AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 Hvilke typer klær tar du i tørketrommelen? Leste om Miele nå og der ser det ut til at man kan ta alt i tørketrommelen.
Mynona Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 Jeg tar håndkler, sengetøy, undertøy (ikke BH), sokker, gensere, bukser, t-skjorter, shorts.. ja, stort sett det meste. Men jeg unngår å ta plagg som er av tynt stoff, eller som jeg vil skal vare veldig lenge for trommelen sliter på klærne. Tar heller ikke jeans som jeg ikke tåler at skal krympe litt i trommelen. Og bikinier tørker på 10 minutter på snora, så det gidder jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 Jeg tar håndkler, sengetøy, undertøy (ikke BH), sokker, gensere, bukser, t-skjorter, shorts.. ja, stort sett det meste. Men jeg unngår å ta plagg som er av tynt stoff, eller som jeg vil skal vare veldig lenge for trommelen sliter på klærne. Tar heller ikke jeans som jeg ikke tåler at skal krympe litt i trommelen. Og bikinier tørker på 10 minutter på snora, så det gidder jeg ikke. Kjører du alt slik at det blir skaptørt? Hvis man kan brukde trommelen til det meste så blir klesvasken lettere å ta. Har begrenset plass til tørkestativ og kan man ta mer i trommelen kan man også ta flere vasker på en gang
Mynona Skrevet 15. juli 2011 #4 Skrevet 15. juli 2011 Jepp det gjør jeg. Klesvask er det kjedeligste jeg gjør, så jeg vil bruke minst mulig tid på det.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #5 Skrevet 15. juli 2011 Tar ikke klær i tørketrommelen i det hele tatt, bare sengetøy og håndklær.
Gjest Leonidene Skrevet 16. juli 2011 #8 Skrevet 16. juli 2011 Sengetøy, håndklær, sokker, klær som er ørlitegranne for store, de kule t-skjortene til samboeren slik at de krymper og passer bedre til meg :gjeiper: Det andre tørkes på stativ før det får 20 minutter i trommelen for å fjerne hundehår.
Gjest Leonidene Skrevet 16. juli 2011 #9 Skrevet 16. juli 2011 Hvorfor ikke klær? Fordi de krymper og eg vil ha klær som passer
Gjest Leonidene Skrevet 16. juli 2011 #11 Skrevet 16. juli 2011 Topper, truser, jakker, gensere, jeans, osv krymper i min tørketrommel. Har måttet gi ein del til Fretex pga det :gjeiper:
Gjest Ruccola Skrevet 16. juli 2011 #12 Skrevet 16. juli 2011 Noe krymper i trommel, men ikke alt. Det jeg derimot ikke liker med klær i trommel, er at jeg føler de blir raskere slitt og raskere falmet i fargene. Jeg tromler: sengetøy, truser, sokker, t-skjorter vi bare bruker hjemme, enkelte joggebukser, håndklær... og så slenger jeg av og til jeansene inni i 10 minutter før jeg henger dem opp, for da får jeg bort disse vaskemaskin-brettene som ofte blir nedover beina
Hoppetaujenta Skrevet 16. juli 2011 #13 Skrevet 16. juli 2011 I hovedsak tørker jeg håndklær/sengetøy/jeans. Ting som ikke kan vaskes på seksti grader, tåler neppe halvannen time i veldig tørkevarme heller. Har testet ut dette da jeg fikk trommel for lenge siden, og resultatet var ikke morsomt...eller det var kanskje akkurat det det ble? Jeg vil ikke ha morsomme og overraskende små klær tilbake igjen. Jeg bruker faktisk ikke tørketrommelen så mange gangene i året. Det blir helst i den mørke og kalde årstiden, når tørking av store plagg blir litt vanskelig innendørs. Vanlige klær henger jeg alltid opp på stativ eller kleshengere. Det blir best sånn, men kanskje nye maskiner har "finprogrammer" som kan tørke hva som helst på en skånsom måte? Det aller beste er å henge ting til tørk på ei god, gammeldags snor i friluft. Sol og vind er den aller beste lukten jeg kan tenke meg fra et nyvasket tøy som skal tas i bruk. 1
Gjest Emo Fisk Skrevet 16. juli 2011 #14 Skrevet 16. juli 2011 Alt unntatt ull. Har aldri opplevd at vanlige klær krymper av maskinene. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #15 Skrevet 16. juli 2011 Sengetøy og håndkler. Truser, sokker, en del topper og jeans (her vurderer jeg jeansen) samt kosebukser. Ikke alle da. Ikke jakker av bomull el. lignende med glidlås. Dersom jakke krymper litt så gjør ikke glidlåsen det.
Mynona Skrevet 16. juli 2011 #16 Skrevet 16. juli 2011 Det aller beste er å henge ting til tørk på ei god, gammeldags snor i friluft. Sol og vind er den aller beste lukten jeg kan tenke meg fra et nyvasket tøy som skal tas i bruk. Kan ikke henge opp ting ute jeg. Er så fryktelig allergisk mot pollen, og det er det jo i lufta i hele den sesongen man kan henge ut klær.
Cata Skrevet 16. juli 2011 #17 Skrevet 16. juli 2011 Alt av sengetøy og håndklær går i trommel. Som regel gjør truser det også, samt T-skjorter av bomull. Det som aldri tørkes i trommel er BH'er, jeans og evt. topper av syntetisk fiber. Det får gå på tørkestativet uansett hvor rotete det blir mens tørkingen pågår.
Hoppetaujenta Skrevet 17. juli 2011 #18 Skrevet 17. juli 2011 Til dere som ikke tørker jeans i trommel; hvorfor ikke? Jeg skjønner at nymotens jeans med stretch i kanskje ikke tåler det, men den gamle varianten i 100% bomull...? Er det disse "strekene" i plagget dere ikke vil ha?
Cata Skrevet 17. juli 2011 #19 Skrevet 17. juli 2011 Til dere som ikke tørker jeans i trommel; hvorfor ikke? Jeg skjønner at nymotens jeans med stretch i kanskje ikke tåler det, men den gamle varianten i 100% bomull...? Er det disse "strekene" i plagget dere ikke vil ha? Jeg sliter med å finne jeans uten stretch så jeg må holde godt på de jeg har . Men egentlig er det en kombinasjon av at jeg tror så "hardt" stoff som i vanlige jeans slites ekstra mye (aner ikke om det faktisk er sånn), pluss at jeg synes de blir så myke og slaskete og ekle etter tromling. (Nyvaskede jeans skal ha en viss sandpapirfølelse når man tar dem på ) Mye synsing og lite facts her i gården altså.
Brunhilde Skrevet 17. juli 2011 #20 Skrevet 17. juli 2011 Til dere som ikke tørker jeans i trommel; hvorfor ikke? Jeg skjønner at nymotens jeans med stretch i kanskje ikke tåler det, men den gamle varianten i 100% bomull...? Er det disse "strekene" i plagget dere ikke vil ha? Nå har jeg ikke tørketrommel, men da jeg hadde det og tørket alt opplevde jeg at Levisene mine ble fort slitt når jeg tromlet dem. Det gikk hull på knærne før jeg visste ordet av det. Nå har jeg ikke det problemet, og jeg kan ikke se annet enn at trommelen var årsaken. Vurderer å inverste i ny trommel, men har klart meg uten i 6-7 år, så jeg vet ikke helt om jeg gidder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå