cec74 Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 jeg har en venninne som fant drømmemannen for 2 år siden, neste helg skal de gifte seg.de har flyttet til en annen by, men ikke så langt at vi ikk kan holde kontakten, Men i de siste månedene har hun mer eller mindre kuttet meg ut. jeg har ikke blitt bedt i bryllupet. Enda vi pratet om bryllupet for noen måneder siden, der hun lurte på om det var greit at hun bedte meg og min mann uten barn, det syntes jeg var helt greit. Dette er veldig sårt for meg.. jeg har alltid støttet henne og vært der for henne, både natt og dag. Og var veldig glad for at hun fant kjærligheten. Er det noen andre som har opplevd noe lignende? skal jeg gi dem bryllupsgave? dette er/var en av mine beste venninner..
CathFoto Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 Jeg hadde kjøpt gave, om ikke annet for å vise at du bryr deg om henne selv om hun har tatt avstand. Skjønner godt at du er såret. 8
Gjest Michelle82 Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 (endret) Merkelig hun spurte deg var greit om det å invitere deg og mannen uten barn, også inviterte hun dere faktisk ikke. Endret 15. juli 2011 av Michelle82
Tullepia Skrevet 15. juli 2011 #4 Skrevet 15. juli 2011 jeg har en venninne som fant drømmemannen for 2 år siden, neste helg skal de gifte seg.de har flyttet til en annen by, men ikke så langt at vi ikk kan holde kontakten, Men i de siste månedene har hun mer eller mindre kuttet meg ut. jeg har ikke blitt bedt i bryllupet. Enda vi pratet om bryllupet for noen måneder siden, der hun lurte på om det var greit at hun bedte meg og min mann uten barn, det syntes jeg var helt greit. Dette er veldig sårt for meg.. jeg har alltid støttet henne og vært der for henne, både natt og dag. Og var veldig glad for at hun fant kjærligheten. Er det noen andre som har opplevd noe lignende? skal jeg gi dem bryllupsgave? dette er/var en av mine beste venninner.. Det er ufint å skape forventninger hos deg ved å spørre om hun kunne invitere deg og mannen uten barn - for så å ikke invitere dere! Ordentlig uhøflig! Du kan godt gi en liten oppmerksomhet på et par hundrelapper, om ikke annet så for å vise at du hever deg over hennes uhøflighet og ikke gjengjelder "ondt med ondt". Senere bør du spørre henne direkte hvorfor hun insinuerte at hun skulle invitere dere, for så å ikke gjøre det. Sannsynligvis har hun en grunn (den kan til og med være god). Det kan hende de fikk en stor, uforutsett økonomisk utgift som gjorde om på bryllupsplanene, eller kanskje lokalet de hadde bestilt kansellerte avtalen og de ble nødt å ta til takke med et mindre lokale. Grunnene kan være så mange. Det er ikke sikkert at dette var vondt ment, husk på det. Jeg skjønner at det er sårende, og det er under alle omstendigheter uhøflig og lite gjennomtenkt av henne, men la tvilen komme din venninne til gode. 14
cec74 Skrevet 15. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2011 jeg har grublet og tenkt mye på det her.. men kan ikke finne noen grunn.. Vet det er andre som er invitert som ikke er så nære venner med henne.. men må vel legge tankene bort og akseptere at hun ikke vil ha meg så nært innpå liver lenger. syns bare det er litt dårlig gjort, og skulle gjerne hatt en forklaring. men ønsker henne alt godt videre i livet.
Fluffe Skrevet 15. juli 2011 #7 Skrevet 15. juli 2011 Hadde droppet hele personen. Å si man skal invitere noen, så ikke invitere er direkte uhøflig. 3
Tullepia Skrevet 15. juli 2011 #8 Skrevet 15. juli 2011 jeg har grublet og tenkt mye på det her.. men kan ikke finne noen grunn.. Vet det er andre som er invitert som ikke er så nære venner med henne.. men må vel legge tankene bort og akseptere at hun ikke vil ha meg så nært innpå liver lenger. syns bare det er litt dårlig gjort, og skulle gjerne hatt en forklaring. men ønsker henne alt godt videre i livet. Du kan gruble alt du vil, men antakelser og gjetninger fører deg ingen steds. Du må spørre henne rett ut på et senere tidspunkt - og ikke avskriv henne før du har gjort det! Ellers er det bra at du ønsker henne alt godt og ikke tillater deg selv å være bitter. Men skjønner godt at det oppleves sårende. Du skal tillate deg selv å være litt skuffet og lei. 1
cec74 Skrevet 15. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2011 nei tror ikke innbydelsen har blitt borte i posten.. Får legge grubleriene bort og spørre henne senere. men at jeg er litt skuffet ja...
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #10 Skrevet 15. juli 2011 Skriv en update når du får svar fra henne. Jeg lurer så ofte på hvordan det går videre etter at noen har postet et problem. 1
elisabeth30 Skrevet 17. juli 2011 #12 Skrevet 17. juli 2011 Kan innbydelsen ha blitt borte i posten? hvis innbydelsen hadde blitt borte i posten så skulle man tro at de hadde ringt og spurt om de kom eller ikke....
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #13 Skrevet 17. juli 2011 Kanskje hun ikke sender deg en fordi hun ba deg muntlig?
cec74 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #14 Skrevet 17. juli 2011 tror ikke det nei... da ville hun ha spurt om jeg kom eller ikke..
Gjest Heloise Skrevet 17. juli 2011 #15 Skrevet 17. juli 2011 Jeg hadde kanskje kjøpt en liten gave og skrevet et kort til henne med en velformulert krass melding der jeg gjorde mine følelser og tanker helt klare for henne. 2
Rainbow Skrevet 17. juli 2011 #16 Skrevet 17. juli 2011 Jeg lurer på om jeg enten hadde bare dukka opp med mannen, siden hun har gitt en muntlig invitasjon. Eller sende henne en mld med noe alla: "Jeg lurte på å ta en sånn og sånn kjole. Tror du det blir kaldt i lokalet, burde jeg ha en jakke over?" eller noe annet relatert til bryllupet, som om du forventer å komme. Eller bare sende melding med "nå nærmer bryllupet seg med stormskritt, gleder du deg?" og se om hun får dårlig samvittighet av det, evt spørre "jeg har ikke fått invitasjonen ennå, så den må ha blitt borte i posten, men jeg og XX kommer som avtalt uten barn"! 5
cec74 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #17 Skrevet 17. juli 2011 sendte henne en melding igår kveld : lykke til med bryllupet..., fikk til svar,takk takk.. går det bra der da? jeg orket ikke skrive at jeg er skuffet for at jeg ikke er bedt, men skal gjøre det etter bryllupet en gang. 1
Gjest Consensio Skrevet 17. juli 2011 #18 Skrevet 17. juli 2011 Kanskje de gikk over gjestelisten, bordplassering osv og fant ut at de måtte kutte ned på gjester grunnet f.eks økonomi. Og kanskje hun syns det var trist å ikke kunne invitere deg, men ikke helt visste hvordan hun skulle si det og derfor trukket seg tilbake litt. Folk reagerer forskjellig på ting, kan hende din venninne syns det er en kjempelei situasjon, selv om jeg mener at hun burde ha guts nok til å bare si det som det er. Send henne en liten gave og et fint kort
smalls Skrevet 17. juli 2011 #19 Skrevet 17. juli 2011 (endret) Hadde droppet hele personen. Å si man skal invitere noen, så ikke invitere er direkte uhøflig. Enig. Det synes jeg er veldig uhøflig faktisk! Endret 17. juli 2011 av smalls
cec74 Skrevet 17. juli 2011 Forfatter #20 Skrevet 17. juli 2011 jeg og denne venninna har vært veldig nære venner, vi delte alt, sorger og gleder. ferieturer og ofte felles middager, osv osv. skikkelig nære venner. men etter hun flyttet hjem til han forandret alt seg. og hun var kunn seg selv når han ikke var tilstede, ca 4mnd siden. etter da har alt blitt forandret. vi brukte t.o.m sitte å drømme om den gangen vi skulle gifte oss.. hvordan alt skulle være.. det har ingen ting med økonomien å gjøre.. det er mange som er bedt i min omgangskrets som ikke er så nære venner med henne.. har vært inne på tanken om det kan være han.. kanskje han ble sjalu på vårt forhold, nei, skal ikke spekulere mer. får vel sannheten en gang... savner henne iallefall, og skulle gjene vært sammen med henne på den store dagen, som hun har drømt om i mange år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå