rachel who Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Vi har flyttet inn i et hus som opprinnelig er fra 1950 tallet. Vi har bodd her noen år, men jeg kjenner fremdeles en gammel lukt i huset. Vi har pusset opp noe, men ikke alt. Jeg kjenner ikke lukten hver dag, men det er når jeg har vært ute på lengre turer/ferier at jeg kjenner den spesielt godt. Også andre kjenner lukten godt hvis vi ikke har vært flinke til å lufte huset på dagtid. Jeg blir litt oppgitt av og til av dette og lurer på om det finnes en måte å bli kvitt med denne lukten? Er det noe jeg kan tilføre som nøytraliserer denne lukten? Evt. er det noen andre gode kvalifiserte forslag der ute?
2shy Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Jeg hadde samme problem i en leilighet jeg bodde i. Eneste som hjalp var å male absolutt hele leiligheten fra topp til tå. Mulig røkelse/salvie vil nøytralisere, men det funka ihvertfall ikke hos meg. Man kan også få firma til å komme og sanere boligen, men jeg har ikke noen erfaring med det selv.
rachel who Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2011 Har jo mala en del. Tror jeg skal bruke et par flasker med grønnsåpe nå.
2shy Skrevet 21. juli 2011 #4 Skrevet 21. juli 2011 Har jo mala en del. Tror jeg skal bruke et par flasker med grønnsåpe nå. Det hjelper ikke å bare male en del, alt må males. Sett ut noen skåler med eddik i tillegg, det suger til seg lukt.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #5 Skrevet 21. juli 2011 Jeg har også opplevd lukt i et hus jeg eide noen år. Lukten kom og gikk og var ekstra ille hvis jeg hadde vært borte noen dager. Det var en lukt som oppsto foreksempel på kjøkkenet, neste dag i stua og av og til i hele huset. Andre merket det også. Jeg prøvde å sette klorin i alle sluk og var nøye med å vaske og holde rent uten at det hjalp. En venninne som er klarsynt så at lukta hadde sammenheng med han som bygget huset og døde før huset var ferdig. Hun kontaktet "ghostbusters" og par andre "gjenferd" forsvant, men ikke han. Det høres litt utrolig ut ja, men andre merket lukta og jeg hørte stemmer (dame). Det var litt uro i huset og som sagt merket andre dette også og en annen så mannen og forklarte hvordan han så ut. Begge fortalte det samme uavhengig av hverandre. Etter noen år solgte jeg huset og tegnet selgerforsikring. Den nye eieren klaget til forsikringselskapet, men jeg kunne ikke fortelle en historie om gjenferd. Det er ikke sikkert det er tilfelle i ditt hus, men en søtlig råtten lukt var det vi opplevde og lukta kom og gikk og var ikke alltid tilstede. Den oppstod uavhengig av hvor godt det var luftet, også på sommeren med alt av dører og vinduer åpne. Men mer konkret, gamle skap som er umalte trekker til seg mye lukt og lukter gammelt skap. Det eneste som hjelper er å male.
Gjest luri Skrevet 21. juli 2011 #6 Skrevet 21. juli 2011 Vi flyttet i et et slikt type hus i tenårene, bodde der i 1 år. Vi vasket absolutt alt (i hovedsak med salmiakk), tak, vegger, gulv, skap ++. "Huslukta" var vekke etter 1/2 år ca..
Gjest luri Skrevet 21. juli 2011 #7 Skrevet 21. juli 2011 Vi flyttet i et et slikt type hus i tenårene, bodde der i 1 år. Vi vasket absolutt alt (i hovedsak med salmiakk), tak, vegger, gulv, skap ++. "Huslukta" var vekke etter 1/2 år ca..
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2011 #8 Skrevet 21. juli 2011 Absolutt ALT må vaskes med salmiakk. Det kan høres ut som om dere har fuktproblemer. Altså fukt/mugg på bad vaskerom og mest sannsynlig andre rom. Fukt/mugg i kjeller. Ser for meg at der er en del rotne planker/bord som må byttes ut Kontakt fagmann mht fukt/mugg/rotn borkldning. Få også rørene sjekket av fagmann. 1
Luckyme Skrevet 23. juli 2011 #9 Skrevet 23. juli 2011 Et godt kjerringråd jeg kom over, etter at leietager klagde over fukt og dårlig inneklima. Brekk av noen greiner fra einebærbusk og sett ut i blomstervaser rundt omkring. Det er desifiserende og tar opp fukt. Funka som bare det hos oss Er også godt råd mot muggsopp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå