Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

skal på hyttetur en uke til et sted uten strøm, og tenkte å ha med laptop som barna kan bruke litt, slik at abstinensen deres ikke blir for stor:)

Men laptopen vi har til "hobbybruk" varer ikke lenge, tre timer kanskje. Derfor tenkte jeg at det kunne være lurt å kjøpe et ekstra batteri, som jeg lader opp og tar med. Burde det gå greit?

Videre, har søkt litt rundt på nett, og lurer på om det er noen forskjell på disse to batteriene, bortsett fra prisen:

http://cgi.ebay.com/NEW-Battery-Dell-Latitude-D620-D630-D630N-D631-D640-/330587861639?pt=Laptop_Batteries&hash=item4cf8927287

http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1&sku=451-10422&mfgpid=1334001&~ck=dellSearch&baynote_bnrank=0&baynote_irrank=1

Vil det fungere med et batteri fra USA?

Batteriet fra ebay koster jo "ingenting" så det jeg er mest bekymret for i forhold til å bestille det, er egentlig om det vil krasje hele maskinen min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel,du står selvsagt helt fritt til å gjøre hva du vil her.

Jeg tror at det billige batteriet neppe vil krasje laptopen din,men det jeg bekymrer meg for er brannfaren. Det er veldig mye energi som er samlet i et slikt batteri,det finnes mange laptoper som har eksplodert i et inferno pga uorginale komponenter og det er intense branner som er vanskelig å slukke,pga energimengden.

Klart produsenten legger på litt fortjeneste på original-utstyr,men det er ikke for ingenting at orginalen koster 1300,- og en kopi koster 26 dollar....innmat og komponenter har endel å si.

Klart,siden dette bare er en hobby-laptop,så frister det å kjøpe den billige kopien.Men du får ha dette med brann i bakhodet.

Her er en generell video:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...