Gjest Ruth! Skrevet 19. november 2003 #1 Skrevet 19. november 2003 Jeg synes det er så mange som klager på sin partner. Hvorfor gjør vi det? Er vi perfekte selv? Har vi ikke speil? Jeg mener ikke bare her på KG - men generellt. Hvorfor kan vi ikke sette mer pris på at vi har en partner, har noen å være glade i - og som er glade i "meg", noen å dele livet med. Jada - jeg vet mange i parforhold ikke har det enkelt............. men hvorfor blir du i det forholdet da? Hvorfor går du ikke? Hvorfor tar du ikke problemene opp med din partner? Kanskje du ikke har det så verst allikevel - der du er? :-? Hvorfor ønskes vi oss heller til "den andre siden - der gresset er grønnere"? Nei -gutter og jenter - Vi er selv ansvarlige for våre liv - og det kun oss selv som kan gjøre noe med det................ som kan leve vårt liv! Lykke til alle sammen! 8)
Gjest care Skrevet 19. november 2003 #2 Skrevet 19. november 2003 Nei -gutter og jenter - Vi er selv ansvarlige for våre liv - og det kun oss selv som kan gjøre noe med det................ som kan leve vårt liv! Lykke til alle sammen! 8) Helt enig. Glimrende innlegg.
nessi Skrevet 19. november 2003 #3 Skrevet 19. november 2003 Helt enig. Glimrende innlegg. :enig_animasjon:
Suzy Skrevet 19. november 2003 #4 Skrevet 19. november 2003 Helt sant selvfølgelig, men det er fort gjort å fokusere på det du vil endre med partneren din framfor det du ikke vil endre... Prøver å ta meg i nakken og glede meg over det jeg har - i det minste fortelle ham at jeg er fryktelig glad i ham så ofte jeg kommer på det, så kan jeg jo håpe på at han holder ut med meg når jeg er sur på ham også...
Gjest Gjesta Skrevet 19. november 2003 #5 Skrevet 19. november 2003 Godt mulig det blir klaget for mye på partnere, men jeg mener nå at det er en del av det å være i et parforhold...At man klager bør jo ikke nødvendigvis være et uttrykk for at man ikke trives i forholdet og vil ut av det - det kan jo faktisk være et uttrykk for at man har en tung tid (noe som faktisk er normalt) og må få ut frusterasjonen... Jeg er kanskje en "klager", jeg vet ikke...Men jeg vet i allefall at jeg jobber for forbedring av ting som ikke er så bra - og utgangspunktet for sånt er jo gjerne at man "beklager" seg. Jeg er glad for at jeg har partneren min, og jeg ville ikke byttet han ut for alt i verden siden han er den beste - men jeg må også si at jeg rett som det er irriterer meg over han/ting han gjør - og omvendt. Og jeg klager til/på han når jeg er misfornøyd. Føler ikke at det er feil, jeg... K
Venus Skrevet 19. november 2003 #6 Skrevet 19. november 2003 Hei. Det var som jeg skulle ha sagt det selv Ruth !!! :blomst_opp: Venus.
Gjest Poirot Skrevet 19. november 2003 #7 Skrevet 19. november 2003 Jeg er uendelig glad i min samboer. Det betyr ikke at han er perfekt, og at jeg kan være skikkelig irritert på han tiltider, eks for dustete uvaner.Må jeg da gå fra han? Nei, for han er det beste jeg har her i verden. Folk elsker barna sine, men det må allikevel kunne være lov å bli skikkelig frustrert og sliten pga nattebråk, omgangssyke eller trassalder. bør man da adoptere bort barna hvis man klager overdette? Ting er ikke svart og hvitt.
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #8 Skrevet 19. november 2003 Jeg synes det er så mange som klager på sin partner. Hvorfor gjør vi det? Er vi perfekte selv? Har vi ikke speil? Jeg mener ikke bare her på KG - men generellt. Hvorfor kan vi ikke sette mer pris på at vi har en partner, har noen å være glade i - og som er glade i "meg", noen å dele livet med. Jada - jeg vet mange i parforhold ikke har det enkelt............. men hvorfor blir du i det forholdet da? Hvorfor går du ikke? Hvorfor tar du ikke problemene opp med din partner? Kanskje du ikke har det så verst allikevel - der du er? Hvorfor ønskes vi oss heller til "den andre siden - der gresset er grønnere"? Nei -gutter og jenter - Vi er selv ansvarlige for våre liv - og det kun oss selv som kan gjøre noe med det................ som kan leve vårt liv! Lykke til alle sammen! 8) Enig. Virker av og til som om folk leter etter feil.
Gjest Kane Skrevet 20. november 2003 #9 Skrevet 20. november 2003 Nei -gutter og jenter - Vi er selv ansvarlige for våre liv - og det kun oss selv som kan gjøre noe med det. Og så - hører ikke de som klager om igjen og om igjen over akkurat det samme seg selv prate? Enkelte venner jeg har hatt opp igjennom årene klager jo over akkurat de samme tingene år etter år, og det verste - gjerne på forskjellige partnere over denne tiden! Men alikevel de samme tingene ? ? ? Det skjønner ikke jeg.... - Jeg elsker min mann, han er for meg det mest fantastiske menneske i verden når alt er bra og en stor dust når vi ikke har det så bra.... :-) Men jeg er ikke et sekund i tvil om at det er han som er den jeg skal dele resten av mitt liv med - uansett medgang og motgang. Noe av det viktigste i samlivet er å kunne snakke sammen, ikke til hverandre - men på samme bølgelengd.. Noe som krever lang trening siden menn er menn og kvinner er kvinner.....
Gjest Madley Skrevet 20. november 2003 #10 Skrevet 20. november 2003 ikke alle dager er rosenrøde. Jeg vet at jeg har en for meg, unik partner. Men jaggu må jeg få lov til å blåse ut litt damp noen ganger...kan ikke gå rundt å late som om livet er en dans på roser heller.
lenny Skrevet 20. november 2003 #11 Skrevet 20. november 2003 viktig å kunne ta opp ting man ikke er helt fornøyd med,partneren kan trossalt ikke være tankeleser ,men her gjelder det å skille på bagateller og det som virkelig er viktig. sats på å gi ros på det som er bra,ros er alltid en positiv forsterker og fører kanskje til mere positiv innsats fra begge parter. ingen er perfekte og skal man leve sammen er det endel sider og vaner man bare må akseptere. vær positive folkens,det gjør forhold enklere :klem2:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå