Trolll Skrevet 15. juli 2011 #1 Skrevet 15. juli 2011 (endret) Hei! Jeg er 20 år og har en merkelig hud. Dagens situasjon er at jeg har sorte prikker på nesen og kinnene og små tørrhetsrynker i pannen. Nesen veksler mellom å være rød/flasse og veldig blank. Jeg blir fort stram i huden ved dusj el. De produktene jeg bruker nå er: * Dermalogica ultracalming cleanser * Decleor Tonifying lotion * Dermalogica skin smoothing cream. Har noen noen tips til hva jeg kan forandre på for å forbedre hudtilstanden? Vurderer å forsøke md formulations Facial Cleanser Sensitive Skin for å se om denne kan ha noen effekt på hudormene mine. Noen som har noen erfaringer med denne? Hvordan er den sammenliknet med Dermalogicas ultracalming cleanser? Takker generelt for gode tips her ! Endret 15. juli 2011 av Trolll
Gjest Daenerys Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 Rensen i seg selv vil ikke forbedre hudormene. Jeg syns Clearing Complex Mask fra MD virker veldig bra på mine hudormer, den er lagd for å hjelpe på urenheter Har du vurdert en fuktmaske? Siden du sier du er stram i maska etter dusj. Hydra Floral mask fra Decleor er veldig god, gjerne bruk den etter md's face and body scrub
-littleme- Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 Rensen i seg selv vil ikke forbedre hudormene. Jeg syns Clearing Complex Mask fra MD virker veldig bra på mine hudormer, den er lagd for å hjelpe på urenheter Har du vurdert en fuktmaske? Siden du sier du er stram i maska etter dusj. Hydra Floral mask fra Decleor er veldig god, gjerne bruk den etter md's face and body scrub Signerer alle de produktene du har nevnt! Jeg tror jeg i tillegg ville ha byttet ut kremen. For min del forsvinner kremene til Dermalogica fort og gjør ingen stor nytte for seg på min hud. Decleor derimot, de utgjør en stor forskjell på min hud og jeg er frelst! Jeg ville ha prøvd ut Decleor Hydra Floral kremen. Jeg har også en tendens til å være blank men flasse i perioder på nesetippen og da funker Decleor sin Essential Balm for meg... Påfører den kun på nesetippen i noen dager og da forsvinner det. =)
Trolll Skrevet 15. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2011 Men jeg er parfymeallergiker, sliter litt med at decleor toneren min lukter, da gjør kanskje kremen det også ?
Gjest Daenerys Skrevet 15. juli 2011 #5 Skrevet 15. juli 2011 Jeg reagerte på Hydra Floral kremen, jeg kan ikke bruke den, og jeg reagerte også på toneren. Ikke på grunn av lukt da, jeg vet ikke helt hva det er, men ble rød og irritert i ansiktet. Men jeg kan bruke masken én eller to ganger i uka Bruker også Dermalogicas Skin Smoothing Creme, men bruker Origins Vitazing på dagen nå på sommeren. Den er lett, gir litt fukt (men ikke mye), og litt farge. Men for å få gjort noe med de hudormene er Clearing Complex Mask fra MD bra. Den lukter litt kjemisk, men tror ikke det er noe parfyme i den
-littleme- Skrevet 16. juli 2011 #6 Skrevet 16. juli 2011 Hmm, hvis du er allergisk mot pafyme er det nok ingen god idé å bruke Decleor nei... Hvis du er fornøyd med kremen din kan du jo fortsette å bruke den, den virket ikke noe serlig for min del, men alle har forskjellig hud så...
Surriball Skrevet 16. juli 2011 #7 Skrevet 16. juli 2011 Jeg pleier å begynne å bli tørr i huden og flasse dersom jeg faktisk bruker noe annet enn vann i ansiktet. Jeg kan bruke krem innimellom, men det har egentlig ingenting å si. Det vil si at jeg sluttet å være tørr i ansiktet med en gang jeg sluttet med rensekremer og lignende, og lot huden min være i fred. Nå er det selvsagt ikke alle som fungerer på den måten, men det går jo an å gi huden en rensekremfri uke, f.eks?
andemor Skrevet 16. juli 2011 #8 Skrevet 16. juli 2011 Jeg reagerte på Hydra Floral kremen, jeg kan ikke bruke den, og jeg reagerte også på toneren. Ikke på grunn av lukt da, jeg vet ikke helt hva det er, men ble rød og irritert i ansiktet. Men jeg kan bruke masken én eller to ganger i uka Bruker også Dermalogicas Skin Smoothing Creme, men bruker Origins Vitazing på dagen nå på sommeren. Den er lett, gir litt fukt (men ikke mye), og litt farge. Men for å få gjort noe med de hudormene er Clearing Complex Mask fra MD bra. Den lukter litt kjemisk, men tror ikke det er noe parfyme i den Jeg reagerte også på hydra floral kremen, men bruker nå den ultra cocooning kremen, og den er super! Veldig fet, så passer for oss med tørr hud, men den har virkelig hjulpet meg!
Trolll Skrevet 16. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 16. juli 2011 Jeg pleier å begynne å bli tørr i huden og flasse dersom jeg faktisk bruker noe annet enn vann i ansiktet. Jeg kan bruke krem innimellom, men det har egentlig ingenting å si. Det vil si at jeg sluttet å være tørr i ansiktet med en gang jeg sluttet med rensekremer og lignende, og lot huden min være i fred. Nå er det selvsagt ikke alle som fungerer på den måten, men det går jo an å gi huden en rensekremfri uke, f.eks? Men er såpass blank på nesa og sånt at da tror jeg de svarte porene der hadde lyst opp ganske kraftig Tusen takk for anbefalinger ! Jeg skal prøve den masken. Er det noen her som har hatt noen suksess med noe serum?
Trolll Skrevet 3. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 3. august 2011 Prøver å bumpe opp denne tråden litt. De små rynkene i pannen begynner å irritere meg ganske mye. Jeg er jo bare 20, og skal da ikke slite med dette enda? Noen som kan ha noen tips til hva jeg kan gjøre med dette? Er vel spesielt interessert i tips om andre dagkremer
Lurifaksen Skrevet 3. august 2011 #11 Skrevet 3. august 2011 Prøver å bumpe opp denne tråden litt. De små rynkene i pannen begynner å irritere meg ganske mye. Jeg er jo bare 20, og skal da ikke slite med dette enda? Noen som kan ha noen tips til hva jeg kan gjøre med dette? Er vel spesielt interessert i tips om andre dagkremer Kanskje et godt fuktserum kan hjelpe? Om det er rørrhetsrynker, så er min erfaring at om man pølser på ned fukt så blir det bedre.
Trolll Skrevet 3. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2011 Hm, har noen et fuktserum å anbefale da ?
Lurifaksen Skrevet 3. august 2011 #13 Skrevet 3. august 2011 Decleor har et som skal være veldig bra, samme med Matis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå