Gå til innhold

P-piller og mensentrasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på p-pillen av merke mercilon, den med sukkerpiller(som gjør at du får mensentrasjon)

Men det jeg lurte på er; Jeg har hoppet over disse sukkerpillene en god stund fordi jeg er seksuelt aktiv og vil da helst ikke ha mensen, jeg har gått på disse siden januar og har tatt sukkerpillene en gang, er det lurt og hoppe over mensen så ofte som jeg gjør?

Kan det få konsekvenser?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fable
Skrevet

Sukkerpillene gir deg ikke mensen, det er mangel på p-pillene som gir deg mensen.

Sukkerpillene er der bare så du holder rutinen på å ta piller.

Så lenge du ikke får blødninger i hytt og pine, så er det ikke noe problem å hoppe over mensen =)

Skrevet

Jeg hadde samme pillene. Jeg gikk uten mensen kjempe lenge, men det endte med at det kom en blødning som varte like lenge som vanlig mensen. Det som var dumt var at det kom helt uten forvarsel... Også fikk jeg småblødninger hele tiden. Alt ble bare rot. Men legen sa jeg kunne gjøre det grunnet store mens. smerter. Men hun sa også at hvis du brukte det over lang tid kunne du bli beinskjør da du ble eldre. :fy_fy:

Skrevet

Tusen takk for svar! :D

Skrevet

Jeg hopper alltid over mensen. Fikk beskjed av helsesøstra at det var greit å gjøre det. Grunnen var atnår man går på p-piller får man ikke eggløsning, og dermed ikke ordentlig mens. Ingen forskninger viser at man må ha denne blødningen. Så, jeg står over : -)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...