Gå til innhold

Hvor lenge holder man blikket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av og til når jeg ser en kjekk mann, så liker jeg å holde blikket hans om jeg kan. Jeg holder det helt til han ser vekk/vi går forbi hverandre. Når jeg får det til, kjenner jeg sommerfugler i magen - og føler vi hadde en "connection".. Og da lurer jo jeg selvfølgelig på om han kjente det samme, eller om han bare helt tilfeldigvis så på meg.

Så hvor lenge holder man blikket når man ser en person man liker? Kan det være andre grunner til at de ser? Kan jo hende de lurer på hvorfor JEG stirrer sånn! Hehe.. De jeg snakker ligger vel i gjennomsnitt på sånn ca 2 sekunder vil jeg tro. Noe lenger om det er noen jeg går forbi på gata eller møter på vei inn og ut av butikken.

Videoannonse
Annonse
Gjest Thefainter
Skrevet

Jeg syns det er litt morsomt å ha stirrelek med damer jeg syns er heite. Gøy å se hvem som "vinner" :jepp:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg stirrer helt til jeg har gått forbi. menn, kvinner, unge eller gamle. så får de lure på hvorfor jeg stirrer.

• Liker 1
Skrevet

Jeg greier ikke ha øyenkontakt med fremmede mennesker. Blir skikkelig satt ut av det, og ser konsekvent en annen vei.

Er ikke noe problem om de snakker med meg, men om de bare sitter/står der og glaner, blir jeg rett og slett ganske ukomfortabel.

Skrevet

I allefall har jeg funnet ut at 3 sekunder + betyr enten A) du har på deg noe skikkelig rart eller gjør/ser ut som noe uvanlig, eller B) han er interessant i videre prat :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg greier ikke ha øyenkontakt med fremmede mennesker. Blir skikkelig satt ut av det, og ser konsekvent en annen vei.

Er ikke noe problem om de snakker med meg, men om de bare sitter/står der og glaner, blir jeg rett og slett ganske ukomfortabel.

Samme her. Å flørte med blikket fra andre siden av rommet er ganske dødfødt med meg, jeg blir bare litt paranoid :fnise:

Skrevet

jeg stirrer helt til jeg har gått forbi. menn, kvinner, unge eller gamle. så får de lure på hvorfor jeg stirrer.

Hvorfor stirrer du? Kun for at de skal lure på hvorfor du stirrer?

:P

AnonymBruker
Skrevet

Til den andre parten bøyer av og kikker bort

AnonymBruker
Skrevet

TS, det er bra at du tør å ha øyekontakt, større sjans å fange noens interesse da men ikke verdt å overdrive heller da... Se ned eller bort litt og se tilbake funker bedre enn intens stirring tror jeg.

Noen menner kjenner nok somerfugler mens andre bare lurer på hva som går av deg. Med meg skjer begge deler alt etter dama og dagsformen.

AnonymBruker
Skrevet

TS, det er bra at du tør å ha øyekontakt, større sjans å fange noens interesse da men ikke verdt å overdrive heller da... Se ned eller bort litt og se tilbake funker bedre enn intens stirring tror jeg.

Noen menner kjenner nok somerfugler mens andre bare lurer på hva som går av deg. Med meg skjer begge deler alt etter dama og dagsformen.

Altså, jeg står ikke og stirrer på en person og venter på at han skal se på meg lol. Men jeg møter jeg noen med blikket, som jeg synes er deilig, så holder jeg ofte blikket noe lenger. Noen ser bort med én gang, og da gjør jo jeg også det. Mens om noen vil fortsette å se, så gjør jeg også det :)

TS

Skrevet

Jeg liker oppmerksomheten jeg får når jeg møter blikket til en veldig kjekk fyr. Men jeg tør ikke å holde blikket alt for lenge, syns det kan bli litt kleint kanskje :sjenert:

Pleier å holde blikket i 2 sek kanskje, se litt ned eller bort og se opp om han fortsatt ser på meg, og holder blikket litt til :P

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg står ikke og stirrer på en person og venter på at han skal se på meg lol. Men jeg møter jeg noen med blikket, som jeg synes er deilig, så holder jeg ofte blikket noe lenger. Noen ser bort med én gang, og da gjør jo jeg også det. Mens om noen vil fortsette å se, så gjør jeg også det :)

TS

Skjønner. Men kan det ikke være en fare for at du kan bli for vant og så forsvinner gnisten etter hvert?

Gjest Kathpus
Skrevet (endret)

Jeg pleier å se på alle jeg går forbi. Når jeg for eksempel sitter på t-banen, så kan det hende jeg faller i "våken dvale" å stirrer på samme person i flere sekunder. :sjenert: Dette legger jeg da ikke merke til med det første.

Endret av Kathpus
Skrevet

Jeg pleier å se på alle jeg går forbi. Når jeg for eksempel sitter på t-banen, så kan det hende jeg faller i "våken dvale" å stirrer på samme person i flere sekunder. :sjenert: Dette legger jeg da ikke merke til med det første.

Jeg tror det er ganske vanlig. Det hender jeg glaner på folk, men det er alltid når jeg har forsvinni inn i megselv på den måten der.

Våkne ut av en sånn dvale en gang, da jeg gikk på videregående, og da hadde jeg sitti og hatt øyenkontakt med en jente, som satt og rødmå og fniste, fordi hu trodde jeg dreiv å flørta med hu :fnise:

Skrevet

Jeg syns det er litt morsomt å ha stirrelek med damer jeg syns er heite. Gøy å se hvem som "vinner" :jepp:

Hehe eg og :D, liker alle følelsene det skaper og gjør det også bare med damer eg syntes er heit. Er en dame eg omgås med som stirrer og holder øyenkontakt. Siden eg ikkje er tiltrekket av hun blir det ganske creepy xD.

Gjest Kathpus
Skrevet (endret)

Jeg tror det er ganske vanlig. Det hender jeg glaner på folk, men det er alltid når jeg har forsvinni inn i megselv på den måten der.

Våkne ut av en sånn dvale en gang, da jeg gikk på videregående, og da hadde jeg sitti og hatt øyenkontakt med en jente, som satt og rødmå og fniste, fordi hu trodde jeg dreiv å flørta med hu :fnise:

Regner med at hun tenkte på det en stund etter :fnise: Jenter har veldig lett for å tro at noen flørter med dem bare noen ser litt bort på dem. Vi blir lett smigret, for å si det slik, selv om gutten kanskje ikke mener noe med det. :)

Endret av Kathpus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...