Gå til innhold

Ikke bedt i bryllupet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de gikk over gjestelisten, bordplassering osv og fant ut at de måtte kutte ned på gjester grunnet f.eks økonomi.

Og kanskje hun syns det var trist å ikke kunne invitere deg, men ikke helt visste hvordan hun skulle si det og derfor trukket seg tilbake litt.

Folk reagerer forskjellig på ting, kan hende din venninne syns det er en kjempelei situasjon, selv om jeg mener at hun burde ha guts nok til å bare si det som det er.

Send henne en liten gave og et fint kort :)

Skjerp deg a, hadde venninna til ts virkelig vært en god venninne, så hadde hun klart å si til ts hvordan det lå ann, uavhengig av hvor "ekkelt" det ville følt for henne.

Synes ikke ts bør sende verken gave eller kort, og heller ta det opp med bruden neste gang hun ser henne.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur rett og slett eg hadde sendt ei melding før bryllaupet eg, å spørt om ho var sur eller noko, på det invitasjonen har uteblitt, og skreve at det såra litt. Men sikkert enklare sagt enn gjort det.

Men uavhengig av det, hadde eg sendt ei lita helsing/gåve på dagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg og denne venninna har vært veldig nære venner, vi delte alt, sorger og gleder. ferieturer og ofte felles middager, osv osv. skikkelig nære venner. men etter hun flyttet hjem til han forandret alt seg. og hun var kunn seg selv når han ikke var tilstede, ca 4mnd siden. etter da har alt blitt forandret. vi brukte t.o.m sitte å drømme om den gangen vi skulle gifte oss.. hvordan alt skulle være..

det har ingen ting med økonomien å gjøre.. det er mange som er bedt i min omgangskrets som ikke er så nære venner med henne..

har vært inne på tanken om det kan være han.. kanskje han ble sjalu på vårt forhold, nei, skal ikke spekulere mer. får vel sannheten en gang...

savner henne iallefall, og skulle gjene vært sammen med henne på den store dagen, som hun har drømt om i mange år :hjerte:

Utifra hva du skriver så kan det være at han har overtaket på din venninde. Det kan være at han ikke liker deg eller at han liker å kontrollere henne, å da passer du dårlig inn i bildet hans siden du er en så nær venn. Du er da en trussel for han.

Kanskje er din venninde iferd med å bli skikkelig kuet av sin mann å tør ikke si han imot når han ikke vil ha deg og din mann i bryllupet. Det er selvsagt ikke greit, men er hun kuet så er nok ikke hun istand til å stå på sine ønsker og krav.

Jeg synes du skal kjøpe en liten oppmerksomhet til brudeparet - selv om du er lei deg, å snakke med henne etter bryllupet, å fortell henne hvor såret du er.

Skrevet

Ja skal snakke med henne etter bryllupet.. prøve å legge bort tankene litt. tror det har gått litt mer innpå meg enn jeg trodde.. en følelse av sorg over å ha "mistet" en god venn, for tror aldri det kan bli det samme mellom oss igjen.. :forvirret: men skal ta vare på mine andre ekte venner og glede meg over at jeg selv har funnet mannen i mitt liv :hjerte:

Skrevet

Syns rådene om å ta det opp med henne etter selve dagen og likevel gi en gave er helt grei, men hva om du ringer og sier du har kjøpt en gave og spør hvor den skal leveres og så snakker litt om planene, hvordan det går, om hun trenger noe mer - kaker osv for eksempel og ser hva det fører til før dagen? Gi henne muligheten til å selv bringe det på bane?

• Liker 2
Skrevet

Kvinnfolk, altså! ;)

Kan du ikke bare spørre henne rett ut? Siden dere er så gode venninner, som du sier, så skulle det vel ikke være noe å problem å spørre om noe som helst? Du kan jo ringe henne og si at du ikke har fått en invitasjon enda, og hørt om det var en feil eller noe. Herregud, damer lager problemer før de har oppstått.

Ikke meningen å vær krass, altså :)

Men jeg skjønner godt hvis du blir såra fordi hun ikke har invitert deg likevel.

• Liker 4
Skrevet

Dere har ikke bare misforstått hverandre da? Hun har bedt deg komme muntlig, mens du venter på skriftlig innbydelse?

• Liker 1
Skrevet

Når det gjelder det med at invitasjonen "på mystisk vis har gått TS hus forbi" - er det ikke vanlig å be om en tilbakemelding og hvis man ikke får den ringe / skrive å etterlyse den??

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor alle sier at ts skal vnte med å spørre til etter bryllupet. Snakk med henne NÅ!

• Liker 1
Skrevet

Kvinnfolk, altså! ;)

Kan du ikke bare spørre henne rett ut? Siden dere er så gode venninner, som du sier, så skulle det vel ikke være noe å problem å spørre om noe som helst? Du kan jo ringe henne og si at du ikke har fått en invitasjon enda, og hørt om det var en feil eller noe. Herregud, damer lager problemer før de har oppstått.

Ikke meningen å vær krass, altså :)

Men jeg skjønner godt hvis du blir såra fordi hun ikke har invitert deg likevel.

hehe :Hehe: enklere sagt enn gjort. har jo fisket litt, men ho prater det bare bort. men har ikke spurt sånn direkte om hvorfor jeg ikke er invitert, det skal jeg gjøre etter de har giftet seg.

Gjest Adriane
Skrevet

hehe :Hehe: enklere sagt enn gjort. har jo fisket litt, men ho prater det bare bort. men har ikke spurt sånn direkte om hvorfor jeg ikke er invitert, det skal jeg gjøre etter de har giftet seg.

Vel, kanskje du skal slutte å fiske/gå rundt grøten, og bare hoppe i det? Det enkle er ofte det beste? Jeg har opplevd noe av det samme som deg, faktisk. Min beste venninne gjennom mange mange år, fikk seg en kæll. Så flyttet de plutselig til en helt annen kant av landet, og det uten at hun fortalte meg et kløyva ord om det. Jeg fant det ut via omveier!! Og vi snakket sammen dagen før de flyttet! Jeg var også utrolig skuffa, og sint!

Jeg tok mot til meg, og spurte henne rett ut. "Hvordan kunne du flytte så langt, uten å si et eneste ord til meg om det? Jeg er tross alt den du har kalt din beste venninne, søster, kommende forlover, tante til barnet ditt... Har jeg gjort noe galt? Er det noe jeg skulle ha gjort, som du savner? Hva er greia?"

Hun satte stor pris på at jeg spurte rett ut, at jeg ikke gikk rundt grøten og/eller latet som ingenting. For henne var det at hun rett og slett ikke hadde visst hvordan hun skulle fortelle det. Hun gruet seg så, at hun heller lot det være, så hun slapp å ta det ansikt til ansikt, og slapp tårevåt avskjed.

Nå er jo dette med bryllupet litt annerledes, men jeg ville ikke ventet til etter bryllupet. For begges del. Hvis det nå, i verste fall, dreier seg om en misforståelse eller bortkommet invitasjon. Og kanskje hun sitter på sin side og lurer på hvorfor i all verden du ikke vil komme i bryllupet hennes, men ikke tør spørre deg om det. Hvis du venter til etter bryllupet da, så har dere begge vært såret og skuffet pga en misforståelse, og fordi dere ikke tør konfrontere hverandre. Og det vil jo bare gjøre hele greia enda mer vanskelig i ettertid, hvis dere innser at dere kunne feiret dagen hennes sammen, hadde dere bare turt snakke åpent og ærlig sammen, slik bestevenninner jo faktisk burde kunne gjøre...

Nei, ikke vent! Ring henne i dag! Spør henne rett ut. Si at du har tenkt mye på dette, og bare vil vite hvorfor. Lykke til! :-)

• Liker 5
Skrevet

Nå er jo dette med bryllupet litt annerledes, men jeg ville ikke ventet til etter bryllupet. For begges del. Hvis det nå, i verste fall, dreier seg om en misforståelse eller bortkommet invitasjon. Og kanskje hun sitter på sin side og lurer på hvorfor i all verden du ikke vil komme i bryllupet hennes, men ikke tør spørre deg om det. Hvis du venter til etter bryllupet da, så har dere begge vært såret og skuffet pga en misforståelse, og fordi dere ikke tør konfrontere hverandre. Og det vil jo bare gjøre hele greia enda mer vanskelig i ettertid, hvis dere innser at dere kunne feiret dagen hennes sammen, hadde dere bare turt snakke åpent og ærlig sammen, slik bestevenninner jo faktisk burde kunne gjøre...

Nei, ikke vent! Ring henne i dag! Spør henne rett ut. Si at du har tenkt mye på dette, og bare vil vite hvorfor. Lykke til! :-)

Signerer denne!!

Skrevet

Sendte en melding på torsdagskveld. der jeg ønsket henne lykke til og skrev at jeg skulle ønske at jeg kunne være der, men har ikke fått noen innbydelse? men har ikke hørt fra henne. idag gifter dem seg.

AnonymBruker
Skrevet

Sendte en melding på torsdagskveld. der jeg ønsket henne lykke til og skrev at jeg skulle ønske at jeg kunne være der, men har ikke fått noen innbydelse? men har ikke hørt fra henne. idag gifter dem seg.

Tror du har blitt dumpa av venninna di. Jeg skjønner at du føler dette er fryktelig leit. Snakk ut om dette med noen av de andre venninnene dine slik at de kan støtte deg :klemmer:

Skrevet

ja, kan så være.. konsentrerer meg videre om dem som er viktige i livet mitt.. venner som er der for meg og familien.. :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet

Sendte du gave til henne?

Gjest Aria.
Skrevet

Kanskje like greit å ikke være i bryllup på en dag som denne. Kan tenke meg stemningen er litt trykket.

Men uansett, dårlig gjort! Er du sikker på at det ikke har skjedd noe? Er hun fornærmet for noe? Litt rart å dumpe venner sånn helt uten videre.

Skrevet

En trist dag dette ja, en ufattelig tragedie, mine tanker er ikveld en helt annen plass enn i noe bryllup.

kan ikke komme på noe som har skjedd mellom oss som skulle være så alvorlig at hun kutter vennskapet..men kan jo være hun mener noe annet...

AnonymBruker
Skrevet

Men det betyr at har skjedd noe mellom dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...