Vikki11 Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Hei! Skal en på en 3mnd lang reise, og det kan være kjekt å ha en pc til å kommunisere med de der hjemme, sjekke ut kommende reisemål samt å legge inn bilder underveis. Den bærbare pc'en jeg har hjemme til vanlig er altfor stor og altfor tung til å dra med seg på en backpacker tur! Lurte derfor på hvor jeg burde gå for å få kjøpt en billigst mulig minipc. Eneste kravet er at den bør ha webkamera..
Gjest Tekola Skrevet 18. juli 2011 #2 Skrevet 18. juli 2011 Hvorfor ikke bare satse på internettkaféer og hotell-pc'er? Selv en liten pc blir tung i lengden, og du må ha med ekstra støpsler til ulike strømuttak og være sikker på at det er tillatt å koble seg til ulike nett der du skal. Komplett.no pleier å ha gode tilbud på sånt, mener jeg å huske.
Vikki11 Skrevet 19. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2011 Hvorfor ikke bare satse på internettkaféer og hotell-pc'er? Selv en liten pc blir tung i lengden, og du må ha med ekstra støpsler til ulike strømuttak og være sikker på at det er tillatt å koble seg til ulike nett der du skal. Komplett.no pleier å ha gode tilbud på sånt, mener jeg å huske. Tenkte på det først, men hovedårsaken til at jeg vil ha med en pc er for å kunne legge inn bilder på pc'en underveis, så jeg har en backup i tilfelle det skulle skje noe med kameraet!
Gjest Heloise Skrevet 19. juli 2011 #4 Skrevet 19. juli 2011 Mini-pc'en som min mor har er fra Acer, og har webcam. Jeg har skypet med den og brukt camæet og det funker helt fint. Men den har ikke cd/dvd-rom. Fungerer aldeles utmerket til reiser og bilder!
DysterPytten Skrevet 19. juli 2011 #5 Skrevet 19. juli 2011 Jeg ville heller kjøpt en litt større minipc. Altså, ikke en 10'' men gått for en 13 tommer. Da får du gjerne litt større harddisk og større ytelse på maskinen, siden du har tenkt å lagre en del bilder.
OneLove Skrevet 19. juli 2011 #6 Skrevet 19. juli 2011 Til surfing og sjekking av mail... Tja, hvorfor ikke en transformer som både kan brukes som nettbrett og liten laptop med tastatur? http://www.dinside.no/870149/asus-eee-pad-transformer Ulempen kan være at det er noe ukjent OS hvis du er vant til Windows eller Mac, men burde ikke være noe problem til det bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå