Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og ei venninne skal på backpacking fra slutten av august til slutten av november - altså 3 mnd.

Reiseruten er som følger: Oslo-New York-San Fransisco//LA-Nadi(Fiji)-Sydney//Brisbane-Singapore-Oslo

Skal være med på tre organiserte turer underveis; en fra San Fransisco til LA, en på Fiji, og en fra Sydney til Brisbane.

Begynner med 6 dager på egenhånd i New York. Har et ganske stramt budsjett, vil bruke minst mulig penger. Noen tips til steder vi kan bo i New York? Fant dette stedet: http://www.budgetplaces.com/no/new-york-hostel-19278-luxlife-guest-house.html

Har aldri vært utenfor Europa før, så fint om du noen som har vært i NY før kan fortelle om dette stedet har en OK beliggenhet, og om den nettsiden er til å stole på!

Resten av USA skal gå greit, det samme gjelder Australia og Fiji der vi har bekjentskaper samt organiserte turer. Men; så skal vi være i Sørøst-Asia en måned på egenhånd. Lander i Singapore, og har avreise fra Singapore. Lyst til å reise gjennom Malaysia og opp til Thailand. Tar gjerne imot tips til absolutt alt; alt fra mat, bosted, transportmiddel, opplevelser etc! :)

Skrevet

Jeg kan bare si noe om New York: Stedet du viser til er veldig langt oppe paa Manhattan (145te gate, i Harlem) og er ikke sentralt eller veldig trygt, saa jeg ville sett etter noe annet. Prov hostelworld.com, for eksempel. Jeg kan anbefale dette, for eksempel: Chelsea Center Hostel.

Skrevet

Jeg kan bare si noe om New York: Stedet du viser til er veldig langt oppe paa Manhattan (145te gate, i Harlem) og er ikke sentralt eller veldig trygt, saa jeg ville sett etter noe annet. Prov hostelworld.com, for eksempel. Jeg kan anbefale dette, for eksempel: Chelsea Center Hostel.

Chelsea Center Hostel virket veldig bra, så sendte en mail til de, men de har stengt pga oppdatering av brannvaslingssystemet. Noen som har noen andre å anbefale? Vil helst bo rimeligst mulig, og selvfølgelig, trygt! ;) Gi gjerne tips til rimelige spisesteder også!

Skrevet

Jeg bodde flere ganger paa Westside YMCA men de har blitt veldig mye dyrere saa det er ikke samme backpackerbudsjett som det en gang var... Men sjekk prisene, beliggenheten er veldig fin og det er trygt og rent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...