BlackBerry Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 Hvilke erfaringer har dere med all inclusive hoteller? Par, uten barn. Ønsker å bade, spise og slappe av. Er all inclusive da ok?
freddy Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 Jeg er ingen fan av all-inclusive, og siden dere heller ikke reiser med barn, ville jeg definitivt ikke gått for det! Mye koseligere å prøve litt forskjellige restauranter, og man blir jo bundet til å oppholde seg mye på hotellet med et slikt konsept. 1
Anglofil Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 (endret) Vi har ikke barn og var på all inclusive-hotell i Tyrkia i fjor. Det var en fantastisk opplevelse, og vi kommer garantert til å bo på all inclusive igjen. Det man derimot må passe seg litt for er at det er stor variasjon, og all inclusive på et trestjernes hotell er ikke det samme som på et femstjernes hotell. Vi bodde på et femstjernes hotell og det var rett og slett fantastisk. Kjedelig? Ikke i det hele tatt. Hotellet bestod av én buffétrestaurant og tre vanlige restauranter vi kunne da velge mellom. Bufféten ble byttet ut hver dag, så vi fortrakk faktisk den fordi maten var nydelig, og ingen dag var lik. Mye mer spennende enn restaurantene. Det var valget mellom tradisjonelle tyrkiske retter og "vestlig" mat vi er vant til. Faktisk syntes jeg det var genialt, for jeg er ikke en som kjøper ukjente retter på restaurant fordi jeg er redd for at jeg ikke liker maten. Her var det bare å kjøpe på - og likte man det ikke kunne man velge noe helt annet. I tillegg var all drikke inkludert, i tillegg til kaker, snacks, solsenger, håndkler osv. På vårt hotell var det en beach-bar og en bar ved bassenget. Frokost fant sted i den store restauranten, lunsjen kunne man da velge mellom å ta i buffétrestauranten eller i beach-baren. All inclusive kan være fantastisk, men standarden bestemmer ofte i slike tilfeller. Er det god standard er det gjerne god standard på det meste annet. Vi brukte f.eks bare stranden, som hotellet lå ved (0 m til stranden), men vi kunne ha brukt de 4 bassengene som hotellet også hadde. De hadde i tillegg spa, hvor treningsstudio og tyrkisk bad var inkludert i prisen vår. Baren var åpen hele døgnet, og man levde i grunn som konger i tre uker. Og bundet til hotellet? Tull og tøys! Det er da noe man selv bestemmer. Man kan da bevege seg så mye utenfor man bare vil, men hvis standarden er så bra så trenger man ikke å gå ut for å spise middag, hvilket er fantastisk herlig. Det betyr derimot ikke at man oppholder seg kun på hotellet. Vi var på mange utflukter, men maten spiste vi på hotellet, rett og slett fordi den var fantastisk nydelig. Og det var selvsagt billig. Ingen av oss hadde noe stort behov for å spise utenfor hotellet når vi fikk nesten bedre mat der. Og joda, vi spiste utenfor hotellet én gang, men det var virkelig ikke verdt det. Mye mer spennende å se hva bufféten hadde å by på, der tyrkiske kokker var leid inn og stekte maten rett foran øynene våre. Det var kebab og pide, pommes frites og burger, grillede sardiner og nydelig laks, andre ord for alle ganer. Mvh Yvonne Endret 15. juli 2011 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå