Gjest Impreza Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Er det noe galt tror dere? Eller er det normalt? Dette er bare en sommerjobb jeg har, kan det være derfor? Vet ikke om jeg skal tørre å ringe sjefen å spørre heller siden jeg er hjemme fra jobb i dag pga at jeg var syk når jeg våknet i dag
Gjest Swipper Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Jeg har aldri opplevd det. Pleier som regel å få lønnen et par dager tidligere enn lønningsdato. Litt usikker på om du skal spørre om det i dag hvis du er hjemme og syk. Jeg hadde hvertfall ikke gjort det. Føler liksom at sjefen tror jeg er hjemme for å shoppe da om jeg hadde mast etter penger i tillegg til å være borte fra jobb, selv om jeg faktisk er syk. Kanskje du burde vente til i morgen?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #3 Skrevet 14. juli 2011 hvis du jobber i kommunen kan det ta tomåneder før du får lønn.
Lissom Skrevet 14. juli 2011 #5 Skrevet 14. juli 2011 Sjefen din har jo ikke noe med hva du skal selvom du er syk. Selvom du sjekker konto, betyr ikke det at du skal shoppe. Regninger skal også betales! Jeg hadde ringt og hørt. 1
Gjest Swipper Skrevet 14. juli 2011 #6 Skrevet 14. juli 2011 Men har du jobbet der lenge? Man får jo som regel lønnen på etterskudd så om du ikke jobbet i juni så har du ikke noe penger du skulle fått nå. Det står ikke i avtalen om at du skulle få utbetalt alt på en gang når du er ferdig da?
Gjest Impreza Skrevet 14. juli 2011 #7 Skrevet 14. juli 2011 jeg begynte der i slutten av juni. Det står ikke noe om det i avtalen nei.
Gjest Swipper Skrevet 14. juli 2011 #8 Skrevet 14. juli 2011 Da kan det hende du bør spørre sjefen, men som sagt så hadde jeg ikke gjort det akkurat i dag, men ventet til i morgen om du skal på jobb da.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #9 Skrevet 14. juli 2011 Staten utbetalte på mandag. Da er det en annen grunn til at du ikke har fått. Syns du burde spørre leder.
Tussilago_2 Skrevet 14. juli 2011 #10 Skrevet 14. juli 2011 hvis du begynte i slutten av juni, er de ikke sikkert de rakk det til lønningen... Hos oss skal timelister (og skattekort) være levert innen 20 for å få lønn 12 måneden etter... Om dette er årsaken, går det ann å høre om muligheten for et forskudd om du trenger pengene nå...
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #11 Skrevet 14. juli 2011 jeg begynte der i slutten av juni. Det står ikke noe om det i avtalen nei. På min statlie 12. juli-lønnsslipp får jeg lønn for til og med 26. juni (jobber helger). Hvis du begynte 20. burde du fått for en uke, hvis du begynte 27. gir det mening at du ikke har fått noe. Lønnskjøring hos oss skjer vanligvis rundt 25-28, så det som kommer etter får man ikke på lønna. De fleste sommervikarer får mest lønn 12. august og 12. september. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #12 Skrevet 14. juli 2011 Staten utbetalte på mandag. Da er det en annen grunn til at du ikke har fått. Syns du burde spørre leder. Det virker mer som hun begynte for sent for å få lønn. Uansett bør disse datoene være tilgjengelige. Vi har god oversikt på intranett over når timelister må være sendt inn og når de blir kjørt og når rapporter er tilgjengelige.
Gjest Impreza Skrevet 14. juli 2011 #13 Skrevet 14. juli 2011 Ok, da vet jeg det! Jeg begynte nemlig den 27. Da får jeg vel høre om det fins muligheter for å få forskudd istedet..
The Duchess Skrevet 14. juli 2011 #14 Skrevet 14. juli 2011 Du får sikkert forskudd på lønnen din ja. Det bruker de nye hos oss (statlig) å få om de ber om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå