AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Det står at man får støtte fra lånekassen da også, men når får man stipend/lån å sånn da ift når man starter? Jeg mener man starter jo dagen etter man har bestilt studiet ved NKI/NKS, når får man stipend å sånn da da?
softis Skrevet 18. juli 2011 #3 Skrevet 18. juli 2011 Jeg ville starte nettstudie i mai men ble anbefalt av lånekassen å vente til høst da jeg ikke vil bli utbetalt noe bortsett fra skolepenger før til høsten. De har 2 søknads frister (en 15 nov og en 15 mai tror jeg) Et lånekasse år fungerer med månedlig utbetalinger i aug, sept, okt, nov, des (høst termin) og jan, feb, mars, apr, mai (vår termin) og ingen betalinger i jun og jul. Dette gjelder også for nettstudenter. Når du sender inn søknad til lånekassen har de inntil 8 ukers behandlingstid også. Når de har behandlet søknaden din sender de papirene til skolen din, som da kontrollerer at du er registert som student der, også sende videre til deg. Du må da signere gjeldsbrev og sende det tilbake til lånekassen. Du vil da få ut penger ganske snart etter dette. Håper dette har hjulpet litt. Jeg er elendig til å forklare ting:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå