AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 I forrge uke av jeg og en venninne på tur til Lillesand og Kristansand for å få litt sørlandsk luft inn i nesen. Vi overnattet i en overnattingsbedrift (uten å måtte gå inn på navn.) Vi tenkte at her skulle vi overnatte siden jeg gjorde det for nøyaktig 10 år siden. Da var det en stor glede å overnatte der. Rent, pent, ryddig og ikke minst hyggelig betjening. Så vi tenkte at dette måtte vi besøke igjen siden det var 10 år siden sist og ikke minst at vi hadde gode minner der i fra. Men fikk vi de gode sommerminnene tilbake etter vi hadde vært der??? Nei, det gjorde vi ikke. 1, Vi ringte å skulle bestille rom. Etter mye om og men fikk vi kontakt med en. Vedkommende stod på kjøkkentet og laget mat. Den kunne ikke høre at vi snakke (selv om det var god dekkning på telefon) i tlf pga det var så mye støy på kjøkkenet...så da måtte den levere tlf videre. Etter litt frem og tilbake kom det en ny en i tlf og vi fikk bestilt rom for natten. Vi spurte også om vi kunne få noen brødskiver på rommet og en flaske med farris. For vi kom helt sikkert til å trenge litt mat og drikke etter at vi hadde reist så langt som vi hadde gjort. Svaret vi fikk var:" Nei, det gikk ikke. For de som jobbet som betjeing skulle slutte arbeide kl 21. Da var det sengt så noe mat kunne vi ikke få. Videre fortlate vi at vi kom til å komme sent så vi spurte om hvordan vi skulle gjøre dette med nøkkel og komme seg inn. Vedkommde som var i andre enden fortalte igjen at de var gått fra jobb kl 21 og etter den tiden så var det ingen å treffe på huset, men de kunne henge opp en nøkkel i et nøkkelskap ute ved døra.... (Jeg skal komme med en konklusjon til slutt så du må bare lese resten) Klokka var 2330 og vi var omsider kommet frem skulle vi prøve å finne nøkkelen...noe som ble en leteaksjon av all mass. Etter å ha leita og leita måtte vi ringe et nattvaktnr som hang på inngangsdøra. Vedkommende som var nattvakt hadde tydligvis lagt seg for dagen. For han virket svært trett og som hadde akkurat stått opp for å ta tlf. Han kunne fortelle at nøkkelen hang i nøkkelskapet ved inngangsdøren. Og for at vi skulle få den måtte vi få en kode. Noe som viste seg å være ulåst. (Med andre ord hvem som helst kunne tatt nøkkelen og gått inn og lagt seg i rommet som vi skulle sove på...)Med andre ord det hadde vært enkelt å gått inn der...og nattvakt var det heller ikke der pga den var hjemme og sov i senga si. Da vi skulle på rommet vårt gikk vi gjennom gangen. Der luktet det mugg...golv og tak var tydligvis preg av det hadde ikke vært fikset de siste årene. Rommet var greit nok. Sengene var oppredd. Så der gikk det fint ann å sove, mens derimot på badet var et trist kapittel. Der var det preg av at noe var ikke hadde blitt gjort på de siste årene. flisene på badet var ikke noe å skryte av. Vasken var og kranene var forfalle. Dusjsopa var gammel. For å si det sånn det minnet det hele om et gammelt hus der det ikke hadde bodd folk på 50 år. Vi sovnet og skulle opp til frokost etter en kalddusj fra dusjen på badet. Frokosten var ok, men det var nok ikke den vi hadde for ti år siden. Det var tafatte greier. Kokka som var reseptsjonist lagde mat, tok tlf og tok i mot betaling fra gjester som ville betale og reise derifra vasket seg ikke på fingerene i mellom gjøremålene. Her gikk alt omhverandre uten å tenke en tanke på hygene. Etter vi hadde spist ble vi entig om at der ifra skulle vi komme oss avsted til et annet overnattingsted for her årket vi ikke være lengre. Vi fikk pakket sakene inn i bilen. Vi fikk se at huset utvednig var virklig til forfall...maling flasset og hvinduene var dårlige... Konklusjonen våres ble: Våre gode ferieminner fra 2001 var nå en histore og det vi fikk se og oppleve 11 år senere var/ble bare et mareritt for dette stedet kommer vi aldri til å komme tilbake til. Skal bare legge til at på en oppslagstavle ved hovedinngangen er det en avisarikkel som det står at veikroene står til forfall. I samme atikkel står det at dette stedet har fått terningkast fem. Dette var i 2001....og nå ville det ikke fått et eneste terningkast pga at alt var så dårlig... Så de må tydligvis leve etter i god tro etter den artikkelen enda på en eller annen måte... Jeg håper at noen sier i fra på en eller annen måte slik de som eier stedet kan ta i et tak slik at det blir mye bedre enn det er. I tillegg så håper at jeg at flere legger merke til dette her og tar det med seg når de skal på overnatting til Sørlandet. Hva mener dere om dette her? Har du lignene historer så fortell om det, men ikke si noen navn...
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 Jeg tror at hvis man tar seg inn på en veikro så har man allerede risikert noe slikt. Går an å tenke litt. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 Det skal jo ikke være slik som du har opplevd og jeg syns at du burde skrive til dem og klage på stedet og sørvisen dere fikk.
FrøkenJosefine Skrevet 15. juli 2011 #4 Skrevet 15. juli 2011 Helt ærlig, så synes jeg du virker litt kjip.. 7
Mynona Skrevet 15. juli 2011 #5 Skrevet 15. juli 2011 Jeg håper at noen sier i fra på en eller annen måte slik de som eier stedet kan ta i et tak slik at det blir mye bedre enn det er. Kan ikke dere gjøre dette selv?? Det blir uansett aldri det samme å prøve å gjenoppleve gamle minner.. Man husker bare det positive i gode minner, har nok glemt at sengetøyet aldri ble redd opp, egget var ihjelkokt osv.. 2
Gjest uAnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #6 Skrevet 15. juli 2011 Helt ærlig, så synes jeg du virker litt kjip.. Signerer... 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #7 Skrevet 15. juli 2011 Jeg håper bare at det er flere som legger merke til dette her og at det kommer ut til flere... Ja en burde ha tenkt og analysert i bøtter og spann før en skulle reise på en slik tur, men en kunne vel egentlig ikke tro at det hadde blitt så ille som det var... Jeg tok mye bilder av stedet forrig gang vi var der...og det gjorde jeg nå...så hadde ikke vært for at man kan få mye rabalder så hadde jeg kommet til å levert alt til en eller annen avis/nettavis for å fortelle om det vi opplevde... Saken er bare at man blir litt oppgitt og at det man man har som gode minner får seg kraftig knekk...
FrøkenJosefine Skrevet 15. juli 2011 #9 Skrevet 15. juli 2011 Henger man seg opp i alt som er feil, blir det en dårlig opplevelse.. Synes rett og slett ikke du kan klage så veldig mye når du overnatter på en veikro.. Man kan være fin frue i et palass, men fin frue på en veikro blir misfornøyd! 1
Mynona Skrevet 15. juli 2011 #10 Skrevet 15. juli 2011 Men minnen fra 10 år siden er vel like gode enda eller?? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #11 Skrevet 15. juli 2011 Ok, da skal jeg dra den litt lengre og si:" Ja, en skal finne seg i alt, åpne lommeboka og betale alt med stor glede og si at dette var kjempebra. Dette var akkurat den standarden jeg kunne forlange til den prisen + da 70 kr for frokost.." Å ja jeg skal finne i meg alt og ta alt slik det er.... 1
Gjest MorAase Skrevet 15. juli 2011 #12 Skrevet 15. juli 2011 Det er ingen hotell på Hamar som holder mål. Og det hotellet som har høyest tanker om seg selv, og som har en navlebeskuende nostalgifaktor av de skjeldne, er desidert værst.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #13 Skrevet 15. juli 2011 Men minnen fra 10 år siden er vel like gode enda eller?? Ja minnene er like gode fra 10 år tilbake.. for der var jeg traff kjærsten min for første gang :-)
Hekl@ Skrevet 15. juli 2011 #14 Skrevet 15. juli 2011 Man kan nok ikke forvente så mye av en veikro, og tidene forandrer seg på 10 år, ikke alltid til det bedre. Du har jo skrevet om din opplevelse, og da er det vel på sin plass at du forteller de det gjaldt hvilke opplevelser du har hatt. Hvis ingen klager, blir det nok heller ikke bedre.
Samulita Skrevet 16. juli 2011 #15 Skrevet 16. juli 2011 1. Det er ikke noe poeng i å legge ut et slikt innlegg hvis du ikke vil skrive navn på stedet. Var dette ment som en advarsel eller bare generell klaging? 2. Du kan ikke bare sette deg ned og forvente at andre skal gjøre drittjobben for deg. Si ifra selv!
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #16 Skrevet 16. juli 2011 1. Det er ikke noe poeng i å legge ut et slikt innlegg hvis du ikke vil skrive navn på stedet. Var dette ment som en advarsel eller bare generell klaging? 2. Du kan ikke bare sette deg ned og forvente at andre skal gjøre drittjobben for deg. Si ifra selv! JEG SKAL GJØRE DRITTJOBBEN SELV DERSOM DET ER NOE TRØST
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #17 Skrevet 16. juli 2011 OGSÅ MÅ JEG BEKLAGE AT JEG I HELTTATT TOK OPP DENNE TRÅDEN... TRODDE DETTE VAR ET FORUM DER EN KUNNE SI HVA EN MENTE OG KUNNE DISKUTERE DET MED ANDRE....MEN DA HAR JEG TYDLIGVIS MISSFORSTÅTT DETTE... GOD SOMMER!!!
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #18 Skrevet 16. juli 2011 For å advare mot et sted må man jo si hvor det er. Men dere vil kanskje ikke bli gjenkjent? Uansett synes jeg ikke noe av det du beskriver er spesielt uvanlig. Jeg har bodd på mange hoteller som har vært litt slitt her og der, uten at det på noen måte har ødelagt ferieopplevelsen.
daemonia Skrevet 16. juli 2011 #19 Skrevet 16. juli 2011 For å advare mot et sted må man jo si hvor det er. Men dere vil kanskje ikke bli gjenkjent? Uansett synes jeg ikke noe av det du beskriver er spesielt uvanlig. Jeg har bodd på mange hoteller som har vært litt slitt her og der, uten at det på noen måte har ødelagt ferieopplevelsen. Hehe, har vært på Hilton Plaza i Wembley/London, og det rommet vi hadde der hadde fuktskader i taket på badet, og på baderomsdøra, og malingen flasset i taket i resten av rommet. Vi tenkte at det var i det minste godt at vi fikk rommet for 400 kroner gjennom hotels.com i stedet for 1600 som er normal pris der for et dobbelt rom, og trøstet oss med at det var jo bare for en dag. Og så var jo maten helt fantastisk god også da! Hvorfor henge deg sånn opp i slike ting, når det helt sikkert var NOE som var positivt? Om hele kroa var et rævva sted så var vel sikkert selve turen fin? Holdning, kjære TS, holdning...
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 16. juli 2011 #20 Skrevet 16. juli 2011 Kan dere ikke bare sende en skriftlig klage til stedet? Som reiselivsansatt, så setter jeg enormt pris på når folk faktisk klager til meg, og ikke klager om meg. Det gir oss muligheten til å rette opp våre feil, og gi gjestene bedre service ved neste anledning. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå