AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Jeg glemte såklart å låse sykkelen i dag og den forsvant mens jeg var på besøk. Tenker mest sannsynlig har et berusa menneske tatt den på vei til byen, for å så slenge den fra seg en plass. Det er en gammel og ikke spesielt bra sykkel; det sto en nyere, skikkelig sykkel vedsiden av som ikke var låst, men ikke var stjålet, så kan ikke se for meg det var noen seriøse tyver. Jeg gikk en runde å så etter den, og tenker ta en ny runde i morgen. Er det noe annet jeg kan gjøre for å bedre sjansen for å finne den? Er det noe vits å rapportere til politiet? Eller er det andre plasser man rapporterer inn stjålne sykler (i Stavanger)? Jeg har ikke noe annet bevis på at den er min utenom bilde av den og nøkkelen som passer i låsen som er fastmontert.
Gjest NozMonster Skrevet 15. juli 2011 #2 Skrevet 15. juli 2011 den sykkelen må du nok se langt etter! Veldig langt! Det er nok også liten vits å rapportere det til politiet, og siden den ikke var låst så får du heller ikke noe igjen på forsikringen. men du taper jo ingenting på å rapportere det, og når jeg tenker meg om så synes jeg du skal gjøre det, fordi da "bidrar" du til at kriminalitets-statestikken øker, og jeg tenker at jo mer kriminalitet i dette landet, jo fortere innser politikkere at det er noe feil med (invandrings)polikken deres 1
Chiyo Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 (endret) Har ikke sykler serienmumer eller noe som man kan gi til politiet? Endret 15. juli 2011 av Chiyo
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #4 Skrevet 15. juli 2011 I Stavanger er det Falken som tar seg av dette med stjålne sykler.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #5 Skrevet 15. juli 2011 Har ikke sykler serienmumer eller noe som man kan gi til politiet? Joda, men de kommer aldri i livet til å prioritere å lete etter en stjålet sykkel uansett, de har faktisk en del større saker som går langt foran. Så det er lite vits i..
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #6 Skrevet 15. juli 2011 Takk for svar, anmelder uansett jeg. Har selvfølgelig ikke skrevet ned serienummer, men den er veldig lett å kjenne igjen, og har fastmontert lås som bare jeg har nøkkel til ihvertfall (sånn at skulle jeg finne den så vet jeg ihvertfall at det er riktig sykkel). Kan jo være Falken får den inn etterhvert.. Synd, likte den sykkelen, gammel og god. Mye bedre enn de fleste "nymotens" sykler.
Chiyo Skrevet 15. juli 2011 #7 Skrevet 15. juli 2011 Ja anmeld det. Du har jo ingenting å tape på det. Kanskje (selv om sjansen er liten) får du tilbake sykkelen din.
Cordelia Skrevet 15. juli 2011 #8 Skrevet 15. juli 2011 Enig her. Melder du ihvertfall en liten sjanse for å få den igjen. selv om det er mindre sjanse iom. at du ikke har rammenummeret. Det står jo på kvitteringen om du skulle ha den liggende. Bare tull å ikke melde det fordi det skulle bli mer arbeid for politiet, blir bare enklere å spore opp sykkelen hvis de skulle finne en uten eier. Jeg meldte sykkelen min stjålet for noen år siden, og fikk den faktisk igjen litt etterpå. Så iblant funker det faktisk. Så som sagt, bedre å gjøre det enn ikke.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2011 #9 Skrevet 16. juli 2011 Legg inn annonse med bilde på hardusett.no Heng også opp lapper (gjerne med bilde) diverse steder rundt om i byen. You never know
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå