AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #1 Skrevet 14. juli 2011 Hei Er helt ny på kredittkort jeg, så derfor: - jeg har fått meg norwegian bankkredittkort, jeg har nå brukt litt av kreditten. Så vidt jeg forstår er dette rentefritt i inntil 45 dager. - kommer det regning før det begynner å løpe renter, eller skal jeg selv følge med å betale inn litt før det er gått 45 dager? (har penger på konto til å betale tilbake, men om jeg uansett får regning før rentene begynner å løpe, er det vel best å betale regningen?)
PoisonIwy Skrevet 14. juli 2011 #3 Skrevet 14. juli 2011 Kommer regning på mail før det har gått 45 dager, kommer vel regning ca 7 mitt Norwegian kort har forfall 15 hver måned.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #4 Skrevet 14. juli 2011 sa da betaler du ikke renter? (må bare sjekke at jeg har fortstått riktig). Siden kredittkort er så fy fy, men om jeg har fortstått riktig nå og man betaler da med engang man får regningen og ikke betaler gebyrer, så vil jeg jo si at jeg tjener på dette... (må bare dobbelt sjekke siden jeg ikke vil i kredittkort fella. Passer på å bare bruke det til kjøp som uansett hadde blitt gjort og som det er penger til...)
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2011 #5 Skrevet 14. juli 2011 Når du bruker av kreditten, får du en regning før det begynner å løpe renter på det. Rentene begynner bare å løpe hvis ikke hele regningen betales innen forfall. Velger du å betale deler av regningen (eventuelt bare minstebeløpet), løper det renter på resten. (Husk å sjekke om hele det skyldige beløpet er fylt ut når du bekrefter betalingen, hos noen banker trekkes bare minstebeløpet hvis man ikke overstyrer dette selv, vet ikke om Norwegian også er sånn) Hvor mange rentefrie dager du har (maks 45) kommer an på når du brukte kreditten. La oss si din faste forfallsdato er den 15.: Bruker du kortet nå i juli, vil du få en regning i begynnelsen av august med forfallsdato 15.august. På denne regningen er all kreditten du brukte i løpet av juli (dvs. at det beløpet du brukte sent i juli har færre rentefrie dager enn det beløpet du brukte tidlig i juli).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå