-hild Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 Tittelen sier vel alt - jeg har hatt lyst til å dra til Dublin LENGE, ognå har jeg endelig bestilt billetter, så da blir det langweekend i Dublin tidlig i høst. (40-års gave til mannen, får håpe han blir glad, hehe) Tips til hva vi bør gjøre og hva vi bør se mottas med takk -- men det jeg først og fremst lurer på nå er hoteller.. Jeg finner helt sikkert noe på hotels.com, men det er greit å høre hva andre som har vært der anbefaler. Flyet vårt går hjem kl 07.00, vil det være lurt av oss å bo på hotell ved flyplassen den siste natta? Jeg vet ikke hvor langt det er fra sentrum av Dublin til flplassen,men hvis det er som andre steder så kan det fort være et stykke..
bubblefun Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 Jeg har akkurat vært i Dublin og kan trygt si at det er en kjempe fin by! Når det er gjelder flyplassen ligger den ikke langt unna! Bare en liten busstur, så er du i sentrum. Hvis du liker shopping, er det store muligheter for å utnytte dette mens du er der. Det er mange kjøpesentre med butikker fra H&M til litt mer ekslusive butikker. Jeg kan også anbefale å dra på en "roadtrip" over til andre siden av Irland. Turen tar hele dagen, men du får se utrolig mye av det fine landskapet Irland har å by på. Turen går til The Cliff of Moher og på veien dit kjører du gjennom mange steder. Når det kommer til hoteller, så kan jeg ikke uttale meg så veldig mye. Da jeg besøkte Dublin lå jeg på et hotell litt under standarden for å si det sånn. Anbefales ikke. Så styr unna Bridge House Hotel. (!) Når det gjelder andre ting dere kan finne på, så kan jeg anbefale å besøke bryggeriet der de lager Guinnes øl. Der får du se hvordan det blir brygget, historien, smaksprøve og når du har kommet til toppen av bryggeri-museet, får du se en panoramautsikt av Dublin Hvis dere er glad i whiskey kan dere også dra på Jameson destilleriet. Der får dere en guidet tur og en nøye forklaring på både historien og hvordan de lager whiskeyen. På slutten av turen blir det også smakstester. (hvis du blir tilbudt å få en rør på begynnelsen av turen, anbefaler jeg deg å ta det!) du vil skjønner hva jeg mener hvis du drar dit! Ellers er Dublin en by med mange hundre puber. Kan anbefale puben "The Temple bar" som ligger i Temple Bar-distriktet. Håper du får en kjempe fin tur, det hadde ihvertfall jeg!
Mermaid Blues Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 Siterer meg selv fra en annen tråd Vi besøkte Dublinia, museum som viser Dublin gjennom tidene - fra vikingtiden via middelalderen og opp til moderne tid, med en ganske humoristisk vri. Christchurch Cathedral var et høydepunkt for meg. Utstillingen i krypten er også veldig spennende, høydepunktet er for mange kanskje den mummifiserte katten som angriper en mummifisert rotte. St. Stephen's Green-parken er herlig, får dere et kvarter med finvær vil jeg absolutt anbefale å tilbringe det der Phoenix park også - jeg sparker meg selv for at vi ikke leide hester og red en tur der (vi hadde jo en hel dag med oppholdsvær!) Trinity College er også verdt et besøk. Jeg koste meg på Jameson-distilleriet, egentlig ikke storfan av Jameson, men det var skikkelig trivelig likevel Guinness storehouse var også verdt en titt. Kilmainham Gaol var skjellsettende, fikk innmari mye inspirasjon av besøket mitt der. Det blir definitivt et nytt besøk dit neste gang jeg er i Dublin! Det jeg angrer mest på er vel at jeg aldri kom meg på noen forestillinger, men eksen min (som jeg reiste med) er allergisk mot teater, så da ble det ikke. Når det gjelder hotell bodde vi billigst mulig, så jeg har ikke noen konkrete anbefalinger, men ta en titt på tripadvisor.com så finner du masse nyttig informasjon God tur!
-hild Skrevet 15. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2011 Tusen takk for tipsene! Jeg skal sjekke litt på tripadvior.com. En roadtrip høres genialt ut - jeg vil gjerne se mer enn bare Dublin, men det er begrenset hva vi rekker på en langweekend, selv om vi lander på formiddagen på torsdag.. For å si det sånn, jeg bruker heller tida på en roadtrip enn på shopping, når tida er så begrensa. Og hvis det er en halvtime fra flyplassen til sentrum, så virker det fornuftig å bo på et av flyplasshotellene den siste natta. :-) fler tips mottas med takk - nå skal jeg in på tripadvisor!
Mermaid Blues Skrevet 15. juli 2011 #5 Skrevet 15. juli 2011 Tusen takk for tipsene! Jeg skal sjekke litt på tripadvior.com. En roadtrip høres genialt ut - jeg vil gjerne se mer enn bare Dublin, men det er begrenset hva vi rekker på en langweekend, selv om vi lander på formiddagen på torsdag.. For å si det sånn, jeg bruker heller tida på en roadtrip enn på shopping, når tida er så begrensa. Og hvis det er en halvtime fra flyplassen til sentrum, så virker det fornuftig å bo på et av flyplasshotellene den siste natta. :-) fler tips mottas med takk - nå skal jeg in på tripadvisor! Vi tok roadtrip nordover via Drogheda til Belfast. Belfast er en innmari spennende by, og underveis stoppa vi innom Newgrange (vest for Drogheda) som virkelig var verdt besøket
Frøken eple Skrevet 18. juli 2011 #6 Skrevet 18. juli 2011 Du må spise østers med guiness til på pub!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå