Judge Judy Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 Søker du høyere utdanning til høsten? Gjør deg selv en tjeneste og logg inn på samordna opptak for å se om søknaden er slik den skal. Jeg logget inn i dag for å se om resultatet kanskje var klart før tiden, og fikk meg en lite hyggelig overraskelse. Der sto det nemlig at følgeskjemaet mitt ikke var mottatt av opptakskontoret ved skolen jeg søker. Jeg har en del ekstra dokumenter utenom vitnemålet mitt, så det var ganske viktig for meg at følgeskjemaet kom frem. Jeg ringte til opptakskontoret, og de har ikke sett snurten til mine papirer, selv om jeg sendte de i god tid før fristen. Siden opptaket allerede er klart fikk jeg beskjed om å sjekke på mandag om jeg kommer inn (da skulle denne skolens resultater komme på nett), og heller sende klage om jeg ikke kom inn. Har allerede skrevet klagen og er klar for å levere den, i tillegg til alle dokumentene, personlig på mandag, siden jeg trenger poengkvoten for opptak til valgfag etter jeg eventuelt har kommet inn på studiet. Det er så utrolig irriterende, for jeg er ikke sikker på om jeg kommer inn uten tilleggspoengene mine. *Argh!*
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 Mitt kom fram, men det sjekket jeg allerede i mai. Det hender jo at ting går tapt i posten, så det er kanskje det som har skjedd meg deg? Uansett, lykke til:) Og, sende inn klage, hvis du må, alt ordner seg som regel:)
Judge Judy Skrevet 15. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2011 Takk Var ikke klar over at det var mulig å sjekke det, ellers hadde jeg forsikret meg om det for lenge siden. Sist gang jeg skrev en klage (på eksamenskarakter) tok det samme skolen 2 måneder å finne brevet på feil kontor, så de har ikke min fulle tillit.
Judge Judy Skrevet 15. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2011 Har du tatt kontakt med dem? Hva sa de?
ViC* Skrevet 15. juli 2011 #6 Skrevet 15. juli 2011 Nei, jeg så det nå! TAKK for at du lagde denne tråden. Makan! Jeg sendte det jo lenge før fristen, akkurat som deg...
Judge Judy Skrevet 15. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. juli 2011 Du skal ikke inn i Bergen vel? Ring dem på mandag og hør hva mer du skal gjøre. Jeg ville forberedt en klage og nye papirer for å få fortgang i det
ViC* Skrevet 15. juli 2011 #8 Skrevet 15. juli 2011 Nei, i Kr.sand... Hehe Ja, får vel gjøre det jeg kan og håpe på det beste :gjeiper:
forum88 Skrevet 16. juli 2011 #9 Skrevet 16. juli 2011 Hvor på samornaopptak kan vi se om følgeskjema er kommet inn? fant det ingen steder.. Ps. svarene på opptak er klare!
Ishtari Skrevet 16. juli 2011 #10 Skrevet 16. juli 2011 Hvor på samornaopptak kan vi se om følgeskjema er kommet inn? fant det ingen steder.. Ps. svarene på opptak er klare! Under status så skal det stå om din følgeskjema er registrert hos saksbehandler.
Judge Judy Skrevet 16. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 16. juli 2011 Herlighet! Jeg logget på nettsøknaden min igjen i dag, og nå er jeg blitt tilbudt skoleplass på førstevalget mitt. Etter poengberegningen har de gitt meg poeng for høyere utdanning (kanskje fordi jeg har vært student med samme skolen før?), i tillegg til 0.5 realfagspoeng(!). Det hadde jeg aldri regnet med å få. Men disse språkpoengene er ikke med, så jeg får prøve meg på å få dem og :gjeiper: Nå er jeg glad! 1
forum88 Skrevet 16. juli 2011 #12 Skrevet 16. juli 2011 Det står: "Siste oppdatering fra saksbehandler til SO skjedde dato 15.juli." Ellers så står det: " Ditt følgeskjema registrert hos saksbehandler ja, 18.mai 2011." Men jeg sendte inn nye karakterer etter dette. Og det står ikke at det er mottatt.. Er helt forvirret..
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #13 Skrevet 16. juli 2011 Jøss, henter de sine ansatte fra samme genpool som NAV? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå