Gå til innhold

forskjellsbehandling

Anbefalte innlegg

Gjest fridus
Skrevet (endret)

n

Endret av fridus
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er yngst, og er den som har endt opp med mest problemer i voksenlivet av mine 4 søsken. Så jeg tror ikke det er enklest nei.. Kanskje i barndommen.

Skrevet

Jeg syns alle barn skal forskjellsbehandles jeg, de er jo forskjellige individ! :)

• Liker 2
Skrevet

Feriereiser og sånt synes jeg ikke man burde tenke på, men om det blir sånn at bare den yngste får tilskudd til hus/barn ol. blir det veldig feil!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er yngst av 4 og ble den som ble minst oppfulgt. Mor og far var ivrige og loset de 2 første gjennom gymnas og sertifikat, med nr 3 var det litt halvveigs, og med meg, minsten, da var det liksom ikke mer igjen, jeg ble hverken loset gjennom v.g.s, eller fikk fikk sertifikat, og gikk gjennom hele ungdomstiden å lurte på om de var glade imeg, for jeg hadde ingen rammer/grenser.

Nei, det er ikke alltid å foretrekke å være minsten!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns alle barn skal forskjellsbehandles jeg, de er jo forskjellige individ! :)

Jeg er ening i at noen forskjeller blir det uansett. De er jo ulike individer med ulike behov.

Lurer på om du også mener at det er greit med forskjellsbehandling når det gjelder stebarn? For her på KG er det fy-fy om man forskjellsbehandler stebarna, det skal man under ingen omstendighet gjøre. Man skal vel helst for å være korrekt KG steforeldre forfordele stebarna.

Skrevet

Jeg er eldst, og har 4yngre søsken. 2 på far sin side og 2 på mor sin side.

Jeg har alltid vært den som har måttet klare meg selv økonomisk. Fikk meg ekstrajobb etter skolen allerede som 15åring og har tjent mine egne penger siden. Tok sefikat selv, kjøpte bil og hus selv! Jeg ser på mine yngre søsken som fremdeles bor hjemme at de får mye mer enn jeg gjorde når jeg var på deres alder, men det er jo en enkel grunn. Foreldrene mine har mye bedre økonomi nå enn de hadde når jeg var yngre. De er veldi snille å hjelper meg nå i voksen alder:)

Skrevet

I min familie så passet jeg minsten ofte i flere uker i strekk. Så jeg hadde 1 ettåring og en baby. Det gikk fint det og, det ble folk av de også.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg er ening i at noen forskjeller blir det uansett. De er jo ulike individer med ulike behov.

Lurer på om du også mener at det er greit med forskjellsbehandling når det gjelder stebarn? For her på KG er det fy-fy om man forskjellsbehandler stebarna, det skal man under ingen omstendighet gjøre. Man skal vel helst for å være korrekt KG steforeldre forfordele stebarna.

Det er nettopp forfordele man ikke skal, hverken stebarn eller egne barn. Forfordele betyr å gi noen mindre enn de har fortjent. Jeg går utifra at det ikke er det du mener?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...