Gå til innhold

Singellivet, dating etc.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Dette temaet er sikkert blitt tatt opp utallige ganger før, but here we go again..

Jeg ble singel for noen måneder siden, og jeg er rett og slett ikke vant til dette livet! Føler meg ikke klar for noe nytt forhold enda, men samtidig vil jeg jo gjerne bli kjent med nye mennesker. Kan jo ikke bare sitte hjemme og sture for alltid! La oss si at jeg møter en hyggelig gutt på fest, og han spør om nummeret mitt. Kan jeg gi ham det, selv om jeg vet jeg ikke vil bli romantisk involvert med han? Er så redd for å gi folk falske forhåpninger! Har opplevd et par ganger at vedkommende har blitt skikkelig sur når han finner ut at jeg ikke er interessert i noe mer. Føler liksom at alle bekjentskaper av det motsatte kjønn kun har som formål å finne ut om jeg er en potensiell kjæreste (evt. et potensiellt ligg..). Det må da gå an å bli kjent med folk for å bli venner, også??

Akkurat nå har jeg møtt en gutt som jeg har utrolig mye til felles med, og vi sender litt meldinger nå. Jeg vet med meg selv at jeg ikke er interessert i han på romantisk vis (skulle egentlig ønske jeg var det, men sånn er det bare), men vi har så mange av de samme interessene at jeg ikke kan unngå å snakke med han, vil gjerne møte han igjen. Igjen er jeg så redd for å gi han falske forhåpninger! Hva er egentlig kjørereglene her? Er det riktig av meg å møte han hvis han f.eks. spør om jeg vil finne på noe? Skjønner jo at det ikke finnes noen fasit, men hadde vært fint å høre hva dere andre tenker om temaet!

Hilsen forvirret 89-modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat vært i slike situasjoner selv. Det er virkelig som å bli kastet ut i den store skumle verden. Man er jo ikke akkurat vant til å håndtere slike situasjoner, som nysingel etter mange år og ikke på utkikk. Men man kan ikke sitte inne og sture heller.

Men når alt kommer til alt har jeg ikke et fasitsvar, beklager.

Eneste jeg kan komme med er støtte! Beklager...

Men, jeg ble veldig lei av å sitte og ruge på disse tingene og kastet meg vel etterhvert ut i alt sammen. Men det tok tid og det krevde egentlig at jeg trødde litt for fort.

Jeg var ganske sårbar og forvirret i den perioden der, og holdt ut med å være ærlig når jeg fikk god kontakt med noen. Jeg er enda ikke ute etter et forhold, er enda litt usikker på tilværelsen som singel.. Men er litt bedre rustet, og litt mer avslappet!

Så..å ta ting avslappet hjalp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thefainter

Har du lyst til å møte han, så har du lov til det. Det er bare du som vet hva som er riktig for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette temaet er sikkert blitt tatt opp utallige ganger før, but here we go again..

Jeg ble singel for noen måneder siden, og jeg er rett og slett ikke vant til dette livet! Føler meg ikke klar for noe nytt forhold enda, men samtidig vil jeg jo gjerne bli kjent med nye mennesker. Kan jo ikke bare sitte hjemme og sture for alltid! La oss si at jeg møter en hyggelig gutt på fest, og han spør om nummeret mitt. Kan jeg gi ham det, selv om jeg vet jeg ikke vil bli romantisk involvert med han? Er så redd for å gi folk falske forhåpninger! Har opplevd et par ganger at vedkommende har blitt skikkelig sur når han finner ut at jeg ikke er interessert i noe mer. Føler liksom at alle bekjentskaper av det motsatte kjønn kun har som formål å finne ut om jeg er en potensiell kjæreste (evt. et potensiellt ligg..). Det må da gå an å bli kjent med folk for å bli venner, også??

Akkurat nå har jeg møtt en gutt som jeg har utrolig mye til felles med, og vi sender litt meldinger nå. Jeg vet med meg selv at jeg ikke er interessert i han på romantisk vis (skulle egentlig ønske jeg var det, men sånn er det bare), men vi har så mange av de samme interessene at jeg ikke kan unngå å snakke med han, vil gjerne møte han igjen. Igjen er jeg så redd for å gi han falske forhåpninger! Hva er egentlig kjørereglene her? Er det riktig av meg å møte han hvis han f.eks. spør om jeg vil finne på noe? Skjønner jo at det ikke finnes noen fasit, men hadde vært fint å høre hva dere andre tenker om temaet!

Hilsen forvirret 89-modell

Konsentrer deg om å finne gode venninner.

Det er det beste rådet du kan ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Konsentrer deg om å finne gode venninner.

Det er det beste rådet du kan ta.

Beste råd om hun er i din aldersgruppe og ønsker i fremtiden å møte en mann med lignende verdier som deg.

Om hun er mellom 20-35 er det ikke det beste rådet. Da har trådstarter mer fordel av, sett i lys av dagens kultur og normer innen den alderen, dra fordel av venner av begge kjønn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som singel er det viktig å ha et sosialt nettverk å bygge på. Venner av motsatt kjønn kan dra deg inn i en verden du ellers ikke hadde hatt tilgang til. Du skal derfor ALDRI være redd for å "bare" bygge vennskap. Men vær åpen om det. Si du bare er klar for vennskap akkurat nå. Og inviter han inn i ditt sosiale nettverk, så er du også fort inne i hans.. Vinn vinn..

BTW, gutter VET at et telefonnummer på byn/ fest ikke betyr noe som helst.. En skal levere masse etter å ha fått et telefonnummer før det kommer romantikk inn i bildet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste råd om hun er i din aldersgruppe og ønsker i fremtiden å møte en mann med lignende verdier som deg.

Om hun er mellom 20-35 er det ikke det beste rådet. Da har trådstarter mer fordel av, sett i lys av dagens kultur og normer innen den alderen, dra fordel av venner av begge kjønn.

Du har ikke fått med deg de andre innleggene ifra yngre folk her som forteller hvor vanskelig dette området er?

Såkalte vennskap imellom folk av ulike kjønn har alltid vært komplisert og vanskelig, og er det fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har ikke fått med deg de andre innleggene ifra yngre folk her som forteller hvor vanskelig dette området er?

Såkalte vennskap imellom folk av ulike kjønn har alltid vært komplisert og vanskelig, og er det fortsatt.

Selvsagt.

Likevel er den vestlige verden, spesielt Norge, i så enormt stor og rask utvikling innen kjønn og roller.

Hvis man som kvinne utelukkende kun har venniner- uten mulighet til inspill, vinkling og råd fra det motsatte kjønn- og spesielt da i sjekke/dateprosess stiller man svakere til å fatte logisk hva ståa er.

Nettop på grunn av råd fra mine kompiser har jeg lært enormt mye nyttig.

En jente med kun jentevenner kan også ende opp med å bli ensidig erfaring og interesse messig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt.

Likevel er den vestlige verden, spesielt Norge, i så enormt stor og rask utvikling innen kjønn og roller.

Og hva oppnår vi egentlig med det? Stort sett at folk blir forvirrede og ikke lenger vet sin rolle, tenker jeg.

Jo flere valg man har, desto vanskeligere blir det å velge.

Hvis man som kvinne utelukkende kun har venniner- uten mulighet til inspill, vinkling og råd fra det motsatte kjønn- og spesielt da i sjekke/dateprosess stiller man svakere til å fatte logisk hva ståa er.

Nettop på grunn av råd fra mine kompiser har jeg lært enormt mye nyttig.

En jente med kun jentevenner kan også ende opp med å bli ensidig erfaring og interesse messig.

Innspill ifra det annet kjønn skal man helst få ifra sin far eller mor.

Deretter ifra sin partner.

Problemet nå er imidlertid at menneskelige relasjoner er så ustabile.

Jeg ser forøvrig heller ingenting galt i at jenter hovedsaklig har jenteinteresser, og at gutter har gutteinteresser.

Kan du forklare meg hvorfor vi på død-og-liv skal være så like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...