Gå til innhold

Olje verandagulv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før vinteren setter inn må vi olje verandagulvet. Tenkte å bruke oljedekkbeis. Saken er at skal det bli gjort tror jeg at jeg må gjøre det der siste ukene dør fødsel, når permisjonen har starta og vi er ferdig med alt det andre vi pusser opp. Noen som har prøvd å gjøre det med rulle og stang?

Om det går ann å gjøre det slik ser jeg for meg at det er egn enkel jobb, selv for ei høygravid dame... :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hei

jeg beiset verandagulvet med pensel, det gikk kjempefort, men som gravid kan det kanskje være greit med rulle for å unngå å bøye seg så mye ja. Det går også veldig fort, ikke noe problem med rulle og stang. Husk bare å dekke til ting som du ikke vil ha olje/beis på hvis du har noe i nærheten da en rulle spruter litt og oppover vegger..

Ellers lykke til:)

Skrevet

Olje og stang er superenkelt! Bruk gjerne ei blomsterkasse eller lignende å ha olja i, så slipper du å fylle på så ofte!

Gjest padawan
Skrevet

hvorfor skal dere bruke oljedekkbeis egentlig? det ser jo ut som maling og er ikek så veldig slitesterkt.

Skrevet

Jeg hadde ikke brukt oljedekkbeis på terassen, men terassebeis. Oljedekkbeis er det man har på husveggene og er ikke beregnet på den type slitasje som et gulv utsettes for.

Poenget med en terassebeis/terasseolje er å trekke inn i treet slik at det ikke blir hinne på planken. Da gir det farge og beskyttelse, men bli ikke like raskt slitt.

Skrevet

Jeg beiset terrassegulvet med rull og stang i sommer, man må hjelpe til litt med pensel på kantene + i hjørnene, men ellers er det ingen grunn til å ligge på knærne når man holder på med dette. Jeg vil heller ikke anbefale deg oljedekkbeis, hvis du har impregnerte bord som utg pkt kan du for det første risikere at det flasser, det vil være veldig synlig hvor gulvet slites mest - og hvis resultatet ikke blir bra, kan du ikke "gå tilbake" og bruke terrassebeis etterpå - da må du fortsette med dekkbeisen, evt male.

lykke til :-)

Skrevet (endret)

Trodde det hette oljedekkbeis jeg... Hehe... Menn jeg har kikka på noe som er til veranda, som alle malebutikkene har reklame for, med ett strøk er nok..

Flott man kan bruke rulle hvertfall, tror ikke verandaene våre overlever enda en vinter med så slitt overflate...

Endret av kirstiJ
Gjest padawan
Skrevet

Jeg har skrevet en guide til maling på diskusjon.no. det er en del informasjon å lese igjennom men der står iallefall forskjellen på de forskjellige malingstypene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...