Gjest linneawarp Skrevet 15. juli 2011 #1 Del Skrevet 15. juli 2011 Hei! Jeg får delvis tung puste og sterke smerter i magen,- kjennes som om jeg skal døøøø! Magen reagerer kjempefort og da må jeg springe på do! Det er spesielt hvis jeg skal drikke rødvin (kanskje noen slurk),- ellers sprit, tok en sambucca og endte på do på laaang tid,- såååååå vondt i mage at jeg trodde jeg skulle dø,- og slet med å puste. Tror det går bra med hvitvin,- men ikke så mye,- ellers rusbrus,- smirnoff ice er ok, men ikke for mye. Men spesielt rødvin og sprit, vet dere hvorfor? Er det allergi reaksjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 15. juli 2011 #2 Del Skrevet 15. juli 2011 Høres ut som en allergisk reaksjon for meg i hvert fall. Pustevansker er et veldig godt tegn på allergi, og kan utvikle seg til å bli svært farlig om man ikke passer på. Høres litt ut som at du bør holde deg unna rødvin og sprit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 15. juli 2011 #3 Del Skrevet 15. juli 2011 Har du den samme reaksjonen både på rødvin og sprit,eller arter de seg litt forskjellig? Er det forskjell på om du drikker sambuca eller "renere" brennevinstyper, som f. eks. vodka? Det er grovt sett bare alkohol som er felles for rødvin og sprit (sånn generelt), men hvis du ikke reagerer på hvitvin og utblandede drinker, er det neppe alkoholen i seg selv som skaber dette. Det kan høres ut som om du har litt sensitive maveslimhinner, og det kan godt være at det er noe allergi inne i billedet. Har du andre allergireaksjoner? Kløe, utslett, tett nese etc? Har du kjente allergier? Bruker du noen faste legemidler? Har du andre diagnoser, som kunne interagere med alkoholinntak? Hvis dette er en allergisk reaksjon, bør du være veldig forsiktig. Det kan bli ganske alvorlig. Rødvin inneholder mye "grums" (jeg skal ikke ramse opp noen stoffer, da det ikke er så relevant her), og mange får mere bakrus av dette. Det kan godt være at det er noe av dette som skaber en allergisk eller allergilignende reaksjon. Når det gjelder sprit, er det ikke helt uvanlig at man kan få litt hjertebank og tungpustethet hvis man drikker fort, men det pleier å slippe efter veldig kort tid, så det er vanskelig å finne ut hva som skaber disse reaksjonene. Jeg er ikke så sikker på om dette er allergi, eller om det er noe i mave-/tarmkanalen din som gir en slik akuttreaksjon. Konklusjonen her på forumet er ganske klar: Spør legen din om dette neste gang du er hos ham/henne. I mellomtiden bør du ikke drikke rødvin eller sprit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå