AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 Hva taster jeg inn for å ringe til sverige? Altså et norsk nummer som befinner seg i sverige? Har prøvd +46 og nummeret og 046/0046 og nummeret, men får bare beskjed om at nummeret ikke er i bruk.
slask Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 (endret) 00 er ut av landet 46 er landsnummeret Nummeret ditt begynner kanskje med null (denne nullen kutter du). 00 + 46 + (nummeret uten null) (ikke tast plusstegnene her da...) NB! På en mobil kan +-tegnet erstatte 00. Endret 15. juli 2011 av slask
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #4 Skrevet 15. juli 2011 00 er ut av landet 46 er landsnummeret Nummeret ditt begynner kanskje med null (denne nullen kutter du). 00 + 46 + (nummeret uten null) (ikke tast plusstegnene her da...) NB! På en mobil kan +-tegnet erstatte 00. Skjønte ikke helt dette jeg. Si at nummeret er 99999999, hva gjør jeg da?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #5 Skrevet 15. juli 2011 Du skal ikke behøve kode for å ringe et norskt nummer. Og om du skulle hatt kode skulle det vært det norske, 47.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #6 Skrevet 15. juli 2011 Du skal ikke behøve kode for å ringe et norskt nummer. Og om du skulle hatt kode skulle det vært det norske, 47. Hm, det går heller ikke uten kode
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #7 Skrevet 15. juli 2011 Hm, det går heller ikke uten kode Sikker på personen har fått koblet seg til et svensk mobilnett? Var jo ganske merkelig.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #8 Skrevet 15. juli 2011 Sikker på personen har fått koblet seg til et svensk mobilnett? Var jo ganske merkelig. Skjer ikke dette automatisk da? Fikk melding fra vedkommende tidligere i dag, men vet ikke om meldingene jeg har sendt har kommet fram heller, for jeg har ikke fått svar på de Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å få ringt til sverige. Må vel være en feil noe sted.
Giacomo_P Skrevet 15. juli 2011 #9 Skrevet 15. juli 2011 Prøver du å ringe til en norskregistrert mobil i sverige? Da skal du bare taste det vanlige nummeret. Hvilket nett telefonen er knyttet til, spiller ingen rolle. Så lenge sim-kortet er knyttet til et norskregistrert selskab, taster du bare nummeret på samme måde som om telefonen var i samme rom, by, kommune, fylke eller lqnd som deg. Hvis nummeret derimot er registrert i Sverige, må du taste 00 46 først, så det vanlige nummeret. I gamle dager måtte man ta bort en null i lokalt retningsnr., men slik er det ikke lenger. Det eneste jeg kan tenke meg som forårsaker at du ikke kommer gjennom, må være om abonnementet har begrensninger på dekning i utlandet, eller om det manuelt er lag inn en sperre på utenlandske nett, slik at eieren ikke skal risikere en monsterregning ved hjemkomst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå