Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det kommende året skal jeg studere, og får dårligere økonomi enn vanlig. Kommer nok ikke til å kunne dra på noe særlig ferier eller være med på så mye gøy.

Jeg er i ferd med å innlede et forhold, og lurer på om det er dårlig gjort at jeg ikke har sagt noe om dette tidligere? Han vet jo at jeg skal studere, men jeg vet ikke om han forstår helt hvor lite penger jeg kommer til å ha de nærmeste månedene - og at jeg blir nødt til å si nei til en del ting pga. økonomien. Vil ikke at han skal føle seg ført bak lyset...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er forelska i deg så blåser han i det. Og har han mulighet kan det hende han til og med låner deg penger eller spanderer litt på deg. :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er jente og da er ikke dette dårlig gjort. Hadde du vært gutt/mann så hadde det vært annerledes. Da hadde det vært direkte slemt å gått inn i et forhold.

• Liker 1
Skrevet

Nei, du er jente og da er ikke dette dårlig gjort. Hadde du vært gutt/mann så hadde det vært annerledes. Da hadde det vært direkte slemt å gått inn i et forhold.

Så utrolig dumt å si noe sånt. Det finnes golddiggerdamer, og det finnes også mannsjåvinister og konemishandlere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Man vil alltid kunne finne en grunn til å ikke gå inn i et forhold. Å være student med lite penger, synes jeg er en av de dårligste jeg har hørt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres mer ut som noe du har tenkt veldig mye over på forhånd slik at du kan bruke en 'jeg sa jo jeg skulle studere' når dere ikke har råd til ting sammen, for å guilttrippe han til å betale for deg samtidig som du liksom-insisterer på at han ikke skal. Jeg hadde aldri tenkt over dette, og jeg har vært student i fem år. Du kan fint leve et koselig kjæresteliv som student. Er han en riking som kommer til å foreslå en måned champagneferie i St. Tropez? Hvis ikke bør det ikke bli et stort problem.

Gjest Tirkes
Skrevet

Sambo og jeg flyttet sammen etter at han mistet jobben og hadde noen måneder før han fikk noe penger fra nav/ny jobb. Etter den tid måtte jeg gi opp min deltidsjobb og være heltidstudent fordi det ble litt mye for meg.

Våre tre første år som samboere var preget av at den ene dro lasset mer enn den andre, om hverandre. Er egentlig glad vi har den erfaringen sammen, og veit å snu på kroner, selv om vi nå er DINK (Dual Income, No Kids!) og har det bra.

Ville ikke snudd ryggen til et forhold pga dette, heller vært åpen. Sagt det som det er, han vet trolig at du skal studere. Si at du er litt tilbakeholden fordi du må leve spartansk fremover. Kanskje synes han du er tullete som føler det er en grunn til å ikke kose seg sammen med noen man liker?

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke det er dårlig gjort i det hele tatt! Man kan da kose seg sammen uten å være nødt til å bruke masse penger hele tiden. Personlig syns jeg ikke økonomien til partneren har så mye å si, og det gjelder uansett om man er mann eller kvinne. Er sikker på at han vil vise forståelse for at du ikke har så mye å rutte med når du er student. :) Gjør han ikke det, så er han ikke noe å samle på, etter min mening!

AnonymBruker
Skrevet

Man vil alltid kunne finne en grunn til å ikke gå inn i et forhold. Å være student med lite penger, synes jeg er en av de dårligste jeg har hørt.

Er enig i dette. Det høres ut som du prøver veldig hardt å finne en unnskyldning for at dette ikke skal fungere. Er du kanskje såpass redd for å bli såret, at du litt underbevisst prøver å komme unna dette?

At studenter ikke har allverdens penger = allment kjent. At dette skulle være en dealbreaker synes jeg virker lite trolig. Hvis det er en dealbreaker for han, så er han ikke rett person for deg rett og slett.

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig gjort, og dårlig gjort. Det gjør jo kanskje ting litt mer komplisert med lite penger, men det bør vel ikke være det største hinderert.

Er det dårlig gjort av folk som har dårlig betalte jobber å gå inn i et forhold? Er det dårlig gjort av arbeidsledige og uføretrygdede å gå inn i et forhold?

Det bør være andre ting enn økonomien som betyr noe, er min mening.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...