Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har holdt det helt skjult og kom frem etter at strømmen vår plutselig ble stengt. Da måtte han innrømme alt og det er ca. 2 mill i gjeld på kredittkort og forbrukslån, i tillegg til at han har brukt opp alle sparepengene våre (en halv mill). Han gjorde det samme for flere år siden, bare at det da var et mindre beløp. Det ble slutt, men etter ca. ett år ble vi sammen igjen og jeg trodde faktisk han hadde lært.

Vi har hatt god økonomi de siste årene pga gode jobber og har to små barn under 3 år. Jeg aner ikke hvordan jeg skal tenke nå, vil nødig skille meg siden det er to barn involvert.

Er det noen som har opplevd lignende?

Er det håp? Er det noen fremtid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har holdt det helt skjult og kom frem etter at strømmen vår plutselig ble stengt. Da måtte han innrømme alt og det er ca. 2 mill i gjeld på kredittkort og forbrukslån, i tillegg til at han har brukt opp alle sparepengene våre (en halv mill). Han gjorde det samme for flere år siden, bare at det da var et mindre beløp. Det ble slutt, men etter ca. ett år ble vi sammen igjen og jeg trodde faktisk han hadde lært.

Vi har hatt god økonomi de siste årene pga gode jobber og har to små barn under 3 år. Jeg aner ikke hvordan jeg skal tenke nå, vil nødig skille meg siden det er to barn involvert.

Er det noen som har opplevd lignende?

Er det håp? Er det noen fremtid?

Er det sikkert at alt er borte?

Hvis han f.eks har satset på girede boliger i Sverige, så har aksjene falt tragisk mye , men jeg gjetter at de kommer fort opp igjen , på det tunge giret. (Med girede mener jeg boliger med lån på, slik at aksjene egentlig bare er toppfinansieringa).

Skrevet

Oi,oi.. Tenk litt over at han har et problem med dette. Det er kanskje lettere å gå fra ham nå, og et bør du kanskje FOR barnas del. Han roter vekk,ikke bare dine penger,men deres trygghet.. Fins det noe slikt som en økonomisk rådgiver i banken din/kommunen din?

• Liker 3
Skrevet

Med tanke på at det er barn inne i bildet så bør du være den som er fornuftig av dere, og det å være fornuftig her innebærer å ta ut skillsmisse.

Denne mannen er kapabel til å kjøre hele familien på båten, og å sørge for at du og ungene ender opp raka fant. Vil du virkelig risikere det? Ettersom dere er gift så står du i fare for å bli med i det økonomiske dragsuget han har skapt.

• Liker 5
Skrevet

Med tanke på at det er barn inne i bildet så bør du være den som er fornuftig av dere, og det å være fornuftig her innebærer å ta ut skillsmisse.

Denne mannen er kapabel til å kjøre hele familien på båten, og å sørge for at du og ungene ender opp raka fant. Vil du virkelig risikere det? Ettersom dere er gift så står du i fare for å bli med i det økonomiske dragsuget han har skapt.

Kanskje du skal snakke med en advokat. Kanskje du bør skille deg for å skjerme din økonomi, men du kan jo ha gubben som samboer i stedet da. Dette kan jeg ikke, det er bare tanker. Advokatene kan dette, og kanskje også krisesenterene.

Skrevet

Kanskje du skal snakke med en advokat. Kanskje du bør skille deg for å skjerme din økonomi, men du kan jo ha gubben som samboer i stedet da. Dette kan jeg ikke, det er bare tanker. Advokatene kan dette, og kanskje også krisesenterene.

Tar man ut skillsmisse så må man gjennom en separasjonsperiode på et år først. I denne perioden så kan man ikke bo i samme bolig.

• Liker 1
Skrevet

Krisesenteret er for voldsutsatte kvinner, ikke for pårørende av avhengighet(rus/gambling/investering etc).

Bare sånn btw.

TS;

Jeg hadde skilt meg nettopp av den grunn at dere har små barn sammen.

Dersom dere skulle finne sammen igjen vil det iallefall skjerme deg og barna i fremtiden....

Har han en sterk avhengighet - og trenger hjelp. Du bør som andre her sier ta kontakt med advokat for å få vite hvordan du kan minimere den økonomiske belastningen for deg(men om dere ikke har særeie etc kan dette jo bli en tøff sak.)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta ut skillsmisse, ta med deg barna og forlat ham.

• Liker 1
Gjest Mann_26
Skrevet

Hva i helvette da!? Aksjer trenger ikke være noen dum ting, men poenget handler jo ikke aksjene overhodet. Poenget er at du ikke visste om det. Spiller ingen rolle hva det er snakk om, dere skal være sammen om alt. Og når han holder ting skjult, da er det et seriøst problem. Jeg er mann selv, men mener at dette er selve grunnlaget for et forhold. Man skal stå sammen. Hjelpe meg, jeg hadde reist. Uten tvil.

Gjest Gjest
Skrevet

Skal man le eller gråte. Men det sanne kommer fram hos noen kvinner. Elsker du mannen eller ikke, hvorfor giftet du deg. Var det pga.av penger? Det virker nesten slik.

Er dette skillsmissegrunn? Skilles pga.økonimske problemer med den du elsker?

Ja ja er jeg håpløs...................eller er det tråden som er?

AnonymBruker
Skrevet

Skal man le eller gråte. Men det sanne kommer fram hos noen kvinner. Elsker du mannen eller ikke, hvorfor giftet du deg. Var det pga.av penger? Det virker nesten slik.

Skjerp deg! Tviler på at ts bryr seg om mannen er rik eller fattig, poenget her er at han har ført henne og hele familien bak lyset. Det er ikke og vil aldri bli ok.

• Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

Skjerp deg! Tviler på at ts bryr seg om mannen er rik eller fattig, poenget her er at han har ført henne og hele familien bak lyset. Det er ikke og vil aldri bli ok.

Er ikke det som er poenget, skal en skilles for slike ting? Han holder på med aksjer,da går en på smeller. Det visste hun, kan derfor ikke ah lurt henne.

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det som er poenget, skal en skilles for slike ting? Han holder på med aksjer,da går en på smeller. Det visste hun, kan derfor ikke ah lurt henne.

Hun skriver jo vitterlig at han har holdt det skjult.

• Liker 3
Skrevet

Slik jeg forstår TS så hadde han rotet bort pengene deres en gang før, og hun trodde han hadde lært etter at forholdet deres røyk da. Nå har han gjort det en gang til, i tillegg til å pådra familien 2 mill i hastegjeld uten å si noe før strømmen ble stengt.

Det å kjøre en fellesøkonomi så rett til helvete som denne mannen har gjort er direkte utilgivelig, og når det er barn inne i bildet blir det enda jævligere. Har man fått barn trenger man økonomisk stabilitet, og det har ikke denne mannen.

Han dro grensa langt først gangen han var økonomisk utro, og når han gjør det igjen så har jeg ingen problemer med å skjønne at folk ønsker skilsmisse.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei hun sier at han har holdt det helt skjult for henne.

Problemet her er at han har ruinert familien bak hennes rygg. Han har gjort at hun er del i hans gigantiske gjeld, han har gjort at arbeidet hun har vært med på i forhold til økonomisk stabilitet er totalt ødelagt. Han har gått bak ryggen hennes og tatt opp store lån og brukt opp alt av DERES felles penger uten å fortelle et ord til henne. han har gitt dem begge en gigantisk FELLES gjeld, i og med at de er gift.

TS: dette er andre gang han har gjrot dette. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å fortsette et ekteskap hvor mannen syntes det var ok å ta sjangser og ruinere hele familien samt sløse vekk MINE penger. Dersom forholdet skal fortsette må i alle fall du være den som har total kontroll voer all økonomi i fremtiden, han må nektes tilgang til nettbank og ikke ha sitt eget visakort etc.

jeg har desverre igen råd i forhold til det økonomiske oppi dette. Dere må umiddelbart ta kotantkt med en bakk for å høre hvordan dere kan løse dette, og hva dette innebærer for deg når det er han som har tatt opp lånene mens dere var gift.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Slik jeg forstår TS så hadde han rotet bort pengene deres en gang før, og hun trodde han hadde lært etter at forholdet deres røyk da. Nå har han gjort det en gang til, i tillegg til å pådra familien 2 mill i hastegjeld uten å si noe før strømmen ble stengt.

Det å kjøre en fellesøkonomi så rett til helvete som denne mannen har gjort er direkte utilgivelig, og når det er barn inne i bildet blir det enda jævligere. Har man fått barn trenger man økonomisk stabilitet, og det har ikke denne mannen.

Han dro grensa langt først gangen han var økonomisk utro, og når han gjør det igjen så har jeg ingen problemer med å skjønne at folk ønsker skilsmisse.

Skal en skilles for dette bor man sammen av praktiske årsaker. Nå er ulempen for stor og det er ikke praktisk lenger, derfor skilles. Hvilken tidsalder lever noen i her på tråden. Har det vært for 40 år siden hadde jeg skjønt det. Denga giftet mange seg va prakiske årsaker. En ville ha barn,familie og samfummet forventet det. Slik er det ikke i dag? tydligvis er det blant noen.

Gjest Stine
Skrevet

Ja, du er håpløs for dette er en god årsak til skilsmisse.

Har du noen gang hørt om økonomisk utroskap og tillitsbrudd på det groveste???

Der det det denne tråden handler om ser du..

• Liker 4
Gjest Gjest
Skrevet

Krisesenter, noen blitt mishandlet, kom nå ned på jorden.

Skrevet

Skal en skilles for dette bor man sammen av praktiske årsaker. Nå er ulempen for stor og det er ikke praktisk lenger, derfor skilles. Hvilken tidsalder lever noen i her på tråden. Har det vært for 40 år siden hadde jeg skjønt det. Denga giftet mange seg va prakiske årsaker. En ville ha barn,familie og samfummet forventet det. Slik er det ikke i dag? tydligvis er det blant noen.

Ulempen er for stor?

Sorry, men jeg vil faktisk våge å påstå at dette er like ille som utroskap. Om ikke værre, for her er det fremtiden til hele familien som står på spill...

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Ulempen er for stor?

Sorry, men jeg vil faktisk våge å påstå at dette er like ille som utroskap. Om ikke værre, for her er det fremtiden til hele familien som står på spill...

Intressant må man si, her snakker man om hva som gjelder. Dette er noe å ta med seg,en lærer hver dag noe nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...