AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Gjett på E!!! Jeg blir så oppgitt av å se så mange skrive "værste", "kværne", "hærregud", "gjærne", "hjærne", osv. Det gjør litt vondt i øynene mine hver gang jeg leser dette. Kan dere ikke heller gjette at ærlig staves "erlig"? 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 ENIG!!! Og så de som skriver sakt istedet for sagt. Huff jeg gremmes
Gjest Ludovie Skrevet 14. juli 2011 #3 Skrevet 14. juli 2011 Gjett på E!!! Tja, jeg synes ikke at "veske" for "væske", eller "vert" for "vært" er noe bedre. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #4 Skrevet 14. juli 2011 Så sant! Disse e/æ feilene er irritende, og det samme kan sies om alle å/og feilene.
Gjest Kathpus Skrevet 14. juli 2011 #5 Skrevet 14. juli 2011 Kan man ikke bare Google et ord om man er usikker?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #6 Skrevet 17. juli 2011 Jeg tror ofte slikt skjer i ren refleks eller hva det heter. Man sitter jo å trykker på et tastatur og sier kanskje ordet til seg selv. Mange har jo forskjellige dialekter. Har selv bommet noen ganher, men gjør det jo aldroi fior hånd
Tears.of.the.Sun Skrevet 17. juli 2011 #7 Skrevet 17. juli 2011 Hvis man forstår sammenhengen av setningen, hva er (ær) problemet? 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #8 Skrevet 17. juli 2011 Hvis man forstår sammenhengen av setningen, hva er (ær) problemet? Menærr ud att de ær hellt græit og skirvve såån? du sjønnær jo uanset va jæi menær. 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 17. juli 2011 #9 Skrevet 17. juli 2011 Menærr ud att de ær hellt græit og skirvve såån? du sjønnær jo uanset va jæi menær. Ja? Det er selvfølgelig leit for deg at noen velger å overse innlegget ditt fordi de ikke gidder å lese masse feilstavelser, men for min del er det ett fett. Jeg leser det, jeg forstår det, jeg svarer om jeg har noe å si.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2011 #10 Skrevet 17. juli 2011 Ja? Det er selvfølgelig leit for deg at noen velger å overse innlegget ditt fordi de ikke gidder å lese masse feilstavelser, men for min del er det ett fett. Jeg leser det, jeg forstår det, jeg svarer om jeg har noe å si. Men her på språkforumet bør det være greit å oppfordre til å skrive korrekt. 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 17. juli 2011 #11 Skrevet 17. juli 2011 Men her på språkforumet bør det være greit å oppfordre til å skrive korrekt. Jaja for all del. Så lenge de som skal korrigere andre gjør det på språkforumet og ikke i alle andre tråder er jeg fornøyd.
Orsi Skrevet 4. august 2011 #12 Skrevet 4. august 2011 Jeg har vært i Norge i tre uker, så jeg kan ikke snakke bra norsk.. For meg er det vanskelig å høre forskjellen på e og æ. ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå