AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #1 Del Skrevet 14. juli 2011 Kan noen anbefale slankepiller som faktisk VIRKER?? For 1 1/2 mnd siden la jeg om kostholdet totalt (delvis lavkarbo og kun sunne ting - ingenting snacks og godteri), begynte og trene, og tok en 2 ukers rensekur, men vekta og målene står på stedet hvil!! Dette er svært fortvilende.. Er ikke direkte overvektig, men ikke så slank som jeg var (uten å være syltynn), så nå vil jeg gjerne ned 6-7 kilo, slik at jeg passer klærne mine igjen... Har DU prøvd noen tabletter du vil anbefale for å hjelpe meg litt på vei..? Pulverkurer eller sulting er uaktuelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #2 Del Skrevet 14. juli 2011 Efedrin funker, men det er ulovlig i norge om jeg ikke tar feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #3 Del Skrevet 14. juli 2011 Piller og andre "fantastiske hjelpemidler" burde være like uaktuelt. Vanlig sunn kost, fornuft og trim er alt som skal til. Og tålmpdighet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #4 Del Skrevet 14. juli 2011 Efedrin funker, men det er ulovlig i norge om jeg ikke tar feil. Og det er jo en klar grunn til det da! Bruker ikke narkotiske midler for å slanke seg vel?!? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fable Skrevet 14. juli 2011 #5 Del Skrevet 14. juli 2011 1 og en halv måned er ikke nødvendigvis lang nok tid til å se forandringer, det kan ta tid. Joda, slankepiller funker, men de er også reseptbelagt. Uansett, når du slutter å ta de kommer du til å gå opp i vekt igjen om du ikke legger om livsstil totalt. Men dette vet du vel sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #6 Del Skrevet 14. juli 2011 Det finnes piller som virker. Men det er to problemer ved disse: 1. de er på resept. 2. de studiene som er gjort av dem viser at de som har brukt dem nesten uten unntak går OPP igjen når de slutter å ta pillene. De få som klarte å holde vekten, måtte (selvfølgelig) ha et stabilt og sunt kosthold, og trening. Med andre ord er du nødt til å finne en kombinasjon av mat og bevegelse som funker for deg før eller senere. Hvorfor ikke gå rett på dette, i stedet for å bruke piller som du risikerer at gir deg en ekstra skuffelse? Hva gikk "rensekuren" din ut på? Kroppen trenger i grunnen ikke rensing - det av stoffer (bl.a. endel tungmetaller) som lagres i kroppen forsvinner IKKE ved slike kurer, det lagrer seg nemlig i fettvevet. dermed må du ned i vekt for å bli kvitt det. Om kuren din var veldig lav på kalorier og næringsstoffer, skal du ikke se bort fra at det kan være noe av grunnen til at du ikke har gått ned. Går kroppen inn i sparemodus kan det ta litt tid å finne tilbake til normal forbrenning. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #7 Del Skrevet 14. juli 2011 alli funket for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 14. juli 2011 #8 Del Skrevet 14. juli 2011 Og for å la noen dra nytte av at Tirkes har en søster som sliter med vekta. Reductil var en slankepille som virket, hemmet apetitt og gjorde deg glad - og gav deg risiki for høyt blodtrykk og slag. Ble forbudt for en god del år tilbake. Som reseptbelagt slankemiddel finnes en ting igjen: Xenical. Xenical inneholder samme virkestoff som Alli på apoteket gjør - bare sterkere dose, orlistat som binder fettet i tarmen og gjør at avføringen din får oljete konsistens om du spiser fet mat. Alli har 18 års aldersgrense, samt at man skal ha BMI på over 28 (? stopp med noen om jeg tar feil) for å få kjøpt det. Med 6-7 kilos overvekt er det neppe noen leger som vil skrive ut Xenical til deg, og ikke sikkert du får kjøpt Alli, og heller ikke sikkert det har stor effekt, da det kun har effekt om man spiser fet mat, ikke om man spiser mye og søtt og høykalori ellers. