Gå til innhold

Gave til barnehageansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt to barn på samme småbarnsavdeling, og de som jobber der er helt fantastiske! Nå skal lillemor over på stor avdeling, og jeg har lyst til å gi et eller annet til de som har hatt ansvar for ungene mine i viktige år fra 1-3 år.

Men hva i himmelens navn skal det være?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg sluttet i barnehagen så ga moren min et flott bilde som de hengte opp i avdelingen jeg var på. Nå, over 18 år senere har jeg egne barn i den barnehagen, og bildet til moren min henger fortsatt på samme vegg. :)

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville syntes det var hyggelig med gavekort, kanskje paa noe de ikke unner seg til vanlig - en eller annen spabehandling (pedikyr, manikyr, massasje, ansiktsbehandling osv.) Eller hvis du vet at de har en favorittbutikk, gavekort paa den? Blomster er litt kjedelig, og smykker er jo veldig personlig, saa det er vanskelig aa vite at de kommer til aa bli brukt. Ellers er jo vin alltid en fin gave (hvis de liker det da!) men jeg vet ikke om det er rart aa gi til barnehageansatte?

• Liker 2
Skrevet

Barnehagen vår sendte ut et skriv til alle foreldre der det stod at det ikke var lov å gi gaver til de ansatte,ikke lovlig slik jeg forstod det. Skulle det gies noe måtte det være til avdelingen eller hele barnehagen.

Skrevet

Vi har lov til å gi til de ansatte i vår barnehage, og jeg akter å gjøre det. Utfordringen er hva. Bilde av ungene får de nok, i form av et kort e.l. Men selve gaven da.

Gavekort er en god ide, men de er fire personer, og spabehandling blir nok litt voldsomt økonomisk syns jeg. Vin kan det bli, men jeg er usikker på om de alle liker det, og evt. hva slags.

Flere forslag?

• Liker 1
Skrevet

Er personlig forsiktig med å gi vin til folk jeg ikke kjenner godt, en del har problemer med alkohol og ikke alle drikker det. Jeg syns SPA ol blir litt vel voldsomt og ville heller gått for sjokolade fra Pascal eller lignende (det kan jo deles på pauserommet og er et hyggelig avbrekk i hverdagen). OG et kort hvor jeg skriver vi er veldig fornøyd.

AnonymBruker
Skrevet

jeg jobber i barnehage, og i år fikk vi 2 gavekurver. Den ene var frukt og snacks, den andre var kaffe og te. Alle ansatte synes det var kjempehyggelig å få en sånn "fellesgave"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ansatt i barnehage og har fått så mye at jeg er helt rørt, det har vært alt fra blomster, gavekort, klær, bilder og t,om klokker. Har vært skikkelig flaut å ta i mot dette men de insisterer fordi de er visst så fornøyde, så jeg kan ikke nekte heller.

Det jeg blir mest glad for er faktisk de ekte smilene og de ekte gode ordene, varmer meg.

Skrevet

Hva med noen fine krus med navnet deres inngravert? da har de noe å drikke kaffe/te av

Gjest Annaires
Skrevet

Jeg kjøpte en lykt, og et stort kubelys til hver, også skrev jeg et personlig kort til hver enkelt.

De ble veldig glad for det.

Syns ikke noe om å gi bilder av barnet, eller kunstverk laget av barnet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spleiset med 3 andre mødre på en kaffemaskin (nespresso?) og det var en slager.

Og da mitt yngste barn begynte i samme barnehage var det allerede blitt litt av ev tradisjon å gi slike kapsler i jule/avslutningsgave.

Skrevet

Det er ikke lett å komme med forslag uten å vite hvor mange det er, og hvor gamle er de? Damer eller menn? Vil du gi noe til hver enkelt? Hvor mye tenker du å bruke?

Jeg synes for øvrig at blomster er en kjempefin gave. Nesten alt man kan gi har med personlig smak og stil og gjøre, så jeg hadde ikke våget det. Men kanskje du kjenner dem godt nok til å gi f.eks lysestake, vase eller kopp..? Eller en gavekurv med sjokolade/kaffe/te/nøtter?

Skrevet

4 personer, en mann, alle voksne. Vet ikke om jeg skal gi felles eller enkeltvis. Vet ikke pris, men spabehandlinger er for dyrt.

En felles kurv vil bli til alle ansatte, og siden minstemann fortsatt er der, blir det rart syns jeg, men det skal jeg bruke om noen år :)

Skrevet

Jeg har gitt gaveabonnement på ulike blader, feks Henne, KK etc. ikke til den enkelte, men til barnehagen slik at de kan ha det på pauserommet. Det koster som regel ikke all verden, men er en gave som sprer glede over litt tid. Har vært veldig populært.

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke noe om å gi bilder av barnet, eller kunstverk laget av barnet.

Enig. Selv om de ansatte får et visst forhold til barnet, er det nok likevel lite sannsynlig at de ønsker å ha bilder og sånt av ditt barn hengende på veggen hjemme hos seg. Det er stor fare for at det til slutt bare blir kastet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

de fleste barnehageansatte har forøvrig husene sine fulle med diverse lysestaker, kubelys, lykter, you name it...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Selv om de ansatte får et visst forhold til barnet, er det nok likevel lite sannsynlig at de ønsker å ha bilder og sånt av ditt barn hengende på veggen hjemme hos seg. Det er stor fare for at det til slutt bare blir kastet.

Enig. Det er kun foreledre/besteforeldre og litt tanter og onkler som er interessert. Resten av verden er ikke det.

Synes det var smart med et gaveabonnement på et magasin de kan ha på jobben.

Ellers så kan du jo kjøpe et gavekort på en hudpleiesalong til en bestemt pris. Altså istedet for å betale 550,- for en nakkemassasje til hver enkelt kan du gi et gavekort på 300,- og så kan de legge i så mye penger de vil ekstra alt etter hvilken behandling de tar.

• Liker 1
Skrevet

Gaveabonnement på blader er også en god ide når minstemann går ut av barnehagen for godt, da er det gave til hele personalet som gjelder. Men ikke nå, som det er snakk om avslutning på småbarnsavdeling.

Bilde av barna er bare aktuelt på "takkekort" - altså vedlegg, og ikke som gave. Lager fine kort i Photoshop og bruker bilder fra tiden deres i barnehagen, så den delen er grei.

Litt i tvil fremdeles om det med spa/hudpleiesalong. Litt fordi det er en mann der også, mest fordi jeg ikke ser for meg at noen av de som jobber der er "spatypen". Men det er jo veldig fordomsfullt selvsagt, jeg kjenner dem jo ikke privat.

Ender nok opp med en blomstervariant om det ikke dukker opp noe. Har noen gallerirunder foran meg i sommer, treffer jeg på noe som passer tar jeg det nok med, tenker jeg.

Skrevet

Orkidèer er ganiale å gi bort. Blomst som varer lengre enn en bukett. :) På plantasjen får du en fin orkidè og potte til en overkommelig pris.

Skrevet

Gavekort på Kaffebrenneriet eller lignende sted er en fin gave - kanskje et sted i nærheten av barnehagen? Da kan man kose seg litt ekstra med god kaffe og en kakebit en gang i blant før og etter jobb, og kanskje spandere på en kollega også. :kaffekopp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...