Gjest IngvildSF Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Jeg skal studere et år i Oslo nå, og skal dermed bo der. Samtidig har jeg en jobb i Drammen. Dette tilsier at jeg må pendle en del. Jeg er avhengig av å ha periodekort på tog Oslo - Drammen, t-bane/buss i Oslo og buss i Drammen. Hvordan kan jeg gjøre dette på enkleste og billigste måte?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Studentbillett for Oslo og Akershus koster kr. 800 for 30-dagers billett. http://trafikanten.no/no/billetter/billetter-akershus/Studentbillett/ Studentbillett tog Asker t/r Drammen koster kr. 640 for 30-dagers billett. http://www.nsb.no/category3632.html?seasonticket_trip_form-from_station=DRAMMEN&seasonticket_trip_form-to_station=ASKER&seasonticket_trip_form-passenger_category=4 Lokal buss i Drammen finner jeg ikke helt ut av.
Gjest IngvildSF Skrevet 15. juli 2011 #3 Skrevet 15. juli 2011 Har vært innom der allerede. Syns det var spesielt vanskelig å finne ut av Drammen. Uansett, via ruter kan man få reisekort som gjelder både buss, tog, t-bane og båt i Oslo og Akershus. Det står også at man kan koble det videre til NSB (og dermed Drammen). Det hadde jo vært perfekt! Og hvis jeg kunne koblet buss mot det reisekortet også (altså alt i ett), så hadde jo det vært det aller beste. Spørsmålet er bare om det er mulig?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #4 Skrevet 15. juli 2011 Jeg skal studere et år i Oslo nå, og skal dermed bo der. Samtidig har jeg en jobb i Drammen. Dette tilsier at jeg må pendle en del. Jeg er avhengig av å ha periodekort på tog Oslo - Drammen, t-bane/buss i Oslo og buss i Drammen. Hvordan kan jeg gjøre dette på enkleste og billigste måte? Hva med å si opp jobben, for så å få seg jobb i Oslo?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #5 Skrevet 15. juli 2011 Ruter og NSB bruker samme reisekort, så store muligheter for at du kan få en felles billett hos dem. Lokalbillett i Drammen har jeg ikke peiling på. Kanskje du Bør ringe Trafikanten?
cecwc Skrevet 15. juli 2011 #6 Skrevet 15. juli 2011 www.vkt.no Bruk denne siden til å søke opp busstider i drammen
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2011 #7 Skrevet 15. juli 2011 Tidligere så fikk man periodekort som gjaldt for buss i Drammen, tog Drm - Oslo samt kollektivtransport i Oslo. Hør med NSB om hvordan det er i dag. Pendling er dyrt da og tar lang tid. Jeg hadde nok vurdert å bytte jobb til et sted nærmere.
Gjest IngvildSF Skrevet 15. juli 2011 #8 Skrevet 15. juli 2011 Grunnen til at jeg ikke har byttet jobb, er fordi det er min første jobb og jeg har bare jobbet der et halvt år. Vil iallefall ha jobbet der et år før jeg slutter. Trives også godt. Dessuten blir jeg bare i Oslo i et år. Trafikanten, NSB, ruter. Forvirrende system. Hvem skal man liksom ringe? Får vel bare prøve noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå