uker ville jeg byttet tilbake til MD rensen du brukte.

Takk for svar det hjelper. Jeg tar en pause fra tetre rensen siden jeg skal på ferie og orker ikke å være kvisete da. Jeg må rense huden kveld og morning noe som er normalt. Har du noe erfaring med det solpudderet? Hvor langt tid tar det før en rens blir vant til huden tror du?

AnonymBruker
Skrevet

jeg har fet hud og får lett kviser om jeg ikke renser så en rens m til her dessverre.

Gjest Heloise
Skrevet

Jeg begynte å rense før leggetid en periode, og har aldri hatt værre hud! Da jeg sluttet, ble huden helt fin igjen. Jeg tror ikke noe på å påføre huden ditt og datt, hvis man i utgangspungtet har problemfri hud (mer eller mindre).

Jeg har et lite område på det ene kinnet der jeg kan få noen små utrbudd, og dt blusset opp og ble forferdelig da jeg brukte produktene. Så ut som en kjøttkake!

Etter jeg sluttet var det helt borte igjen... Så fin som ny! Takke meg til vann.

AnonymBruker
Skrevet

Ts jeg har aldri reagerst på rens før og har brukt det alltid bare nå har jeg byttet til tetre natur rens kan jo være den er veldig rensende og får ut alt drittet som smalltalk skrev.

Gjest Heloise
Skrevet

Teatree er jo veldig sterkt da, kanskje det er det?

Skrevet

Jeg begynte å rense før leggetid en periode, og har aldri hatt værre hud! Da jeg sluttet, ble huden helt fin igjen. Jeg tror ikke noe på å påføre huden ditt og datt, hvis man i utgangspungtet har problemfri hud (mer eller mindre).

Men siden du ikke påfører huden din en masse produkter, så har du jo heller ikke en masse foundation, annen sminke, solkrem, etc som skal bort. Du bor jo sikkert utenfor byen, slik at det ikke er masse forurensninger på huden som bør bort. De som bruker masse sminke hver dag hadde jo sett helt forferdelig ut hvis de ikke hadde fjernet det skikkelig om kvelden. Tviler på at vann er tilstrekkelig her.

Skrevet

Jeg bruker produkter fra esense desert, og har ikke reagert på produktene enda.

Meeen jeg har et solpudder fra Guerlan, som jeg reagerte kraftig på, og endte opp med knallrød, kløende hud, med småkvise utbrudd.

Kanskje det er solpudderet?

Ellers tar det litt tid før huden venner seg til nytt hudpleiemerke, og som flere her på KG nevner at det blir værre før det blir bedre :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...