Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stort sett vasket ansiktet med en våt klut, og evt. litt vanlig såpe til daglig (vasker litt grundigere et par ganger i måneden). Dette har fungert greit i noen år, men nå merker jeg behovet for noe mer (er blitt over 30). Jeg har litt fet hud og ganske store porer over nesen og kinnene, men er ellers ganske tørr. I det siste har jeg begynt å få litt kviser. Jeg bruker ikke sminke til daglig.

Går jeg til en hudpleier blir jeg anbefalt en lang rekke produkter til flere 1000,- kroner, og føler at det er forventet at jeg skal bruke en halvtime på dette hver morgen og kveld. Jeg ønsker meg noe enkelt, som går fort.

Jeg tenkte å kanskje begynne med en enkel såpe/rens og så en krem etterpå. Hva bør jeg lete etter? Kan jeg bruke en vanlig fuktighetskrem, eller bør jeg ha en egen ansiktskrem? Smører jeg på kremen med en gang jeg er ferdig med å vaske, eller bør huden få "puste" litt først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

name='AnonymBruker' timestamp='1310753468' post='9468341']

Jeg har stort sett vasket ansiktet med en våt klut, og evt. litt vanlig såpe til daglig (vasker litt grundigere et par ganger i måneden). Dette har fungert greit i noen år, men nå merker jeg behovet for noe mer (er blitt over 30). Jeg har litt fet hud og ganske store porer over nesen og kinnene, men er ellers ganske tørr. I det siste har jeg begynt å få litt kviser. Jeg bruker ikke sminke til daglig.

Går jeg til en hudpleier blir jeg anbefalt en lang rekke produkter til flere 1000,- kroner, og føler at det er forventet at jeg skal bruke en halvtime på dette hver morgen og kveld. Jeg ønsker meg noe enkelt, som går fort.

Jeg tenkte å kanskje begynne med en enkel såpe/rens og så en krem etterpå. Hva bør jeg lete etter? Kan jeg bruke en vanlig fuktighetskrem, eller bør jeg ha en egen ansiktskrem? Smører jeg på kremen med en gang jeg er ferdig med å vaske, eller bør huden få "puste" litt først?

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for godt og utfyllende svar, Petronella! Prøver var et veldig godt forslag, for noen av de tingene fra salongene er langt fra billige.

Kan jeg få bra produkter (og prøver) på f.eks. Vita og BodyShop, eller bør jeg gå til en skjønnehetssalong? Er så redd for å bli overtalt til å bruke masse penger, for jeg er veldig dårlig til å si nei.

Skrevet

Tusen takk for godt og utfyllende svar, Petronella! Prøver var et veldig godt forslag, for noen av de tingene fra salongene er langt fra billige.

Kan jeg få bra produkter (og prøver) på f.eks. Vita og BodyShop, eller bør jeg gå til en skjønnehetssalong? Er så redd for å bli overtalt til å bruke masse penger, for jeg er veldig dårlig til å si nei.

Jeg vet ikke om Vita eller Bodyshop har prøver. Du må bare spørre deg frem. Det er veldig varierende hva som finnes på Vita butikkene, men om du finner Dr. Hauscka, kan jeg anbefale deg det. Bodyshop er også bra.

Min erfaring er at i salonger er de veldig rause med prøver.

Jeg har også vanskeligheter med å si nei, og er lett å overtale. Men bare stå på ditt og si at du ikke vil å bruke mye penger på produkter du ikke helt vet hvordan huden din vil reagere på. Hvis hudpleieren virker masete, og virker desperat etter å selge deg noe, kan du for eksempel se på klokken, og si at du har dårlig tid og må gå. De fleste tar det hintet.

Det finnes faktisk dem som reagerer på salongprodukter. Jeg tåler for eksempel ikke Exuviance.

Jeg vil svært gjerne hjelpe deg så godt jeg kan. Det er ikke lett å finne produkter i denne jungelen. Det hele handler om å prøve seg frem.

Skrevet

Jeg har fått prøver både hos Vita og BodyShop :) Men det er vel bare på ansiktskrem mener jeg å huske. Men det hjelper jo iallefall litt :)

AnonymBruker
Skrevet

Du må IKKE bruke vanlig såpe i ansiktet!

Jeg har prøvd all verdens dyre kremer, både fra forskjellige hudpleiesalonger og parfymeri, men synes det bare er bortkastede penger. Fikk kviser og stygg hud av alle sammen.

Nå bruker jeg peeling og rensekrem/gele fra Nivea, og ansiktskrem fra Vaseline Intensive Care.

Dette får du kjøpt i de fleste dagligvarebutikker.

Jeg har seriøst aldri hatt så fin og glatt hud som jeg har nå!

Etter at jeg begynte med disse "billigproduktene" så er alle kviser forsvunnet, all eksem og utslett er borte, og ingen tørr hud lenger.

Det ER faktisk veldig gode produkter, til tross for prisen, og ikke minst, jeg sparer mange tusen som jeg heller bruker på klær og sko:)

Og hva du enn gjør, IKKE finn på å bruke produkter fra Mary Kay!

Det er noe av det verste du kan utsette huden din for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...