Gå til innhold

Navn

Anbefalte innlegg

Gjest Shine84
Skrevet

Jeg har nå fem dager igjen til termin (19 juli), og vi har enda ikke helt bestemt oss for navn til gutten vår. Ønsker veldig å ha dette klart til han kommer..

Noen alternativer vi har nå er:

Theo Nathaniel

Adrian Emanuel

Samuel

Leon Emanuel

Hva synes dere? Noen forslag?

Vi tenker også på å ikke ha dobbeltnavn, bare Emanuel eller Nataniel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns alle navnene du nevner her er helt grusomme og hva jeg anser som nymotens dalle-navn, ihvertfall de sammensetningene du nevner. Samuel derimot, er et veldig fint navn, så gå for det.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes for det første at enkeltnavn er finest, er det som blir brukt likevel som regel. For det andre så synes jeg navn som Emanuel, Nathaniel og Samuel er tunge. Leon og Theo er blitt fryktelig vanlige, av mine 200 venner på facebook er det vel blitt en 2-3 mødre som har kalt barna det i løpet av det siste året. Ikke meningen å være negativ altså!

Men Adrian, det synes jeg er kjempefint :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kaller folk gamle navn fra bibelsk tid for nymotens dallenavn? Jeg likte Samuel best. Og jeg ser at den obligatoriske liker ikke dobbeltnavn-meldingen allerede har kommet, det slår aldri feil. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor kaller folk gamle navn fra bibelsk tid for nymotens dallenavn? Jeg likte Samuel best. Og jeg ser at den obligatoriske liker ikke dobbeltnavn-meldingen allerede har kommet, det slår aldri feil. :fnise:

Nå er ikke jeg så veldig inn i bibelen, men...er det ikke bare Samuel som er bibelsk navn her? :klo:

Skrevet

For å være ærlig, så synes jeg du skal kaste det arket og begynne forfra. Men hvis du insisterer på ett av de navnene, så synes jeg du skal velge Adrian eller Leon. Ikke dobbeltnavn.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Nå er ikke jeg så veldig inn i bibelen, men...er det ikke bare Samuel som er bibelsk navn her? :klo:

Nathaniel og Emanuel er også bibelske navn, ellers så er jeg like blank som deg :P

Jeg synes Adrian er veldig pent navn, men jeg liker det best alene :)

Skrevet

Nathaniel og Emanuel er også bibelske navn, ellers så er jeg like blank som deg :P

Jeg synes Adrian er veldig pent navn, men jeg liker det best alene :)

Å..men likevel, jeg syns ikke dette er fine navn til norske gutter, men det er likevel min smak :)

(Adrian er forøvrig OK, men jeg heier på Samuel :)

AnonymBruker
Skrevet

Adrian

Samuel

Leon

ingen dobbeltnavn og hvertfall ikke Nathaniel

Skrevet

Adrian er det eneste navnet i den listen du i det heletatt bør vudere.. De andre var skrekkelige!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nå fem dager igjen til termin (19 juli), og vi har enda ikke helt bestemt oss for navn til gutten vår. Ønsker veldig å ha dette klart til han kommer..

Noen alternativer vi har nå er:

Theo Nathaniel

Adrian Emanuel

Samuel

Leon Emanuel

Hva synes dere? Noen forslag?

Vi tenker også på å ikke ha dobbeltnavn, bare Emanuel eller Nataniel..

Adrian, Theo eller Samuel. Åleine.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Synes alle disse navnene var forferdelig tunge. Barnet skal vel lære å si navnet sitt før det blir konfirmant, og ikke minst skrive det.

Jeg likte egentlig ingen av navnene, men de jeg mislikte minst er Samuel og Theo.

Skrevet

Jeg liker dobbeltnavn, og alle navnene du ramset opp, når jeg ser bort fra assossiasjoner.

Men kombinasjonene dine var tunge, og vil dessverre bli omtalt som "whitetrash-navn" pga andre "bimbo-mødre" som har ødelagt de flotte navnene.

Av de du listet opp likte jeg Theo Nathaniel best, sett bort ifra det mentale bildet jeg får opp av platinablonde, udannede alenemødre med skrålestemme.

Gjest Tirkes
Skrevet

Synes Adrian, Nathaniel og Samuel var finest. I den rekkefølgen. :)

AnonymBruker
Skrevet

velg et navn så folk slipper å si etternavnet til ungen din når han blir eldre. er ille når du nevner f.eks. "han Lars" også spør resten "hvem Lars" fordi det er 100 stk som allerede heter det i sirkelen av kjente og da må man gå for etternavn.

Skrevet

velg et navn så folk slipper å si etternavnet til ungen din når han blir eldre. er ille når du nevner f.eks. "han Lars" også spør resten "hvem Lars" fordi det er 100 stk som allerede heter det i sirkelen av kjente og da må man gå for etternavn.

Hvis du skal unngå dette tror jeg det er lurere å kalle barnet Lars enn Theo, Leon eller Nathaniel.

• Liker 1
Gjest henriett3
Skrevet

Synes at Adrian er kjempefint jeg! Men viss jeg skulle fått barn, hadde navnet blitt Karl Kristian, Karl Inge eller Jonas :gjeiper:

Skrevet

Samuel var faktisk ganske stilig :D Adrian forsåvidt også. Navn som ikke er blitt tatt noe særlig i bruk de siste årene, men er virkelig brukbare selvom :)

Skrevet

Jeg er så glad i lillebroren min sitt navn, han heter Ben. Det er så kort og likevel pent.

Gjest Shine84
Skrevet

Jeg er så glad i lillebroren min sitt navn, han heter Ben. Det er så kort og likevel pent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...