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Michelle82 Skrevet 14. juli 2011 #9 Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Ingen leger skriver ut slankepiller til noen som bare er 6 kilo over trivselsvekten. Og du må nok vær mer spesifik enn 'jeg spiser sunt og trener' hvis vi skal klare å gi deg råd. Endret 14. juli 2011 av Michelle82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wiggins Skrevet 14. juli 2011 #10 Del Skrevet 14. juli 2011 Kan noen anbefale slankepiller som faktisk VIRKER?? For 1 1/2 mnd siden la jeg om kostholdet totalt (delvis lavkarbo og kun sunne ting - ingenting snacks og godteri), begynte og trene, og tok en 2 ukers rensekur, men vekta og målene står på stedet hvil!! Dette er svært fortvilende.. Er ikke direkte overvektig, men ikke så slank som jeg var (uten å være syltynn), så nå vil jeg gjerne ned 6-7 kilo, slik at jeg passer klærne mine igjen... Har DU prøvd noen tabletter du vil anbefale for å hjelpe meg litt på vei..? Pulverkurer eller sulting er uaktuelt... "Rensekuren" som du tok kan ha vært en årsak til at du sliter med å gå ned. Jeg skriver "rense", fordi en slik kur ikke renser noe som helst som kroppen ikke klarer å kvitte seg med ellers. Kroppen kvitter seg med avfallsstoffer uansett, men det er klart at hvis man kutter ut kaffe, alkohol, rent sukker og annet som definitivt ikke er bra, så føler man seg bedre og kan fort tro at man blir "renset". Jeg vet ikke hva slags "rensekur" du gikk på, men de fleste "rensekurer" er rene sultekurer, og da mister man en del muskelmasse. Dermed blir hvileforbrenningen dårligere, og man legger lett på seg en del fett når kuren er ferdig. Du skriver at du har begynt å trene, hva består det i? Det viktigste er å være i aktivitet hver dag, ikke å trene hardt to dager i uka. Hvor mye aktivitet er du i på en gjennomsnittsdag? Det ENESTE som gir varig virkning på vekta er et sunt kosthold kombinert med mye mosjon og nok søvn. For lite søvn gjør at man har lettere for å legge på seg og vanskeligere for å gå ned i vekt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullepia Skrevet 14. juli 2011 #11 Del Skrevet 14. juli 2011 Kan noen anbefale slankepiller som faktisk VIRKER?? For 1 1/2 mnd siden la jeg om kostholdet totalt (delvis lavkarbo og kun sunne ting - ingenting snacks og godteri), begynte og trene, og tok en 2 ukers rensekur, men vekta og målene står på stedet hvil!! For det første er det vanskelig å skjønne hva du mener når du skriver "delvis lavkarbo og kun sunne ting". Du forteller heller ingenting om treningsmetode, -hyppighet eller -intensitet. Uten denne informasjonen er det ingen som kan fortelle deg hvorfor vekt og mål ikke endrer seg. Dette er svært fortvilende.. Er ikke direkte overvektig, men ikke så slank som jeg var (uten å være syltynn), så nå vil jeg gjerne ned 6-7 kilo, slik at jeg passer klærne mine igjen... Har DU prøvd noen tabletter du vil anbefale for å hjelpe meg litt på vei..? Pulverkurer eller sulting er uaktuelt... Tabletter er like dustete som pulverkurer og sulting, det er en metode som kan føre til at kroppen blir ødelagt (i motsetning til trening og sunt kosthold som bygger opp kroppen), i tillegg til at tabletter ikke gir varig vektnedgang (man legger på seg når man slutter på dem). Man skal ha alvorlige problemer med vekt for å skulle gå på piller, og det har ikke du. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2011 #12 Del Skrevet 2. august 2011 Som reseptbelagt slankemiddel finnes en ting igjen: Xenical. Xenical inneholder samme virkestoff som Alli på apoteket gjør - bare sterkere dose, orlistat som binder fettet i tarmen og gjør at avføringen din får oljete konsistens om du spiser fet mat. Alli har 18 års aldersgrense, samt at man skal ha BMI på over 28 (? stopp med noen om jeg tar feil) for å få kjøpt det. Det står riktignok på alli pakken at man skal ha en BMI på over 28 for å bruke den, men ingen apotek jeg har vært innom har stilt spørsmål ved min BMI da jeg kjøpte. Den selges respetfritt, så sikkert derfor. Kan også bestille på nettet (apotek og finn.no). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophie-Ann Skrevet 28. september 2012 #13 Del Skrevet 28. september 2012 Tråden er ryddet for ulovlig innhold Sophie-Ann, mod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 28. september 2012 #14 Del Skrevet 28. september 2012 Drikk no-xplode før trening. Skal love deg det får fart på sakene, både forbrenning og energi Finnes ikke slankepiller og mirakelkurer som funker, kun trening og kosthold som gjelder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vena Cava Skrevet 28. september 2012 #15 Del Skrevet 28. september 2012 Piller og andre "fantastiske hjelpemidler" burde være like uaktuelt. Vanlig sunn kost, fornuft og trim er alt som skal til. Og tålmpdighet. AMEN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 30. september 2012 #16 Del Skrevet 30. september 2012 Hold deg unna piller som hindrer fettopptak. Fett er viktig for deg og det eneste fettet som bør direkte begrenses er transfett og oljer med høyt innhold av flerumettedefettsyrer. Piller har høyst en midlertidig effekt og det eneste som gir god effekt er dem som er eller påvirker hormoner. Slike piller er enten reseptbelagt eller ulovlige å omsette. Trening er viktig for helsen, men ikke for vektnedgang. Det kan dog skape en slags stemning eller forhold for å leve sunnere, samtidig som det gir større insulinsensitivitet. Selve energien brukt er ikke allverden med mindre du er i god form og tåler et høyt volum. Du bør likevel inkludere trening i en ny livsstil siden det er langt flere fordeler enn ulemper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anon Skrevet 30. september 2012 #17 Del Skrevet 30. september 2012 Drikk no-xplode før trening. Skal love deg det får fart på sakene, både forbrenning og energi Finnes ikke slankepiller og mirakelkurer som funker, kun trening og kosthold som gjelder Nå ble jeg nysgjerrig. Hva er no-xplode? Hvilken virkning har det? Hvor får man kjøpt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 30. september 2012 #18 Del Skrevet 30. september 2012 Nå ble jeg nysgjerrig. Hva er no-xplode? Hvilken virkning har det? Hvor får man kjøpt det? No-xplode er en "shake" som man tar før trening for å få rask og mye energi, samt at man blir veldig fokusert. Det får virkelig fart på systemet! Body4you er det eneste distributøren som har dette produktet i Norge, du kan lese mer om det på deres sider her: http://www.body4you.no/produkt/ekstrem-produkter/n.o.-xplode Personlig synes jeg det er fantastisk! Får en mye bedre treningsøkt etter inntak av no-xplode! Løfter tyngre og mer effektivt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anon Skrevet 30. september 2012 #19 Del Skrevet 30. september 2012 No-xplode er en "shake" som man tar før trening for å få rask og mye energi, samt at man blir veldig fokusert. Det får virkelig fart på systemet! Body4you er det eneste distributøren som har dette produktet i Norge, du kan lese mer om det på deres sider her: http://www.body4you....ter/n.o.-xplode Personlig synes jeg det er fantastisk! Får en mye bedre treningsøkt etter inntak av no-xplode! Løfter tyngre og mer effektivt! Oooh, kanskje jeg skal kjøpe det! Hvilken smak anbefaler du? (: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 30. september 2012 #20 Del Skrevet 30. september 2012 Oooh, kanskje jeg skal kjøpe det! Hvilken smak anbefaler du? (: Ja, det er ikke dumt å prøve altså! (bare vær forberedt på at jeg ikke tuller når jeg sier det får fart på systemet, du må foberede deg på å måtte løpe på toalettet for å gjøre nr2 både 1 og 2 ganger ila første halvtimen etter du har tatt det ) Ta lemonade eller fruit punch! Har ikke smakt den selv, men folk sier vannmelon er fæl :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå